Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Chrysler PT Cruiser 1.6 Classic - Test


„Mam nietuzinkowe nadwozie, ładnie wyprofilowane szerokie błotniki oraz jak przystało na pojazd ze stajni Chryslera ogromną kratownicę wlotu powietrza. Najlepiej czuje się przyjeżdżając na kameralny bal, wernisaż lub na pokaz mody w scenerii pałaców i lejącego się szampana. Odnajdę się także na planie filmowym w scenach obrazujących lata trzydzieste lub czterdzieste...” – Jakby samochody mogły rozmawiać, od tego modelu może usłyszelibyśmy właśnie takie zdania. O jakim aucie tu mowa? Jest chyba tylko jedno, idealnie pasujące do opisu - Chrysler PT Cruiser

Na zewnątrz

Sylwetka PT Cruisera jest niespotykana. Przy pierwszym spojrzeniu na auto, w oczy wpada nam ogromny wlot powietrza, klinowata maska oraz monstrualne błotniki wychodzące poza ogólny obrys pojazdu. Linia karoserii biegnąca dosyć ostro ku górze prawie pionowo spada w tylnej części auta, pokazując nam, że PT gotowy jest do „połknięcia” prawie każdego samochodu stojącego na jego drodze. Co by nie pisać, projektanci Chryslera odwalili kawał dobrej roboty. Nawet przy klasycznym Jaguarze stylistyka tego samochodu robi ogromne wrażenie, a dodając do tego chromowane elementy, takie jak klamki, listwy ozdobne oraz bardzo mocne przetłoczenia na linii progów, Chrysler PT Cruiser w pełni wyraża swoją wyższość nad innymi - ot takie auto z „rodowodem”.

We wnętrzu

Wnętrze auta, podobnie jak na zewnątrz również utrzymane jest w stylu retro. Duże, lakierowane elementy kokpitu imitujące blachę, czytelne okrągłe zegary oraz grawerowany i haftowany napis PT na lusterku oraz zagłówku. Wszystkie te elementy przypominają nam o miejscu, w którym właśnie się znajdujemy, o miejscu dalekim od wszechobecnych standardów panujących w naszych codziennych samochodach. Przykładów tej „inności” mogę podać wiele, począwszy od oświetlenia wnętrza uruchamianego manetką od świateł mijania, podświetlenia punktowego umieszczonego w lusterku wstecznym, poprzez umieszczenie regulacji lusterek tam gdzie zwykle jest regulacja wysokości świateł i na odwrót, skończywszy na usytuowaniu przycisków elektrycznego sterowania szybami w centralnej części konsoli oraz przy podłodze w tylnej części pasażerskiej. Tak, do obsługi tych elementów musimy się trochę przyzwyczaić, ale proszę nie zapominać, że kupując PT Cruisera kupujemy także jego odmienność.

Usiądź wygodnie

Wnętrze jest przestronne i nie pozwoli na jazdę w wielkiej niewygodzie. Pasażerowie mają dużo miejsca nad głowami oraz na nogi. Dodatkowo z przedniego fotela pasażera możemy zrobić sobie podręczny stolik lub podstawkę na zmęczone nogi. Będąc już przy przednich fotelach, usiądźmy wygodnie za kierownicą. Fotel kierowcy dzięki swojemu wyposażeniu w elektryczną regulację wysokości oraz regulację poduszki na odcinku dolnej części kręgosłupa pozwoli nam na przyjęcie wygodnej oraz bezpiecznej pozycji za kierownicą. Mankamentem jest tylko dziwna klamra, która nie pozwala na ruch taśmy pasów bezpieczeństwa w okolicach brzucha i przy podnoszeniu fotela trochę nas będzie ściskać. Pierwszy rząd siedzeń wyposażono dodatkowo w podłokietniki mające poprawić wygodę podczas jazdy, ale w praktyce utrudniają zmianę biegów oraz dostęp do schowków umieszczonych nisko w środkowym kanale.

Bagaż podręczny

Za bagaż podręczny możemy uznać wiele. Walizki, torebki, skrzynki, parasolki lub prowiant na piknik dla kilkunastu osób. PT to wszystko pomieści bez większego trudu. Bagażnik o pojemności 620 litrów, którego rozmiary możemy powiększyć do 1870 do dyspozycji oddaje nam jeszcze ciekawą półkę mogącą posłużyć jako podręczny „szwedzki stolik”.

Gaz do dechy

Zakup PT Cruisera z testowaną 116 konną jednostką benzynową o pojemności 1.6l nie jest najlepszym rozwiązaniem, bynajmniej nie polecam jej do jazdy po mieście. Za kwotę około 70.000 zł otrzymamy bardzo ładną, przyciągającą wzrok karoserię, ale z bardzo słabymi osiągami. Podczas użytkowania w warunkach miejskich byłem zmuszony do wybrania jednego z dwóch stylów jazdy. Pierwszy, to każdorazowe wykręcanie obrotów silnika do 6000, aby po zmianie biegu na wyższy wskazówka spadła w okolice 4500 obr./min. Drugi to jazda w żółwim tempie tak, aby inni użytkownicy drogi mogli w spokoju upajać się wyglądem samochodu. Dodam, że przy tym pierwszym, oprócz 14 sekund do setki można dostać jeszcze etykietkę kierowcy „piłującego” silnik oraz ból głowy od panującego przy tej czynności hałasu.

PT Cruiser, mimo swojego słabego silnika może jednak przynieść trochę radości z prowadzenia. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi i tylko przez swój wzrost czasami potrafi nieco pobujać na zakrętach zanim wyjdzie na prostą. Nierówności, torowiska lub poprzeczne koleiny również nie przeszkadzają pasażerom w podróży.

Podsumowanie

Mimo atrakcyjnego wyglądu z czasów przypominających nam świat Al Capone, ten model Chryslera nieczęsto możemy podziwiać na ulicach naszych miast. Dlaczego? Być może, dlatego, że to samochód „dla wybranych”, ludzi chcących podkreślić cechy swojego charakteru lub mających wiele do powiedzenia innym. Moim zdaniem PT Cruiser nie jest odzwierciedleniem przysłowiowego Kowalskiego, ten samochód posiada duszę, duszę, jaką posiadają prawie wszyscy artyści.


Dane techniczne:
silnik: benzynowy SOHC R4 16 zaworów
pojemność: 1 598 ccm
Moc maksymalna: 85kW/116KM przy 6 300 obr./min.
Max. moment obrotowy: 157 Nm przy 4 550 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Prędkość maksymalna: 176 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 13,5 s
Średnie zużycie paliwa w teście: 9 litrów/100km

Wymiary:

Długość (mm): 4 288
Szerokość (mm): 1 705
Wysokość (mm): 1 601
Masa własna (kg): 1 366

>> ZOBACZ WSZYSTKIE ZDJĘCIA <<
Autor: Paweł Karpiński
Fot.: PK
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Chrysler PT Cruiser 1.6 Classic - Test
„Mam nietuzinkowe nadwozie, ładnie wyprofilowane szerokie błotniki oraz jak przystało na pojazd ze stajni Chryslera ogromną kratownicę wlotu pow...»»
Chrysler PT Cruiser 1.6 Classic - Test
„Mam nietuzinkowe nadwozie, ładnie wyprofilowane szerokie błotniki oraz jak przystało na pojazd ze stajni Chryslera ogromną kratownicę wlotu pow...»»
Chrysler PT Cruiser 1.6 Classic - Test
„Mam nietuzinkowe nadwozie, ładnie wyprofilowane szerokie błotniki oraz jak przystało na pojazd ze stajni Chryslera ogromną kratownicę wlotu pow...»»
Chrysler PT Cruiser 1.6 Classic - Test
„Mam nietuzinkowe nadwozie, ładnie wyprofilowane szerokie błotniki oraz jak przystało na pojazd ze stajni Chryslera ogromną kratownicę wlotu pow...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank