Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Elektronika, która myśli i kieruje


Zbyt mała ilość miejsca, ograniczona widoczność i pośpiech pozostałych kierowców to główne czynniki, które zmieniają manewr parkowania w sytuację stresującą. Dzięki boschowskiemu systemowi Park Assistant, który znajdzie się w produkcji seryjnej już w 2007 roku, długie i nieudane próby zaparkowania auta odejdą do przeszłości.
Przy pomocy zainstalowanych z boku samochodu czujników ultradźwiękowych Park Assistant zmierzy długość i głębokość miejsca do parkowania w trakcie przejeżdżania obok. Jeśli luka będzie wystarczająco szeroka, system przy pomocy obliczonej automatycznie strategii wprowadzi samochód na miejsce parkingowe. Wskazówki mogą być realizowane w formie komend głosowych: „do tyłu”, „naprzód”, „skręt kierownicy w lewo”, „skręt kierownicy w prawo” lub w postaci wskazań optycznych.

W drugiej wersji systemu, wymagającej odpowiedniego wyposażenia pojazdu w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, Bosch zrealizuje wizję automatycznego parkowania - kierowca będzie musiał tylko sterować pedałem gazu i hamulca. Ta generacja systemu będzie dostępna prawdopodobnie w 2008 roku jako opcja wyposażenia dodatkowego. Pomimo zautomatyzowania funkcji, kierowca wciąż pozostaje w pełni odpowiedzialny za efekt i w każdej chwili ma możliwość ingerencji w manewry systemu, jak również samodzielnego zaparkowania pojazdu.

Inteligentny Park Assistant to jeden z elementów całej palety systemów wspomagających Boscha, które z jednej strony oferują większy komfort, a z drugiej poprawiają bezpieczeństwo w sytuacji rosnącego natężenia ruchu na drogach i związanego z tym większego obciążenia koncentracji kierowców.

Grupa Bosch jest wiodącym w świecie producentem techniki motoryzacyjnej i przemysłowej, dóbr użytkowych oraz technicznego wyposażenia budynków. Obroty przedsiębiorstwa, zatrudniającego 251 tys. pracowników, wyniosły w 2005 roku 41,5 mld. euro. Założony w 1886 roku w Stuttgarcie przez Roberta Boscha (1861-1942) "Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki" to dziś wielki koncern skupiający fabryki i dysponujący sprawnie funkcjonującą siecią dystrybucyjną oraz serwisową, posiadający ok. 280 spółek zależnych i 12 tys. zakładów serwisowych w ponad 140 krajach świata.

Działalność grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych na rynek wtórny i wyposażenie fabryczne, sprzętu car audio Blaupunkt, elektronarzędzi Bosch, Skil i Dremel, urządzeń z zakresu techniki grzewczej oferowanych głównie pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Boscha (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50%).

Społeczno-prawna struktura grupy Bosch zapewnia jej finansową niezależność i rynkową samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu inwestowanie w znaczące projekty, które zagwarantują mu przyszłość, a jednocześnie pozwala spełniać misję społeczną zgodną z przekonaniami założyciela firmy. 92% udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji im. Roberta Boscha. Funkcje rynkowe udziałowca wypełnia instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG.
Fot.: Bosh
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Elektronika, która myśli i kieruje
Zbyt mała ilość miejsca, ograniczona widoczność i pośpiech pozostałych kierowców to główne czynniki, które zmieniają manewr parkowania w sytuację stre...»»
Elektronika, która myśli i kieruje
Zbyt mała ilość miejsca, ograniczona widoczność i pośpiech pozostałych kierowców to główne czynniki, które zmieniają manewr parkowania w sytuację stre...»»
Elektronika, która myśli i kieruje
Zbyt mała ilość miejsca, ograniczona widoczność i pośpiech pozostałych kierowców to główne czynniki, które zmieniają manewr parkowania w sytuację stre...»»
Elektronika, która myśli i kieruje
Zbyt mała ilość miejsca, ograniczona widoczność i pośpiech pozostałych kierowców to główne czynniki, które zmieniają manewr parkowania w sytuację stre...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank