Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 UltraGrip7


Goodyear wprowadza nową oponę zimową UltraGrip 7
Trzy technologie dla zwiększenia przyczepności na śniegu, lodzie i mokrym błocie pośniegowym.


Goodyear wprowadził na rynek UltraGrip 7, nową oponę zimową z segmentu High Performance, w której zawarto innowacyjne technologie umożliwiające bezpieczniejszą jazdę zimą po mokrym błocie pośniegowym, śniegu i lodzie.

Nowa Goodyear UltraGrip 7 wyposażona jest w:

lamele waflowe (tzw. waffle blades), zapewniające doskonałą trakcję w warunkach zimowych,
najnowocześniejszy system trójwymiarowego blokowania wzajemnych pozycji klocków bieżnika umożliwiający sprawną reakcję na mokrych i suchych nawierzchniach,
nowoczesną technologię polimerową zwiększającą przyczepność w niskich temperaturach,
podwójne rowki "V" (tzw. double V-grooving) zapewniające wyjątkowe właściwości trakcyjne na śniegu oraz większą odporność na aquaplaning w błocie pośniegowym i kałużach.
Przez kilka miesięcy w roku w znacznej części Europy pojawiają się opady śniegu, a średnie temperatury spadają poniżej 7 stopni Celciusza, przy częstych przymrozkach. Warunki drogowe stają się niestabilne, drogi niebezpiecznie śliskie, śnieg z miękkiego zmienia się często w lód lub błoto, a nawierzchnia staje się mokra. Kierowcy potrzebują opon zimowych, które pozostają elastyczne w niskich temperaturach i zapobiegają utracie przyczepności na tak śliskich nawierzchniach.

"Nowa UltraGrip 7 to najlepsza opona zimowa Goodyeara w historii, nie tylko na śnieg i lód, ale także w warunkach roztopów i mokrych nawierzchni" - powiedział Paul H. A. M. Joosten - dyrektor marketingu marki Goodyear na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. "Kierowcy z wielu krajów europejskich powinni zakładać opony zimowe dla własnego bezpieczeństwa - i to nie tylko z powodu śniegu, kiedy wybierają się na narty, ale także do jazdy po mieście, w czasie wycieczek na wieś i na autostradach - wszędzie tam, gdzie z powodu zimna i warunków pogodowych drogi są mokre lub zalega na nich błoto pośniegowe" - wyjaśnia Joosten.

Nowa technologia lameli waflowych 3D-BIS (system trójwymiarowego blokowania wzajemnych pozycji klocków):

Nowa opona Goodyear UltraGrip 7 wyposażona jest w nowoczesną technologię lameli waflowych, najnowszą generację lameli 3D-BIS - trójwymiarowego blokowania wzajemnych pozycji klocków bieżnika.

Opatentowany przez Goodyear system (3D-BIS) zwiększa ilość lamelek bieżnika w porównaniu z oponami z tradycyjnym bieżnikiem. Im więcej jest lamelek, tym większa przyczepność: duża gęstość lamelek daje dodatkową przyczepność na lodzie i śniegu, ponieważ klocki bieżnika "wgryzają się" w nawierzchnię poprzez otwarcie tuż przed zetknięciem z powierzchnią drogi.

Ścianki wewnątrz klocków bieżnika posiadają wypukłości i odpowiadające ich kształtom wklęsłości. Kiedy klocki bieżnika stykają się z drogą wypukłości wchodzą w umieszczone naprzeciw nich wklęsłości i łączą ze sobą otwarte części. W efekcie klocki bieżnika usztywniają się, dając większą kontrolę i stabilność jazdy, co czyni jazdę znacznie pewniejszą.

Opona z technologią Goodyear 3D-BIS posiada maksymalną możliwą ilość lamelek, dzięki czemu osiąga się doskonałe właściwości jezdne jeśli chodzi o aquaplaning zimą, na mokrej, pokrytej lodem i szronem nawierzchni, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich parametrów dynamiki jazdy, właściwych oponom klasy High Performance, wyposażonym w sztywne klocki i przeznaczonym do jazdy po suchej nawierzchni.

Nowa technologia lameli waflowych poprawia skuteczność blokowania wzajemnych pozycji klocków, zwiększając tym samym maksymalnie gęstość nacięć klocków bieżnika, a co za tym idzie poprawiając działanie opony w warunkach zimowych oraz polepszając jej trakcję i komfort użytkowania, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni zimą.

Nowa technologia polimerowa:

Kauczuk silikonowy zastosowany w bieżniku opony UltraGrip 7 jest oparty na nowej technologii polimerowej, wykorzystującej specjalną żywicę zimową, dzięki której składniki bieżnika nie tracą elastyczność oraz zachowują odpowiednie parametry w szerokim zakresie temperatur. Nowy kauczuk zastosowany w bieżniku pozostaje elastyczny, zapewniając optymalne właściwości nawet w bardzo niskich temperaturach. Dzięki temu UltraGrip 7 daje lepszą przyczepność na zmarzniętych, zaśnieżonych i pokrytych błotem pośniegowym drogach.

Podwójne rowkowanie "V":

Kierunkowa konstrukcja kanału V-TRED o głębokich, podwójnych rowkach w kształcie litery "V", pozwala na zwiększoną wydajność w odprowadzaniu wody i błota pośniegowego, co z kolei skutkuje większą odpornością opony na zjawisko aquaplaningu na nawierzchniach pokrytych błotem pośniegowym i wodą przez cały okres jej życia.

Na drogach pokrytych śniegiem wydłużone klocki o wygiętych krawędziach zamieniają się w mocne "zęby" zapewniające wyjątkowe właściwości trakcyjne i unikalną precyzję kierowania.

Połączenie podwójnego rowkowania "V" i nowoczesnego kauczuku jako składnika bieżnika sprawia, że nowa Ultra Grip 7 posiada niespotykane parametry jezdne w warunkach zimowych.


Mniej hałasu i większa żywotność opony:

Inżynierowie Goodyeara zoptymalizowali również konstrukcję osnowy opony: sztywna podstawa bieżnika oraz wyjątkowa konstrukcja warstwy zewnętrznej zapewniają optymalne rozłożenie ciśnienia w oponie, co zwiększa żywotność i komfort użytkowania opony. W oponie UltraGrip 7 ciśnienie rozłożone jest równomiernie na całej jej powierzchni, co pozwala na optymalną przyczepność wewnątrz profilu toczenia na śniegu i mokrej nawierzchni oraz poprawia precyzję kierowania i zachowanie opony na nawierzchni suchej.

Projektanci opony skupili się także na obniżeniu poziomu hałasu toczenia UltraGrip 7. Lewy i prawy skrajny rowek zostały przesunięte, co obniża szumy powstające w trakcie jazdy i zmniejsza wibracje bieżnika.

Dostępne rozmiary:

Nowa Goodyear UltraGrip 7 dostępna jest w 30 wersjach i 20 rozmiarach - od 13 do 16 cali, dla prędkości maksymalnych od 190 do 210 km/h - dostosowanych do większości samochodów klasy średniej i wyższej.

55:

185/55 15 82 T
205/55 16 91 T
205/55 16 91 H
205/55 16 94 H XL

60:

185/60 14 82 T
185/60 15 84 T
185/60 15 88 T XL
195/60 15 88 T
205/60 15 91 T
205/60 15 91 H
205/60 16 92 T
205 60 16 96 H XL

65:

155/65 14 75 T
165/65 14 79 T
175/65 14 82 T
175/65 14 86 T XL
185/65 14 86 T
175/65 15 88 T XL
185/65 15 88 T
195/65 15 91 T
195/65 15 91 H
205/65 15 94 T
205/65 15 94 H

70:

155/70 13 75 T
165/70 13 79 T
175/70 13 82 T
165/70 14 81 T
165/70 14 85 T XL
175/70 14 84 T
175/70 14 88 T XL
Fot.: Goodyear
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
UltraGrip7
Goodyear wprowadza nową oponę zimową UltraGrip 7 Trzy technologie dla zwiększenia przyczepności na śniegu, lodzie i mokrym błocie pośniegowym. ...»»
UltraGrip7
Goodyear wprowadza nową oponę zimową UltraGrip 7 Trzy technologie dla zwiększenia przyczepności na śniegu, lodzie i mokrym błocie pośniegowym. ...»»
UltraGrip7
Goodyear wprowadza nową oponę zimową UltraGrip 7 Trzy technologie dla zwiększenia przyczepności na śniegu, lodzie i mokrym błocie pośniegowym. ...»»
UltraGrip7
Goodyear wprowadza nową oponę zimową UltraGrip 7 Trzy technologie dla zwiększenia przyczepności na śniegu, lodzie i mokrym błocie pośniegowym. ...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank