Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Dacia Logan 1.6 MPI - Test


Klimatyzacja, elektryka, komputer, komfort, duży bagażnik i 90 koni mechanicznych. Te słowa dla większości maniaków motoryzacji jakoś nie bardzo pasują do opisu samochodu, który na polskim rynku pojawił się w lutym tego roku a korzenie jego marki pochodzą z Rumunii. Tak, tak, te słowa jak najbardziej wyrażają model Dacia Logan.

Z zewnątrz

Dacia Logan to auto, które swoim wyglądem zewnętrznym nie zachwyca. Ot, typowy sedan z wysokim bagażnikiem i ostro narysowanymi liniami nadwozia. Taka „pudełkowa” konstrukcja, mierząca 4.247 mm oraz 1740 mm szerokości posiada jednak wiele innych zalet, do jakich z pewnością należą: przestrzeń pasażerska, dobra widoczność, spory bagażnik oraz wszechobecna funkcjonalność. Nadmienię, że wysokość tego auta to ponad 150 cm, a wsiadanie i wysiadanie z niego nie stanowi problemu nawet dla wysokich osób. Przód pojazdu nawet przypadł mi do gustu. Wysoki zderzak z charakterystycznym ogromnym wlotem powietrza oraz światła przeciwmgielne dodają sylwetce trochę agresywności. Patrząc nieco wyżej, w oczy rzuci nam się chromowana listwa, atrapa chłodnicy w kształcie zaokrąglonego trójkąta (podobna do tej zastosowanej w Megane II) oraz niebieskie logo Dacia. Tył pojazdu dzięki wysokiemu bagażnikowi i prostym kształtom wytłoczeń nie jest piękny, ale też piękny być nie musi. Logan jest przecież samochodem rodzinnym, który ma przewieść pasażerów z punktu A do punktu B. Patrząc na całokształt pracy projektantów myślę, że Logan w wersji kombi odniósłby dużo większy sukces.

Za kierownicą

Dacia swojemu kierowcy oferuje wiele. Począwszy od dobrej widoczności do przodu i na boki, poprzez komfort jazdy, sporych rozmiarów wnętrze a skończywszy na prostych „gadżetach” jak np. komputer pokładowy. Po zajęciu miejsca na fotelu kierowcy oprócz standardowych ustawień znanych z większości samochodów czekać na nas będzie możliwość ustawienia kąta pochylenia całego fotela oraz stopnia wysunięcia poduszki na odcinku lędźwi. Do pełni szczęścia brakuje nam jedynie regulacji kierownicy w pionie.

Patrząc na kokpit Logan-a na myśl przychodzi jedno - wyznacznik prostoty i funkcjonalności. Wszystkie pokrętła oraz przełączniki są w miejscach gdzie się ich najbardziej spodziewamy. Mimo średniej jakości zastosowanych materiałów do produkcji wnętrza podczas jazdy nie będą nas niepokoić trzaski i zgrzyty. Do ciekawych rozwiązań poprawiających funkcjonalność należy bez wątpienia „przechodząca” popielniczka. Po jej wyjęciu lub przełożeniu w inne miejsce możemy postawić sobie puszkę z napojem. Takie rozwiązanie zastosowane jest np. w Fiacie Stilo. Jedynym zbędnym - moim zdaniem - uatrakcyjnieniem jest pseudo aluminiowy panel centralny. Lepiej by na pewno wyglądał będąc w tym samym kolorze, co reszta konsoli.

Komfort to podstawa dobrego samochodu

Największym atutem modelu z grupy Renault jest jego zawieszenie. Samochód niczym poduszkowiec płynął po dziurawych ulicach, nie dając mi odczuć nierówności na drogach. Tym samochodem możemy wjeżdżać na wysokie krawężniki, jeździć po dziurach, „kocich łbach” i nie usłyszymy przy tym żadnych głośnych dźwięków dochodzących z zawieszenia. Jednym słowem komfort zapewniony, dodam, że w wielkim słowa tego znaczeniu. Auto, ku mojemu zdziwieniu wręcz idealnie sprawdzało się również na leśnych mazurskich drogach. Jedenaście kilometrów piaszczystej tarki, dołków, wystających korzeni byłoby zmorą dla niejednego samochodu. Logan przejechał ten odcinek bez najmniejszego trudu. Trochę gorzej samochód wypadł na autostradzie. Jeżeli nie zabierzemy ze sobą rodziny, 980 kg masy pojazdu oraz miękkie zawieszenie nie pozwoli nam na szybką jazdę. Optymalna prędkość na trasie dla Dacii to 110 km/h, chyba, że mocno złapiemy rękoma kierownicę i będziemy momentalnie reagować na koleiny, boczne wiatry i mijane ciężarówki. Podsumowując, przy dalszych wycieczkach nie zapominajmy o przyjaciołach lub rodzinie, która podniesie nam komfort jazdy.

Dla naszych podróżników producent przygotował warunki wręcz idealne. Klimatyzacja, miękkie i wygodne fotele, dużo miejsca nad głową, ogromna tylna kanapa i wielki bagażnik. Do Dacii możemy załadować dużo. Ciężkie walizki i grubej kości pasażerowie nie przerażą Logan-ki, co więcej nawet nie da tego po sobie poznać, że coś do niej włożyliśmy. Szkoda tylko, że nie mamy możliwości złożenia, chociaż części kanapy powiększając sobie w ten sposób 510 litrowy bagażnik. Zgodnie z twierdzeniem, że „Polak potrafi”, na upartego możemy wspomóc się walizką narzędziową i po dziesięciu minutach wykręcimy naszą kanapę oraz dzielącą przedział pasażerski z bagażowym blaszaną przegrodę.

Pedał w podłogę

Testową Dacię napędzał benzynowy silnik o pojemności 1600 cm3 i mocy 90 KM. Ta jednostka jest najwyższą, jaką Renault oferuje nabywcom Logana. Silnik znany ze starszych modeli producenta pozwala rozpędzić auto do 175 km/h (ja dotrwałem do 170 km/h) a 100 km/h na prędkościomierzu pokazuje się po 11 sekundach. Wyprzedzanie dosyć szybko jadących samochodów nie będzie nas stresować, pedał w podłogę i po chwili mamy innych kierowców we wstecznym lusterku. Niestety, mentalność polskich kierowców jest, jaka jest i wyprzedzenie przez Logana ich auta nie dawało im spokoju ducha.

Podsumowanie

Opisywana przeze mnie Dacia Logan, to na pewno ciekawa propozycja na rynku tanich samochodów osobowych. Niska cena i koszty eksploatacji, sprawdzone części i podzespoły z innych modeli Renault (skrzynia biegów z Laguny II, przednie zawieszenie z Clio) czy wspomniane komfortowe zawieszenie z pewnością zasługuje na zaskarbienie sobie serc nowych nabywców dysponujących w swoim budżecie kwotą trzydziestu paru tysięcy złotych.
Autor: Paweł Karpiński
Fot.: Paweł Karpiński
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Dacia Logan 1.6 MPI - Test
Klimatyzacja, elektryka, komputer, komfort, duży bagażnik i 90 koni mechanicznych. Te słowa dla większości maniaków motoryzacji jakoś nie bardzo pasuj...»»
Dacia Logan 1.6 MPI - Test
Klimatyzacja, elektryka, komputer, komfort, duży bagażnik i 90 koni mechanicznych. Te słowa dla większości maniaków motoryzacji jakoś nie bardzo pasuj...»»
Dacia Logan 1.6 MPI - Test
Klimatyzacja, elektryka, komputer, komfort, duży bagażnik i 90 koni mechanicznych. Te słowa dla większości maniaków motoryzacji jakoś nie bardzo pasuj...»»
Dacia Logan 1.6 MPI - Test
Klimatyzacja, elektryka, komputer, komfort, duży bagażnik i 90 koni mechanicznych. Te słowa dla większości maniaków motoryzacji jakoś nie bardzo pasuj...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank