Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Nowy Cayenne: większa moc, mniejsze zużycie paliwa.


Cayenne otwiera nowy rozdział w swojej pełnej sukcesów historii: cztery lata po wprowadzeniu tego modelu na rynek Porsche prezentuje drugą generację swojego sportowego samochodu terenowego.

W modelach Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo montowane będą nowe, mocniejsze silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wtrysk ten nazywa się w Porsche Direct Fuel Injection (DFI) i zmniejsza zużycie paliwa o ponad osiem procent przy poszczególnych modelach.W trakcie rzeczywistej eksploatacji możliwe są oszczędności nawet do 15 procent. 24 lutego 2007 nowy Cayenne pojawi się u dealerów Porsche.Przy wersji podstawowej tego sportowego samochodu terenowego wzrost mocy wynosi 40 KM. Cayenne będzie teraz napędzany sześciocylindrowym 290-konnym silnikiem. Pojemność skokowa została zwiększona z 3,2 do 3,6 litra, a moment obrotowy wzrósł z 310 do 385 Nm. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Cayenne potrzebuje 8,1 sekundy i porusza się z prędkością maksymalną 227 km/h. Dla porównania: te wartości dla poprzednika wynosiły odpowiednio 9,1 sekundy i 214 km/h.
Cayenne S z silnikiem V8 o pojemności podniesionej do 4,8 litra dzięki nowemu bezpośredniemu wtryskowi paliwa oraz wprowadzeniu układu sterowania zaworami VarioCam Plus osiąga moment obrotowy 500 Nm (dotychczas 420 Nm). Uzyskuje on moc 385 KM – czyli o 45 KM większą, niż dotychczas. Cayenne S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, jego prędkość maksymalna wynosi 252 km/h (poprzednik: 6,8 sekundy i 242 km/h).
Przy nowym, najmocniejszym modelu Cayenne – Turbo, moc silnika w porównaniu do poprzednika wzrosła o 50 KM. Nowy, napędzany dwoma turbosprężarkami ośmiocylindrowy silnik wytwarza 500 KM i 700 Nm (dotychczas 620 Nm). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje Cayenne Turbo 5,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h (poprzednik: 5,6 sekundy i 266 km/h). O idealne przenoszenie siły dba sprawdzony już Porsche Traction Management (PTM), który w trybie podstawowym rozdziela siłę silnika między tylne i przednie koła w stosunku 62:38. W razie potrzeby sprzęgło wielopłytkowe może przenieść do 100 procent momentu obrotowego na przednią lub tylną oś.
System tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) z pneumatycznym zawieszeniem należy przy Cayenne Turbo do wyposażenia seryjnego. Ten wariant zawieszenia można teraz rozszerzyć o nowy, po raz pierwszy zastosowany układ stabilizacji przechyłu poprzecznego Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Stała kontrola kołysania ogranicza pochylenie boczne samochodu na zakrętach i wyrównuje je w prawie wszystkich sytuacjach, co znacznie poprawia możliwość manewrowania, stabilność jazdy i jej komfort. Podczas jazdy w terenie system ten umożliwia maksymalne wychylenie osi i optymalizuje trakcję. PDCC jest dostępny także dla Cayenne i Cayenne S.
Wszystkie modele Cayenne wyposażone są seryjnie w Porsche Stability Management (PSM) ze wspomaganiem układu hamulcowego, udoskonalonym systemem stabilizacji jazdy z przyczepą oraz z terenowym ABS. Funkcje te zapewniają szybszą reakcję hamulców, znaczną redukcję narastania drgań, jakie może wystąpić przy samochodach z przyczepą, oraz zoptymalizowane działanie układu hamulcowego na luźnym podłożu. Jeszcze większe bezpieczeństwo aktywne zapewniają reflektory biksenonowe (seryjnie w Cayenne Turbo). Reflektory te, oprócz statycznych świateł oświetlających zakręty posiadają teraz po raz pierwszy także dynamiczne oświetlenie zakrętów, aktywowane przy prędkości trzech kilometrów na godzinę. Dla Cayenne i Cayenne S światła te są dostępne na życzenie.
Autor: PM
Źródło: Kulczyk Tradex/Porsche
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Nowy Cayenne: większa moc, mniejsze zużycie paliwa.
Cayenne otwiera nowy rozdział w swojej pełnej sukcesów historii: cztery lata po wprowadzeniu tego modelu na rynek Porsche prezentuje drugą generację ...»»
Nowy Cayenne: większa moc, mniejsze zużycie paliwa.
Cayenne otwiera nowy rozdział w swojej pełnej sukcesów historii: cztery lata po wprowadzeniu tego modelu na rynek Porsche prezentuje drugą generację ...»»
Nowy Cayenne: większa moc, mniejsze zużycie paliwa.
Cayenne otwiera nowy rozdział w swojej pełnej sukcesów historii: cztery lata po wprowadzeniu tego modelu na rynek Porsche prezentuje drugą generację ...»»
Nowy Cayenne: większa moc, mniejsze zużycie paliwa.
Cayenne otwiera nowy rozdział w swojej pełnej sukcesów historii: cztery lata po wprowadzeniu tego modelu na rynek Porsche prezentuje drugą generację ...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank