Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 PT Cruiser: nowy wygl?d
Nowy Chrysler PT Cruiser i Cabrio to ważny krok naprzód w krótkiej lecz błyskotliwej historii jednej z ikon współczesnej motoryzacji. Obie wersje charyzmatycznego PT Cruisera przeszły restyling nadwozia oraz otrzymały całkiem nowy wystrój wnętrza. W wersji hatchback znalazł się także unowocześniony silnik wysokoprężny.

"Pozycja marki Chrysler na świecie niepomiernie wzrosła po sprzedaży ponad 875,000 samochodów PT Cruiser" - mówi Thomas Hausch, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu

w Chrysler Group - "A dzięki nowemu Dieslowi i restylingowi będziemy mogli sukces ten zwielokrotnić dzisiaj i w przyszłości."

Nowy PT Cruiser 2006 wygląda nowocześniej dzięki wygładzeniu pasa tylnego i przedniego oraz charakterystycznej kracie chłodnicy z poziomymi listwami chromowymi wraz ze "skrzydlatym" emblematem Chryslera. Ma także nowe reflektory z markowym wcięciem na dolnej krawędzi oraz okrągłe lampy przeciwmgielne. Dyskretny w kształcie, malowany w kolorze nadwozia spojler na klapie tylnej polepsza aerodynamikę nadwozia.

Nowe wnętrze wyrazem elegancji i klasy

Słynna już funkcjonalność i obszerność kabiny zyskała nowy atut w postaci nowego wystroju wnętrza, w tym nowych tkanin pokryciowych siedzeń. Na tablicy przyrządów wyróżniają się wykończone w satynowym srebrze trzy powiększone wskaźniki o wyraźniejszych oznaczeniach, a także cztery płaskie wyloty nawiewu powietrza, okrągły zegar analogowy i uchwyt dla przedniego pasażera, umieszczony poziomo pomiędzy pokrywą poduszki powietrznej a schowkiem. Sam schowek jest teraz większy, a drzwiczki wyposażono w amortyzację zamykania.

Nowa jest także konsola środkowa na tablicy przyrządów wraz z radioodtwarzaczem, zamontowanym bardziej poręcznie w jej górnej części, tuż pod wylotami powietrza i przyciskami elektrycznie sterowanych okien.

W wersji Limited i GT krawędzie przednich uchwytów na kubki w konsoli są metalizowane. Zmodernizowany system przewietrzania i klimatyzacji jest o 20 procent wydajniejszy niż poprzednio, pracuje też znacznie ciszej.

Zamiast podłokietników odchylanych z oparć foteli i szufladki na drobiazgi pod fotelem przedniego pasażera, w modelu 2006 zastosowano nową konsolę podłogową z przesuwnym podłokietnikiem, w której mieści się zamykany schowek i standardowe gniazdko 12V do ładowania telefonu komórkowego. W tylnej części umieszczono składane na uchwyty puszki oraz wygodne przyciski sterowania tylnymi oknami.

Jako opcja w modelach Touring, Limited i GT dostępny jest system audio klasy premium Boston Acoustic z sześcioma głośnikami i subwooferem oraz wzmacniaczem o mocy 368 W. Reprodukcję basów znakomicie poprawiają głośniki w tylnych drzwiach pojazdu. Wszystkie systemy audio montowane fabrycznie w PT Cruiserze 2006 zdolne są do odtwarzania plików MP3.

Wyposażenie komfortowo-użytkowe obejmuje lampki do czytania, fotel kierowcy z elektryczną, sześciopozycyjną regulacją położeń i ręczną regulacją podparcia lędźwiowego. Opcją wyposażenia jest komputer pokładowy EVIC, który w dolnym sektorze wskaźnika paliwa/temperatury silnika wyświetla m.in. wskazania kompasu i termometru zewnętrznego, parametry systemu audio, dane dotyczące zużycia paliwa/bieżącego zasięgu jazdy oraz upływu czasu. EVIC pozwala także personalizować różne funkcje według potrzeb użytkownika.

Więcej mocy

Chrysler PT Cruiser Hatchback jest teraz także mocniejszy. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.2 CRD został obecnie zmodernizowany i wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT, dzięki czemu jego moc wzrosła o 25 procent do 110 kW (150 KM), przy niezmienionym zużyciu paliwa (6,7 l/100 km średnio). Maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm i rozwijany jest w zakresie 1600 - 3000 obr/min. W połączeniu z pięciostopniową manualną skrzynią biegów nowy silnik skraca czas przyspieszania od 0 do 100 km/h z 12,1 do około 10,8 sekundy. Dzięki zaawansowanej konstrukcji typu common rail jednostka ta z powodzeniem spełnia normy czystości Euro 4, a od poprzedniego silnika różni się także obniżonym poziomem hałasów spalania.

Wyrafinowana konstrukcja

Wszystkie wersje modelowe PT Cruisera Hatchback i Cabrio otrzymały pakiet elementów obniżających poziom hałasów, drgań i wibracji (NVH), czego efektem jest redukcja odgłosów jezdnych od 2 do 5 decybeli. Zastosowano m.in. dodatkowe uszczelki dolne wszystkich drzwi, zmodyfikowane uszczelki wewnętrzne drzwi przednich oraz dodatkową piankę głuszącą
w przednich słupkach "A".


Modele z silnikiem Diesla wyposażono ponadto w skuteczniejsze wygłuszenie tablicy przyrządów, dźwiękochłonne wykładziny komory i pokrywy silnika oraz pogrubione wykładziny dywanowe kabiny.

Dotychczasowe kolory nadwozia - Electric Blue, Linen Gold, Inferno Red, Bright Silver, Black

i Cool Vanilla - wzbogacono o odcienie błękitne Marine Blue i Magnesium. Nowymi barwami wnętrza są Pastel Slate Gray i Pastel Pebble Beige.

Przestrzeń i funkcjonalność

PT Cruiser to samochód bardzo funkcjonalny - zarówno w wersji Hatchback jak i Cabrio. Wysokość sylwetki hatchbacka powoduje, iż siedząc w środku zachowuje się wrażenie "panowania nad drogą". Przestrzeń kabiny można aranżować do woli na 32 sposoby, a ilość wariantów aranżacji wnętrza dalej rośnie przy wykorzystaniu półki bagażnika.

Jako lider swego segmentu Chrysler PT Cruiser Cabrio poszczycić się może 2,381 m3 objętości wnętrza, dysponując wyraźnie większą niż u rywali pojemnością bagażową. Możliwość składania siedzeń pozwala na "otwarcie" bagażnika do kabiny, ułatwiając przewożenie dłuższych przedmiotów.

Uzupełnieniem praktycznych cech PT Cruisera Cabrio jest elektrycznie składany miękki dach, który podnosi się lub opuszcza w ciągu zaledwie 10 sekund, obszerne schowki na drobiazgi oraz wyjątkowy komfort jazdy, nawet na gorszych nawierzchniach.

Nowy Chrysler PT Cruiser Sedan dostępny będzie w czterech wersjach modelowych, a Cabrio w dwóch wersjach - zgodnie z poniższym zestawieniem. Na rynkach światowych oferowane będą silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra, 2,4 litra i 2,4 litra High Output Turbo oraz zmodernizowany Diesel 2.2 CRD.

Samochód PT Cruiser we wszystkich wersjach modelowych produkowany jest wyłącznie
w należącym do DaimlerChryslera zakładzie Toluca Assembly Plant w meksykańskim mieście Toluca. Zakład ten od samego początku produkcji zaliczany jest do najbardziej wydajnych w skali całego koncernu.





Wyposażenie standardowe kolejnych wersji modelowych

Classic

Wyposażenie standardowe MY 2006 wzbogacono o sportowe, profilowane fotele typu kubełkowego z nowym pokryciem tekstylnym Bauhaus, fotel kierowcy z elektryczną, sześciopozycyjną regulacją położeń, radioodtwarzacz AM/FM/CD z wejściem dla zewnętrznego odtwarzacza MP3, chromowane listwy kraty chłodnicy, konsolę podłogową z przesuwnym podłokietnikiem i schowkiem oraz zegar analogowy na szczycie nowej konsoli centralnej.

Seryjnymi elementami wyposażenia są w dalszym ciągu: boczne poduszki powietrzne w oparciach przednich foteli, lampki do czytania, gniazdka 12V w konsoli podłogowej i w bagażniku, uchwyty dla pasażerów w kabinie, immobilizer silnika Sentry Key, automatyczna blokada zamka centralnego (ze wzrostem prędkości jazdy), elektrycznie sterowane okna z funkcją jednoprzyciskowego otwierania/zamykania auto-down w drzwiach przednich,

wyjmowana kanapa tylna dzielona i składana w proporcji 65/35, składane płasko oparcie fotela przedniego pasażera, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, zdalne sterowanie zamkiem centralnym z oświetleniem wejścia, boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia, wielofunkcyjna półka bagażnika, 15-calowe stalowe obręcze i ogumienie, maty podłogowe we wnętrzu oraz hamulce tarczowe z przodu i z tyłu z systemem przeciwblokującym ABS (w wersji silnikowej 1.6L występują hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu z ABS).

Touring

Dodatkowo do specyfikacji modelu Classic wyposażenie MY 2006 tej wersji obejmuje komputer pokładowy EVIC, podświetlane lusterka kosmetyczne w zasłonach słonecznych, kierownicę z obszyciem skórzanym, 16-calowe obręcze aluminiowe oraz przednie lampy przeciwmgielne.

Pozostałymi opcjami wyposażenia są: klimatyzacja, intensywnie przyciemnione szyby, tempomat, radioodtwarzacz AM/FM/CD/MP3 ze zmieniaczem 6-płytowym, elektrycznie sterowane szklane okno dachowe z przesuwną zasłoną słoneczną, oraz fabryczny bagażnik reling i autoalarm. Pakiet Chromowy (Chrome Accents) oraz system audio marki Boston Acoustic to kolejne opcje wyposażenia.

Limited

Dodatkowo do specyfikacji modelu Touring wyposażenie standardowe MY 2006 tej wersji obejmuje klimatyzację, sportowe podgrzewane fotele z pokryciem skórzanym i ręczną regulacją podparcia lędźwiowego dla kierowcy, 16-calowe chromowane obręcze aluminiowe, chromowaną końcówkę wydechu oraz metalizowane krawędzie przednich uchwytów na puszki/kubki.

GT

PT Cruiser Hatchback i Cabrio w wersji GT posiada silnik High Output Turbo wraz ze wzmocnioną, pięciostopniową manualną skrzynia biegów Getrag ("heavy duty") oraz sportowe zawieszenie.

Wyposażenie seryjne obejmuje: siedzenia sportowe z dwubarwnym pokryciem skórzanym, winylowe parapety drzwi, 15-ramienne, chromowane obręcze kół o rozmiarze 17-cali, system kontroli trakcji, prędkościomierz wyskalowany do 240 km/h (150 mil/h), chromowaną końcówkę wydechu o zwiększonej średnicy, metalowe nakładki na pedały, kierownicę z obszyciem skórzanym i metalizowanymi ramionami Satin Silver, metalizowaną gałkę selektora biegów Satin Silver, oraz wykończenie konsoli środkowej tablicy przyrządów typu Mini-Carbon.

Wyposażenie opcjonalne PT Cruisera GT nie różni się od oferowanego dla wersji Limited.

Bezpieczeństwo

Chrysler PT Cruiser 2006 wyposażony jest w zaawansowane, lecz stale rozwijane i modernizowane systemy ochrony pasażerów i zabezpieczeń.

Nowości w modelu 2006:

Wielostopniowe czołowe poduszki powietrzne nowej generacji dla kierowcy i przedniego pasażera

Innymi standardowymi elementami bezpieczeństwa są:

Blokada automatycznej skrzyni biegów w położeniu Park (zwalniana po wciśnięciu pedału hamulca)
Hamulce tarczowe na czterech kołach z systemem ABS i kontroli trakcji dla niskich prędkości (UWAGA:wersje silnikowe 1.6L mają hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu plus ABS)
System mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX
Boczne poduszki powietrzne w oparciach foteli kierowcy i pasażera
Biodrowo-ramieniowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach siedzących
Blokada otwarcia drzwi tylnych przez dzieci
Wewnętrzny uchwyt otwierania klapy tylnej
Immobilizer silnika Sentry Key.

Autor:
Źródło:
Fot.: DaimlerChrysler
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
PT Cruiser: nowy wygl?d
Nowy Chrysler PT Cruiser i Cabrio to ważny krok naprzód w krótkiej lecz błyskotliwej historii jednej z ikon współczesnej motoryzacji. Obie wersje char...»»
PT Cruiser: nowy wygl?d
Nowy Chrysler PT Cruiser i Cabrio to ważny krok naprzód w krótkiej lecz błyskotliwej historii jednej z ikon współczesnej motoryzacji. Obie wersje char...»»
PT Cruiser: nowy wygl?d
Nowy Chrysler PT Cruiser i Cabrio to ważny krok naprzód w krótkiej lecz błyskotliwej historii jednej z ikon współczesnej motoryzacji. Obie wersje char...»»
PT Cruiser: nowy wygl?d
Nowy Chrysler PT Cruiser i Cabrio to ważny krok naprzód w krótkiej lecz błyskotliwej historii jednej z ikon współczesnej motoryzacji. Obie wersje char...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank