Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Modniasty? - test Renault Modus


Modus. Nazwa która kojarzy się z czymś modnym, na czasie. Mały Renault bardzo chce jednocześnie cieszyć oko i być maksymalnie funkcjonalnym. To duże wyzwanie, ale dziś wszechobecne. Jak moda.
Z zewnątrz Modus wygląda tak, jak powinien wyglądać nowoczesny van. Jest zwarty i ekstrawagancki. Modusa absolutnie nie da się pomylić z żadnym innym samochodem, można nawet powiedzieć, że wyróżnia się znacząco. Nawiązuje swoją linią do tendencji stylistycznej zapoczątkowanej przez Megane II.

Wnętrze:

Również wnętrze zostało urządzone z odrobiną finezji. Użyte tworzywa jak już przystało na Renault są bardzo dobrze spasowane i równie dobrze wyglądają, ciężko tutaj oczekiwać materiałów z limuzyny bo to niestety nie ten segment. Dzięki jasnemu wykończeniu i ogromnemu szyberdachowi, który został podzielony na dwie części wnętrze nie jest ponure, wręcz przeciwnie, jest jasno i wesoło. Liczbę przycisków na kokpicie zmniejszono do minimum, dzięki czemu wszystko możemy wykonywać intuicyjnie. Na pochwałę również zasługuje trójramienna kierownica, która bardzo dobrze leży w dłoniach i jest miła w dotyku. Na której również znajdziemy ogranicznik prędkości, tempomat oraz sterowanie radiem.

Niewielkie zastrzeżenia można mieć do wyprofilowania przednich siedzeń, które kiepsko trzymają w zakrętach. Regulacja kąta oparcia odbywa się za pomocą pokrętła, co umożliwia precyzyjne ustawienie wedle preferencji użytkownika. Przedni fotel pasażera kryje w sobie niespodziankę - otwieraną podpórkę pod fotelik dla dziecka, jak i schowek na super tajne dokumenty.

Zegary powędrowały na środek, gdzie niektórym na pierwszy rzut oka może to przeszkadzać, jednak zdecydowanie mówimy nie. Zegary są czytelne, jako odmienność zastosowano obrotomierz w wersji elektronicznej, dzięki niemu możemy niemalże się poczuć jak w aucie rajdowym.

Radio z Cd posiada regulowaną funkcję zwiększania głośności podczas przyspieszania. Sam dźwięk wydobywający się z głośników nie dorówna może temu z domowej wieży hi-fi, ale w swojej klasie brzmi nadspodziewanie dobrze.


Aby wygodnie mogły podróżować cztery dorosłe osoby należy cofnąć tylną kanapę, przez co ucierpi bagażnik. 198l które zostanie, wystarczy tylko na niewielkie zakupy. Po podsunięciu kanapy do przodu pojemność wzrasta do 274l. Jednak pomimo wszystko w Modusie miejsca jest zaskakująco dużo.

Z rzeczy praktycznych, ciekawą opcją jest bagażnik gdzie należy zauważyć, że dostęp do niego realizowany jest na dwa sposoby. Albo cała tylna klapa otwiera się do góry, albo w dół uchyla się tylko jej część poniżej szyby. Daje to możliwość schowania do bagażnika mniejszych przedmiotów w sposób łatwiejszy, wymagający mniejszej siły, co docenią kobiety, ale i bardziej dyskretny. Może to też być sposób na przewożenie długich przedmiotów, również specjalnie dla Modusa stworzono bagażnik na rowery wpinany do zderzaka.

Renault zawsze dużą wagę przykładało do bezpieczeństwa, dlatego warto wspomnieć, że Modus jest pierwszym autem w segmencie mini, który uzyskał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.

Silnik:

Testowany egzemplarz wyposażony w silnik1.5 dCi o mocy 85KM. Jest to dosyć nowoczesna konstrukcja wykorzystująca technologię common rail. Jak przystało na diesla silnik zaczyna żwawo przyśpieszać już od około 1800 obrotów aż do około 3500. Powyżej tej granicy robi się znacznie głośniej i silnikowi brakuje trochę tchu, więc zdecydowanie nie ma sensu kręcenia go tak wysoko. Jednostka ta idealnie sprawdza się w mieście gdzie zapewnia wystarczającą dynamikę. W trasie podróżowanie z prędkościami 130-140km/h nie sprawia mu problemu, niewielki brak mocy jest odczuwalny przy „walce” z tirami, szczególnie, jeżeli jedzie z nami towarzystwo i trochę bagażu. Ogólnie silnik nie zachwyca dynamiką, ale za to odwdzięcza się cichą i praktycznie bezwibracyjną pracą. Koleją i podstawową zaletą jest spalanie, przy miejskiej jeździe wynosi ono około 6l/100km. W trasie, przy spokojnej jeździe osiągniemy wynik około 5l/100km.
Skrzynia biegów dobrze spełnia swoją rolę, skok dźwigni nie jest zbyt duży, dzięki czemu nie trzeba szukać kolejnych biegów, przełącza się bez najmniejszych problemów.
Bardzo przydatną rzeczą, szczególnie dla kobiet, jest elektryczne wspomaganie, dzięki któremu manewrowanie w mieście, czy też pod supermarketem to czysta przyjemność. Kierownicę możemy obracać jednym paluszkiem.

Zawieszenie:

Zawieszenie jak przystało na francuza stawia przede wszystkim na komfort i wygodę podróży, dobrze wybiera nierówności i nie robi tego nazbyt głośno. Jednak z czterema osobami na pokładzie jest trochę za miękko, a przy większych nierównościach zawieszenie dobija.

Modusem aż chce się jeździć sportowo. Prowadzi się świetnie, zakręty przechodzi jak po szynach, tylko pod warunkiem, że na dobrej jakości nawierzchni, bo zawieszenie jest twarde i ma krótki skok, więc na dziurach i innych nierównościach mocno rzuca autem, czasem nawet przestawia na boki. Hamuje też doskonale, bez użycia dużej siły ani zbyt wcześnie reagującego ABSu. Na dużą pochwałę zasługuje bardzo dobry hamulec ręczny, który dla przybliżenia potrafi bez problemu zatrzymać tylni most przy każdej prędkości nawet przy 140km/h. Krótkie i wysokie auto o dobrej trakcji oraz brzytwiastym ręcznym, sami się domyślcie jak tym dobrze się wchodzi w zakręty bądź zawraca w trudnych sytuacjach.

Dokuczało jedynie zbytnie przechyły samochodu w szybkich zakrętach. Jednak jest to spowodowane wysokim współczynnikiem wysokości auta. Modus potrafi naprawdę zaskakiwać nie tylko pod względem jego fikuśnego wyglądu, którym najbardziej są zachwycone kobiety ale również przestronnością wnętrza a przede wszystkim prowadzeniem auta oraz już wcześniej prze zemnie wspomniana trakcja. Testowaliśmy auto podczas ulewy nad autostradą gdzie przez deszcz widoczność spadła do kilku metrów (czyt. Nic nie było widać) a autostrada przemieniła się w rzekę ku mojemu zdziwieniu auto jechało dosłownie jak po szynach przy prędkości 160km/h co by mogło się zdawać na zbyt dużą prędkość na te warunki, jednak jechało się tak dobrze i bezproblemowo że zastanawiałem się czemu wszyscy jadą tak wolno.

Podsumowanie:

W podsumowaniu warto wspomnieć o kosztach. Podstawowa wersja z benzynowym silnikiem 1,2 to wydatek około 42tyś. Najtańszy diesel to koszt około 54 tyś, a to sporo biorąc pod uwagę gabaryty samochodu…
Modusem jeździło mi się bardzo miło. Spokojnie mogę go polecić osobom szukającym ciekawego, odróżniającego się od innych samochodu. Samochód na pewno doskonale sprawdzi się w mieście, jak również w trakcie weekendowych wycieczek poza miasto. Jest przestronny w środku, pomimo jego pierwszego wrażenia jakie robi w środku znajdziemy dużo miejsca które zresztą sami możemy regulować czy będziemy wozić rodzinne czy jakieś większe pakunki. Muszę jednak przyznać że szczególnie podoba się kobietom.



Czas trwania testu: 7dni
Na dystansie: 1987km

Untitled Document
Dane techniczne producenta Renault Modus 1.5 dCi 85 Alize
Silnik wysokoprężny, R4, 8 zaw.
Typ zasilania paliwem bezpośredni Common Rail
Pojemność 1461 cm3
Moc maksymalna 63 kW (85 KM) @ 3750 obr./min
Maks. moment obrotowy 200 Nm @ 1900 obr./min
Skrzynia biegów manualna, 5-biegowa
Naped przedni
Zawieszenie przód  
Zawieszeniel  
Hamulce tarczowe went./tarczowe
Opony 185/55 R16
Bagażnik /po złożeniu siedzeń 198-274 l
Zbiornik paliwa 49 l
Typ nadwozia hatchback (HB)
Ilość drzwi/miejsc 5/5
Wymiary (dł./szer./wys.) 3792/1695/1589 mm
Rozstaw osi 2485 mm
Masa własna / dopuszczalna 1185 / 1675 kg
Masa przyczepy /z hamulcem 550/900 kg
Gwarancja mechaniczna 2 lata
Gw. perforacyjna /na lakier 12 lat /6 lat
Okresy międzyprzeglądowe co 30 tys. km
Cena wersji podstawowej 61 100 zl
Cena wersji testowej 75 750 zl
Spalanie: miasto/trasa/średnie 5,2/4,1/4,5 (srednie testu: 7,8)
Prędkość maksymalna (producent) 171 km/h
Rzeczywista prędkość max (GPS) 188km/h
Przekłamania licznika zawyżenie 5-8 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,5 s

 

Ocena MOTOFLESZ.pl
Max 7 punktów
Design nadwozia/podwozia
Przestrzeń przód/tył/bagaż.
Widoczność
Ergonomia deski
Funkcjonalność
Jakość
Układ jezdny/komfort
Układ kierowniczy
Skrzynia biegów
Zawieszenie - prowadzenie
Zawieszenie - komfort
Silnik - kultura pracy
Silnik - moc/osiągi
Układ hamulcowy
Komfort
Skrzynia biegów - praca lewarka
Skrzynia biegów - przełożenia
Poziom hałasu
Bezpieczeństwo
Cena
Wyposażenie
Zużycie paliwa
Emocje/zadowolenie z jazdy

 

Autor: Piotr Dembowski
Fot.: Piotr Dembowski
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Modniasty? - test Renault Modus
Modus. Nazwa która kojarzy się z czymś modnym, na czasie. Mały Renault bardzo chce jednocześnie cieszyć oko i być maksymalnie funkcjonalnym. To duże w...»»
Modniasty? - test Renault Modus
Modus. Nazwa która kojarzy się z czymś modnym, na czasie. Mały Renault bardzo chce jednocześnie cieszyć oko i być maksymalnie funkcjonalnym. To duże w...»»
Modniasty? - test Renault Modus
Modus. Nazwa która kojarzy się z czymś modnym, na czasie. Mały Renault bardzo chce jednocześnie cieszyć oko i być maksymalnie funkcjonalnym. To duże w...»»
Modniasty? - test Renault Modus
Modus. Nazwa która kojarzy się z czymś modnym, na czasie. Mały Renault bardzo chce jednocześnie cieszyć oko i być maksymalnie funkcjonalnym. To duże w...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank