Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Bez kluczyka


Inżynierowie Helli opracowali nowy system odblokowywania drzwi i autoryzacji kierowcy, pozwalający kierowcy otworzyć auto i uruchomić silnik bez użycia kluczyka. Jak często stajecie przed samochodem, mając pełne ręce bagażu lub zakupów, i zastanawiacie się, jak by tu odnaleźć kluczyk? Ile razy podrapaliście lakier swego auta parasolem czy teczką, usiłując w deszczu znaleźć kluczyk? Dzięki hellowskiemu systemowi odblokowywania drzwi i autoryzacji kierowcy wszystko to jest już historią.

Po prostu podchodzimy do auta i dotykamy klamki. Drzwi automatycznie się odblokowują, a silnik uruchomimy, naciskając guzik, więc kluczyk jest niepotrzebny. Także koniec przejażdżki jest równie łatwy: dotykamy stacyjki by wyłączyć silnik, a muśnięcie klamki zablokuje drzwi i bagażnik, a także uruchomi blokadę koła kierownicy.

Hellowski pasywny system odblokowywania drzwi i autoryzacji kierowcy składa się z kilku elementów, ale tylko przekaźnik identyfikacyjny oraz przełącznik stacyjki są widoczne dla kierowcy. Kierowca musi mieć przy sobie przekaźnik ID ? służy on do identyfikacji kierowcy jako osoby autoryzowanej do otwarcia drzwi i uruchomienia silnika. Centralna jednostka sterująca umieszczona w samochodzie dokonuje obróbki wszystkich sygnałów systemowych. Anteny niskiej częstotliwości w klamkach przednich drzwi i tylnym zderzaku emitują zewnętrzny sygnał w promieniu 1,5 m wokół samochodu. Dodatkowe anteny monitorują całą karoserię i kabinę auta oraz bagażnik i identyfikują przekaźnik w tym obszarze. Czujniki we wszystkich klamkach są aktywowane, by odblokować lub zablokować wstęp do auta. Gdy kierowca wsunie dłoń do wnętrza klamki, system czujników wykrywa podejście i przekazuje wiadomość do jednostki sterującej, która nakazuje antenom zewnętrznym wysłanie sygnału. Jeśli sygnał zlokalizuje przekaźnik ID w promieniu 1,5 m, zostaje on ?rozbudzony? i rozpoczyna komunikację wysokiej częstotliwości z jednostką kontrolną. Przekaźnik i odbiornik wymieniają zakodowane dane, by zidentyfikować przekaźnik. Jeśli zostanie on autoryzowany, jednostka sterująca odblokowuje zamki. A wszystko to trwa około jednej dziesiątej sekundy.

Następujący dalej rozruch silnika odbywa się na podobnej drodze i równie szybko. Dotknięcie stacyjki wysyła sygnał do jednostki sterującej, aktywując anteny niskiej częstotliwości w kabinie auta. Wyszukują one przekaźnik ID i aktywują go Po kolejnej komunikacji pomiędzy jednostką sterującą a przekaźnikiem dochodzi do autoryzacji rozruchu silnika. Aby automatycznie zablokować zamki auta, kierowca po wyjściu musi dotknąć klamki. Anteny wewnętrzne i zewnętrzne najpierw sprawdzają, czy przekaźnik rzeczywiście jest poza samochodem, czy może przypadkowo został pozostawiony we wnętrzu. Gdyby tak się stało, drzwi nie zostaną zablokowane, a na panelu instrumentów auta wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat. Jeśli wszystko jest w porządku, drzwi zamkną się automatycznie. Nowy system Helli będzie oferowany po raz pierwszy jako opcja w nowym VW Passacie.
Fot.: Hella
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Bez kluczyka
Inżynierowie Helli opracowali nowy system odblokowywania drzwi i autoryzacji kierowcy, pozwalający kierowcy otworzyć auto i uruchomić silnik bez użyci...»»
Bez kluczyka
Inżynierowie Helli opracowali nowy system odblokowywania drzwi i autoryzacji kierowcy, pozwalający kierowcy otworzyć auto i uruchomić silnik bez użyci...»»
Bez kluczyka
Inżynierowie Helli opracowali nowy system odblokowywania drzwi i autoryzacji kierowcy, pozwalający kierowcy otworzyć auto i uruchomić silnik bez użyci...»»
Bez kluczyka
Inżynierowie Helli opracowali nowy system odblokowywania drzwi i autoryzacji kierowcy, pozwalający kierowcy otworzyć auto i uruchomić silnik bez użyci...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank