Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Druga wygrana, czy słusznie – Test Renault Clio III


Międzynarodowe jury (58 dziennikarzy z 22 krajów Europy) wybrało kolejne auto roku: zwycięzcą po firma Renault, która już od dłuższego czasu kładzie bardzo duży naciska na bezpieczeństwo. Tytuły przyznawane są od 1964 roku, a w ręce tej francuskiej firmy trafiały już pięć razy. W 1966 roku tytuł zdobyło Renault 16, w 1982 roku wygrało Renault 9, następnie Clio w 1991, w 1997 Megane Scenic, a w 2003 Megane. W 2006 zwycięzcą zostało najnowsze Renault Clio, czyli mamy szósty sukces i pierwszy w historii Car of the Year dublet modelu tej samej nazwy. Co prawda przewaga, jaką uzyskało Clio wynosi tylko 5 punktów (a może aż 5?) nad drugim miejscem. Zapraszamy do naszego testu, w którym nie tylko będziemy mówić o bezpieczeństwie, ale jak tym autem naprawdę się jeździ. Czy Clio zachowało swój charakter sportowy czy może coś się zmieniło.

To nie nowe megane, ale...

Nowe Clio po prostu jest o dużo większym autem niż jego poprzednik. Urosło wzdłuż, wszerz i na wysokość. Teraz jego długość całkowita to 3 986 mm, szerokość 1 707 mm rozstaw osi 2 575 mm a wysokość 1 493 mm, czyli o 58 mm więcej niż poprzedniczka.


W wyglądzie nadwozia uwagę zwraca krótka maska oraz zwiększające optycznie szerokość auta duże soczewkowe reflektory, wyposażone w doświetlanie zakrętu i spryskiwacze. Ciekawie został zaprojektowany również wyposażony w halogeny przedni zderzak, bowiem jest on bardzo duży i tworzy z atrapą chłodnicy jedną całość. Tył z półokrągłą szybą i niemal pionową klapą bagażnika jest za to bardzo delikatny i ma wiele cech wspólnych z dostępną już gamą samochodów Renault. Całość wygląda bardziej stabilnie w porównaniu z poprzednią wersją, co spodoba się szczególnie młodym nabywcom, a także wzbudzi zaufanie wśród płci pięknej, u której już poprzednie generacje cieszyły się olbrzymim powodzeniem. Pomimo tak małego auta uzyskanie 5 gwiazdek, czyli maksymalnej ilości punktów, w teście zderzeniowym EuroNCAP stawia Clio III na najwyższym poziomie bezpieczeństwa.

Co znajdziemy w środku:

Po obejrzeniu dokładnie auta z zewnątrz, otwieramy drzwi a tutaj całkiem miłe zaskoczenie. Nasza uwagę przykuł design wnętrza. Wszystko utrzymano bardzo stylowo i elegancko a zarazem z delikatną nutka sportu. Taki efekt tworzy ciemna wykończenie deski z wstawkami aluminium. Całość dzięki temu kontrastowi daje dobry efekt dla oka.

Wsiadamy. Przy naszym wzroście (186 cm) musimy mocno cofnąć przedni fotel. W takim wypadku żadna dorosła osoba nie zmieści się już na tylnych siedzeniach. Ale w o dużo większych autach prawie zawsze jest podobnie.

Co jest z tymi siedzeniami?

Konstruktorzy nowego clio położyli duży nacisk na komfort. Za kierownicą czujemy się tak jak w o wiele większym aucie. Wrażenie to potęgują jeszcze duże płaszczyzny szyb. Pozycja ciała jest wygodna, a elementy potrzebne do "sterowania" znajdują się pod ręką. Kierownica posiada regulację w pionie a niektóre wersje także regulację głębokości. Siedzenia (o regulacji wysokości) zapewniają odpowiednie podparcie i są dość miękkie. Dla nas nieco za miękkie. Mieliśmy także wrażenie, że tzw. boczne trzymanie ciała lepsze jest w Clio II.

Tablica rozdzielcza pochodzi od megane. Jest, więc ładna i nowoczesna. Dwa okrągłe zegary, pomiędzy nimi wyświetlacz komputera (w języku polskim). Wszystko jest zaprojektowane i wykonane od nowa, i to bardzo dokładnie, a jakość użytych materiałów, jak na tę klasę samochodów, jest bardzo wysoka. Nie ma zbyt dużo plastików, a te, które są wykonano z miękkiego materiału.

Prąd + wspomagania = ?

Manewrowanie na parkingu przedstawia się dość precyzyjnie. Clio III wyposażone jest w układ kierowniczy ze zmiennym elektrycznym wspomaganiem. Pozwala to na promień skrętu miedzy krawężnikami wynosi 10,3 m. To dobry wynik!

Silnik:

W testowym egzemplarzu mieliśmy popularna jednostkę napędowa o pojemności 1,4 litra wraz z pokaźnym stadem 100 koni. Jak na te gabaryty jednostka w miarę przyzwoita, choć mogłoby być lepiej.
Cli-ówka dzięki dobrze zestrojonej skrzynki daje sobie całkiem nieźle rade przy tak małym silniku.
W pierwszej godzinie jazdy były małe problemy z przyzwyczajeniem się do tego silnika. W niskich obrotach dość ospały. Jednak po wyjechaniu z zakorkowanego miasta zrozumiałem ze Clio na wysokich obrotach czuje się jak w swoim żywiole. Na wszystkich 5 biegach obroty bardzo ładnie wchodzą do czerwonego pola, co ciekawe, dzieje się tak nawet na ostatnim przełożeniu, podczas jazdy na autostradzie.

Spalanie bardzo przyzwoite. Choć diesle w generacji common rail potrafią spalić dużo mniej przy takiej samej charakterystyce jazdy. W naszym teście sprawdziliśmy Clio pod względem spalania przy różnorodnych stylach jazdy. Maxymlane spalanie, jaki uzyskaliśmy to 13l. Jednak, aby wyrobić taki wynik położenia pedału gazu na każdym biegu nie może się zmienić. Na poważnie. Średnie spalanie w mieście przy umiarkowanej jeździe to 8,8l. W trasie wynik oscyluje w granicach 6 l.

Układ zawieszenia:

Na krętych drogach daliśmy Clio III nieco "czadu”. Nowy renault sprawował się bardzo dobrze, bo dostał sprawdzony już w megane cały układ jezdny. Na ostrych zakrętach jechał jak przyklejony. To efekt szerokiego rozstawu kół i osi. Clio RS Koncept.

Zawieszenie Clio III ma nastawy bardziej sportowe, ale w podróżowaniu nie brakuje również komfortu. Przód postawiono tradycyjnie na kolumnach McPersona, a tył na belce ze skrętnym stabilizatorem.
Dla zainteresowanych Clio bardzo dobrze zachowuje się w poślizgach kontrolowanych. Jazda bokiem tym krótkim przednionapędowym autkiem oraz przy naprawdę rewelacyjnym ręcznym to czysta przyjemność.
Podczas spokojnej jazdy do wnętrza kabiny nie dochodzą żadne obce dźwięki wynikające z pokonywania polskich dróg. Nic nie dobija, nie stuka i nie puka.

Podsumowanie:

Clio III to bardzo ciekawa propozycja. Jest to auto zaprojektowane przez koncern Renault zupełnie od podstaw. Minusami, do jakich mieliśmy zastrzeżenia to słabe trzymanie boczne w zakrętach. Natomiast na pochwałę zasługuje: 5 gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP, dobra trakcja, dynamiczny i ładny wygląd, szeroka gama wyposażenia.
Renault Clio III to auto dla wszystkich. Podsumowując zakończę ten test powiedzeniem jak to niektórzy zwykli mawiać „małe a cieszy”.

Untitled Document
Dane techniczne producentaRenault Clio III 1.4 16V Extreme
Silnikbenzynowy, R4, 16 zaw.
Typ zasilania paliwemwielopunkt
Pojemnosc1390 cm3
Moc maksymalna72 kW (98 KM) / 5700
Maks. moment obrotowy127 Nm / 4250
Skrzynia biegówmanualna, 5-biegowa
Napedprzedni
Hamulce tarczowe went./tarczow; przód/tył
Opony185/60 R15
Bagaznik /po zlozeniu siedzen288 / 1028
Zbiornik paliwa 55 l
Wymiary (dl./szer./wys.) mm3986 / 1707 / 1496
Rozstaw osi mm2575
Masa wlasna / dopuszczalna kg1145 / 1650
Masa przyczepy /z hamulcem kg 535/1200
Gwarancja mechaniczna2 lata
Gw. perforacyjna /na lakier12 lat /6 lat
Okresy miedzyprzegladoweco 30 tys. km
Cena wersji podstawowej61 100 zl
Cena wersji testowej75 750 zl
Spalanie: miasto/trasa/srednie 8,8/6,5/7,4 (srednie testu: 10,1)
Predkosc maksymalna (producent) 183 km/h
Rzeczywista predkosc max (GPS) 196km/h
Przeklamania licznikazawyzenie 5-8 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s

 

Ocena MOTOFLESZ.pl
Max 7 punktów
Design nadwozia/podwozia
Przestrzen przód/tyl/bagaz.
Widocznosc
Ergonomia deski
Funkcjonalnosc
Jakosc
Uklad jezdny/komfort
Uklad kierowniczy
Skrzynia biegów
Zawieszenie - prowadzenie
Zawieszenie - komfort
Silnik - kultura pracy
Silnik - moc/osiagi
Uklad hamulcowy
Komfort
Skrzynia biegów - praca lewarka
Skrzynia biegów - przelozenia
Poziom halasu
Bezpieczenstwo
Cena
Wyposazenie
Zuzycie paliwa
Emocje/zadowolenie z jazdy

 


Autor: Piotr Dembowski
Fot.: Piotr Dembowski
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Druga wygrana, czy słusznie – Test Renault Clio III
Międzynarodowe jury (58 dziennikarzy z 22 krajów Europy) wybrało kolejne auto roku: zwycięzcą po firma Renault, która już od dłuższego czasu kładzie b...»»
Druga wygrana, czy słusznie – Test Renault Clio III
Międzynarodowe jury (58 dziennikarzy z 22 krajów Europy) wybrało kolejne auto roku: zwycięzcą po firma Renault, która już od dłuższego czasu kładzie b...»»
Druga wygrana, czy słusznie – Test Renault Clio III
Międzynarodowe jury (58 dziennikarzy z 22 krajów Europy) wybrało kolejne auto roku: zwycięzcą po firma Renault, która już od dłuższego czasu kładzie b...»»
Druga wygrana, czy słusznie – Test Renault Clio III
Międzynarodowe jury (58 dziennikarzy z 22 krajów Europy) wybrało kolejne auto roku: zwycięzcą po firma Renault, która już od dłuższego czasu kładzie b...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank