Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Boschowskie systemy uzdatniania spalin


Systemy uzdatniania spalin opracowane przez firmę Bosch sprawiają, że pojazdy użytkowe są coraz czystsze i bardziej oszczędne. Do produkcji seryjnej weszła już druga generacja systemu Bosch Denoxtronic. W pierwszej generacji skompresowane powietrze ułatwiało wtryskiwanie AdBlue, Denoxtronic 2 radzi sobie bez pomocy sprężonego powietrza. System składa się z mniejszej liczby komponentów i można go łatwiej zainstalować w pojazdach.System Bosch Denoxtronic wraz z katalizatorem SCR (Selective Catalytic Reduction) pomaga obniżyć emisję tlenku azotu nawet o 85%. Jednocześnie silnik można skonfigurować w taki sposób, by spalał nawet 5% mniej paliwa w porównaniu do innych metod obniżania zawartości szkodliwych substancji. Ponadto, dzięki optymalizacji procesów zachodzących w silniku, możliwe jest zmniejszenie emisji cząstek stałych nawet o 40%. System umożliwia spełnienie przez pojazdy użytkowe już dziś wartości ustalonych w normie Euro 5, która wejdzie w życie w 2008 r. Proces oczyszczania spalin aktywuje środek redukcyjny AdBlue, który jest wtryskiwany do systemu wydechowego w precyzyjnie odmierzonej dawce. W ten sposób powstaje amoniak, który reaguje w katalizatorze SCR z tlenkami azotu, dając w efekcie nieszkodliwy azot i wodę. Zadaniem systemu Denoxtronic jest precyzyjne odmierzanie środka AdBlue, który znajduje się w oddzielnym zbiorniku.

Jednostka dozująca, która połączona jest ze sterownikiem silnika, reguluje objętość wtryskiwanego środka AdBlue w zależności od parametrów silnika, takich jak temperatura pracy i prędkość obrotowa. Dlatego też w każdej chwili wtryskiwana jest optymalna dawka. System dozujący środka redukującego Bosch Denoxotronic jest systemem modułowym, który może być wykorzystywany w szerokiej gamie pojazdów i modeli.

Druga generacja systemu Bosch Denoxtronic jest już produkowana seryjnie: w pierwszej generacji Denoxtronic skompresowane powietrze ułatwiało wtryskiwanie AdBlue. Denoxtronic 2 radzi sobie bez pomocy sprężonego powietrza. System składa się z mniejszej liczby komponentów i można go łatwiej zainstalować w pojazdach.
Źródło: Bosch
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Boschowskie systemy uzdatniania spalin
Systemy uzdatniania spalin opracowane przez firmę Bosch sprawiają, że pojazdy użytkowe są coraz czystsze i bardziej oszczędne. Do produkcji seryjnej w...»»
Boschowskie systemy uzdatniania spalin
Systemy uzdatniania spalin opracowane przez firmę Bosch sprawiają, że pojazdy użytkowe są coraz czystsze i bardziej oszczędne. Do produkcji seryjnej w...»»
Boschowskie systemy uzdatniania spalin
Systemy uzdatniania spalin opracowane przez firmę Bosch sprawiają, że pojazdy użytkowe są coraz czystsze i bardziej oszczędne. Do produkcji seryjnej w...»»
Boschowskie systemy uzdatniania spalin
Systemy uzdatniania spalin opracowane przez firmę Bosch sprawiają, że pojazdy użytkowe są coraz czystsze i bardziej oszczędne. Do produkcji seryjnej w...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank