Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Ford na targach SEMA


Prezentacja stoiska Ford na targach tuningowych w SEMA w Las Vegas

Ford GTX1:
Tak, tak, znamy to nadwozie i to bardzo dobrze! W czasie gdy Kip Ewing - dyrektor działu inżynierów Ford SVT przygotowywał się do rozpoczęcia sprzedaży legendy wśród aut supersportowych - Forda GT, w jego głowie już świtał pomysł aby na bazie tego nadwozia skonstruować roadstera.
Projekt X1 ruszył w 1999 roku, do jego realizacji wybrano Marka Gerischa z Genaddi Design Group. Gotowy projekt ujrzał światło dzienne w tym roku w czasie targów tuningowych SEMA w Las Vegas. Nadwozie GTX1 wykonano z kompozytów, wzmocnionych panelami z włókna węglowego. Auto napędza silnik V8 o pojemności 5.4 litra i mocy 618 KM! Współpracuje on z RĘCZNĄ 6-biegową skrzynią, co w amerykańskich autach stanowi ewenement! Aby zapewnić autu dobrą przyczepność zastosowano 19-calowe obęcze aluminiowe na przedniej osi i 20-calowe na osi tylnej "uzbrojone" w sportowe opony Pirelli P-Zero Rosso. O bezpieczne zatrzymanie tego "potwora" dba układ hamulcowy z nawiercanymi i wentylowanymi tarczami firmy Brembo. GTX1 posiada oczywiście sportowe, w pełni regulowane i gwintowane zawieszenie. Ciekawostką tego roadstera jest, aluminiowy dach, składający się z trzech sztywnych elementów. GTX1 może być dzięki temu autem typu coupe, roadsterem, lub, jeśli pozostawi się środkową część dachu, ma nadwozie typu Targa. Wnętrze auta to także "najwyższa półka" osiągnięć technicznych. Aluminium, skóra i karbon, z którego firma Sparco wykonała specjalnie zaprojektpwane dla tego modelu kubełkowe fotele.
Oczywiście jak przystało na tuning made in USA, GTX1 wyposażono w potężną "fabrykę dźwięku", w której jednostką centralną stanowi radioodtwarzacz Sony Xplod MEX-1GP "Giga Panel", odtwarzający pliki MP3 i WMA. Posiada dodatkowo port USB i wbudowaną pamięć o pojemności 1 GB, na której można zapisać około 500 utworów.

Flex Fusion:

Kolejnym modelem prezentowanym w czasie targów jest amerykańska wersja Forda Fusion. Ford wystawił dwie wersje modyfikacji. Pierwszą z nich nazwano Flex Fusion. Wykonała ją firma FunkMaster Flex, która przy tworzeniu nadwozia czerpała natchnienie z kultury hip-hopowej. Auto jest więc bardzo nisko zawieszone i "ocieka" elementami z polerowanego chromu. Z zewnątrz uwagę przykuwa dwukolorowe malowanie nadwozia (w dwóch odcieniach czerwieni), oddzielone czarnym pasem, rozszerzającym się ku tylnej części nadwozia. "Raperski" Fusion oczywiście został pozbawiony klamek oraz "klasycznych" lusterek bocznych, które zastąpiono kamerami. Obraz z nich jest przekazywany do monitorów LCD umieszczonych w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera. Może nie jest to zbyt praktyczne rozwiązanie ale wygląda szpanersko! Obfite, chromowane dodatki zastosowano na dwuczęściowym, przednim grilu. Nadwozie Flexa "spoczywa" na 3-częściowych obręczach aluminiowych firmy BOZE z polerowanego czarnego chromu. Na przedniej osi zastosowano rozmiar 19 cali, a na tylnej - 20 cali. Wyposażono je w opony Toyo TM Performance. Mocno obniżone zawieszenie pochodzi od H&R, a układ hamulcowy - z firmy Wilwood. Obniżony "hip-hop car" musi również mocno brzmieć. O to postarała się firma Fliwmaster, która wykonała specjalnie dla tego modelu, kompletny układ wydechowy ze stali szlachetnej. Wnętrze, to już "wariacja stylizacyjna" na bardzo wysokim poziomie. Dodatkowe panele z tworzywa pomalowano w kolorze nadwozia. Sprzęt audio-video pochodzi od Clariona i posiada tuner TV i nawigację satelitarną. Za dźwięk docierający do uszu kierowcy i pasażerów, odpowiadają głośniki JL. Monitory LCD zainstalowano oczywiście w zmodyfikowanej konsoli środkowej oraz w zagłówkach przednich foteli (nie licząc tych, obsługujących kamery lusterek bocznych).

Ford Fusion 3D Carbon:
To kolejna modyfikacja zaprezentowana na targach SEMA. Jej twórcą jest firma 3D Carbon z Newport Beach (California). Ta stylizacja prezenyuje się zdecydowanie bardziej "europejsko". Zatosowano tu bowiem dodatkowe nakładki na przednim i tylnym zderzaku oraz na progach, które dodatkowo obniżają nadwozie. Dla podkreślenia sportowego stylu modyfikacji, fusion otrzymał dwa niewielkie spojlery w tylnej części nadwozia. Jeden zamontowano na pokrywie bagażnika, a drugi nad tylną szybą. Oczywiście modyfikacje nie zakończyły się jedynie na przeróbkach karoserii. Fusion 3D Carbon otrzymał dodatkowo obniżone zawieszenie ze sztywniejszymi sprężynami i 3-częściowe obręcze aluminiowe z polerowanego chromu. Modyfikacje przeprowadzono również w silniku, zmieniając oprogramowanie jednostki i stosując mocniejszy układ turbo. Dla uzyskania dodatkowych koni mechanicznych zastosowano nowy, kompletny układ wydechowy wykonany ze stali szlachetnej, który zakończono dwoma pojedynczymi i chromowanymi końcówkami wydechu.

Ford GT 40 i Ford Wedge Roadster:

Na amerykańskich targach nie mogło również zabraknąć hot-rodów. Ford zaprezentował dwa modele bazujące na stylizacji z lat dwudziestych i trzydziestych ubiegłego stulecia. Obie maszyny prezentowały się znakomicie, zwłaszcza model GT 40, którego nadwozie pokryto warstwą polerowanej i matowej miedzi!
W przypadku publikacji, proszę podać źródło: Moto T@rget fot: Ford



Źródło: Moto T@rget / Ford
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Ford na targach SEMA
Prezentacja stoiska Ford na targach tuningowych w SEMA w Las Vegas Ford GTX1: Tak, tak, znamy to nadwozie i to bardzo dobrze! W czasie gdy Kip Ewi...»»
Ford na targach SEMA
Prezentacja stoiska Ford na targach tuningowych w SEMA w Las Vegas Ford GTX1: Tak, tak, znamy to nadwozie i to bardzo dobrze! W czasie gdy Kip Ewi...»»
Ford na targach SEMA
Prezentacja stoiska Ford na targach tuningowych w SEMA w Las Vegas Ford GTX1: Tak, tak, znamy to nadwozie i to bardzo dobrze! W czasie gdy Kip Ewi...»»
Ford na targach SEMA
Prezentacja stoiska Ford na targach tuningowych w SEMA w Las Vegas Ford GTX1: Tak, tak, znamy to nadwozie i to bardzo dobrze! W czasie gdy Kip Ewi...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank