Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Neck Brace uchroni naszą szyje


Po intensywnych badaniach i testach nadeszła wreszcie długo oczekiwana chwila: BMW Motorrad, jako producent motocykli wiodący na świecie w zakresie innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, wprowadzi z początkiem sezonu motocyklowego 2007 Neck Brace System – system ochrony szyi.

Rozwiązanie to zaprezentowane zostało po raz pierwszy na targach Intermot 2006 w Kolonii; teraz przedstawione zostanie publiczności na Mediolańskich Targach Motocyklowych EICMA.
Zarówno w branży motocyklowej, jak i w licznych dyscyplinach sportowych kaski i protektory stały się rzeczą oczywistą. Tak wrażliwe miejsce jak szyja i kark stanowią jednak do dziś stosunkowo poważną lukę w bezpieczeństwie. Wprawdzie obrażenia tej części ciała występują w wypadkach statystycznie rzadziej niż obrażenia innych części ciała, są jednak dla motocyklisty nieproporcjonalnie bardziej niebezpieczne. Skutki tego rodzaju obrażeń są często dramatyczne. Neck Brace System, będący naukowo opracowanym systemem bezpieczeństwa, ma na celu wypełnić tę lukę w bezpieczeństwie.

We współpracy z KTM i zespołem specjalistów złożonym z ekspertów od wypadków komunikacyjnych, biomechaników, chirurgów urazowych i oczywiście z wynalazcy tego systemu doktora medycyny Chrisa Leatta z RPA firma BMW Motorrad w znaczącym stopniu przyczyniła się do opracowania systemu ochrony szyi. System ma na celu zmniejszenie niebezpieczeństwa obrażeń okolic karku, szyjnej części kręgosłupa i obojczyka przy ciężkich upadkach.

System Neck Brace to lekka konstrukcja z włókien węglowych, Kevlaru i tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym, pokryta częściowo miękką, amortyzującą uderzenia i przyjazną dla skóry gąbką.
Zabezpieczenie szyi zakłada się wokół szyi podobnie jak kołnierz. Dwa szybkozłącza po bokach zapewniają prostą obsługę. System Neck Brace nie stanowi statycznego połączenia między kaskiem a częścią barkową, lecz spoczywa na tułowiu. Jego działanie widoczne jest wtedy, gdy kierowca poruszy głowę do przodu, do tyłu lub w bok: w normalnych warunkach zachowana jest wymagana swoboda ruchów, jednak możliwość zbyt mocnego odgięcia głowy w poszczególnych kierunkach (do przodu, to tyłu czy w bok) jest znacznie mniejsza. Oparcie krawędzi kasku na zabezpieczeniu szyi pozwala również zmniejszyć obrażenia wynikające z pionowego ściśnięcia kręgosłupa na skutek oddziaływania siły na kask.

Obok prac badawczych system Neck Brace, opracowany pierwotnie do sportów enduro i rajdów, testowany jest od kilku miesięcy przez kierowców BMW Motorrad i KTM w ramach różnych wyścigów. Na przykład Chris Pfeiffer z zespołu BMW Motorrad uplasował się w pierwszej dziesiątce Erzbergrodeo 2006. System ten znalazł też zastosowanie w wyścigach drogowych i stosowany jest z powodzeniem m.in. w południowoafrykańskich Mistrzostwach Superbike’ów.
Takie zabezpieczenie szyi stanowi duży krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa biernego zarówno w sportach motocyklowych, jak i w codziennym ruchu drogowym. Cena nie jest jeszcze ustalona.
Źródło: BMW
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Neck Brace uchroni naszą szyje
Po intensywnych badaniach i testach nadeszła wreszcie długo oczekiwana chwila: BMW Motorrad, jako producent motocykli wiodący na świecie w zakresie in...»»
Neck Brace uchroni naszą szyje
Po intensywnych badaniach i testach nadeszła wreszcie długo oczekiwana chwila: BMW Motorrad, jako producent motocykli wiodący na świecie w zakresie in...»»
Neck Brace uchroni naszą szyje
Po intensywnych badaniach i testach nadeszła wreszcie długo oczekiwana chwila: BMW Motorrad, jako producent motocykli wiodący na świecie w zakresie in...»»
Neck Brace uchroni naszą szyje
Po intensywnych badaniach i testach nadeszła wreszcie długo oczekiwana chwila: BMW Motorrad, jako producent motocykli wiodący na świecie w zakresie in...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank