Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Mandarynkowy sen...


Tym razem na warsztat Hamanna trafiło Ferrari F430.

Przy projektowaniu zmodyfikowanych elementów nadwozia, inżynierowie postawili sobie jeden cel. Poprawienie osiągów i trakcji. Wydawać by się mogło, że w Maranello zrobiono już wszystko, jednak można było jeszcze co nieco poprawić.

Zmieniono nieznacznie kształt przedniego zderzaka, w dolnej jego części montując karbonowy dyfuzor, który odpowiednio kierując strugi powietrza, bardziej dociska przednią oś do nawierzchni. Delikatne karbonowe dodatki zastosowano także na progach. Ich profilowany kształt, to także sposób na lepszą aerodynamikę. Dla dopełnienia karbonowego stylu F430, na pokrywie silnika zamontowano spoiler, którego profil powoduje lepszy docisk napędzanej osi, zmieniono także kształt tylnego dyfuzora. Ferrari F430 można zamówić z dwoma rodzajami obręczy aluminiowych. Pierwszy z nich, model ANNIVERSARY II, to kute, 3-częściowe obręcze o ażurowym wzorze, które wspaniale eksponują potężne tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami z firmy Swabia. Dodatkowo środkowa część lakierowana proszkowo w kolorze czarnym, idealnie nawiązuje do karbonowo-kevlarowych dodatków nadwozia. Występują one w dwóch rozmiarach: mniejszym - 9 x 19 cala z oponami 255/30 ZR19 z przodu i 12.5 x 19 cala z oponami 335/25 ZR 19, oraz większym - 8.5 x 20 cala, z oponami 235/30 ZR20 na przedniej osi i 12.5 x 20 z oponami 325/25 ZR 20 na osi tylnej. Drugi model obręczy to EDITION RACE. To superlekkie (bo ważące w największym rozmiarze zaledwie 13.9 kilograma), 3-częściowe, kute obręcze aluminiowe w rozmiarze 8.5 x 20 na przedniej osi i 12.75 x 20 na osi tylnej.

W opcji jest także nowy pomarańczowy lakier z metalicznym efektem.

Pod względem mechanicznym Ferrari również zostało delikatnie skorygowane, co pozwoliło uwolnić dodatkowe konie mocy. Pierwszym etapem zmian było zastosowanie całkowicie nowego układu wydechowego ze sportowym metalicznym katalizatorem i nowym kształtem kolektorów wydechowych. Pozwoliło to na wzrost mocy o dodatkowe 48 koni, do 538 KM! Układ wydechowy może być zakończony centralnie umieszczonym tłumikiem z czterema końcówkami, lub dwoma podwójnymi końcówkami, jak w klasycznej wersji.

Wszystkie te zmiany, to dopiero swoiste preludium do topowego pakietu modyfikacji, który będzie dostępny już w marcu 2006 roku. Ferrari z pakietem Sport Kit 620, będzie wyposażone w dwie sportowe turbosprężarki z oddzielnym obiegiem oleju dla każdej z nich, dwie chłodnice powietrza doładowującego z chłodnicą oleju, specjalnie wzmocniony zestaw wyczynowych pasków klinowych w kształcie litery "V". Także "serce" Ferrari otrzyma nowe oprogramowanie z serii Motronic. Zmiany te zaowocuja niebotycznymi wręcz osiągami F430. V8 przy współpracy dwóch turbosprężarek, wytwarzających ciśnienie doładowujące na poziomie 0.35 bara, osiągnie moc 620 KM przy 6870 obr/min i maksymalny moment obrotowy, wynoszący 630 Nm, już przy 5340 obr/min!

Oczywiście ta piekielnie mocna wersja otrzyma dodatkowo sportowe, w pełni regulowane i gwintowane zawieszenie z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia. Drugim, obowiązkowym dodatkiem dla tej wersji, będzie wzmocniony układ hamulcowy z wentylowanymi i nawiercanymi tarczami, pochodzący od firmy Swabia - ekwipującej głównie wyczynowe samochody sportowe!
We wnętrzu także dominują luksusowe dodatki. Carbon, skóra i alcantara, to obowiązkowe materiały użyte w kabinie pasażerskiej. Do tego dochodzą "jeszcze bardziej kubełkowe" fotele i do pełni sportowych doznań brakuje tylko klatki bezpieczeństwa i 5-punktowych pasów bezpieczeństwa. Ferrari F430 oprócz pięknego lakieru i ekskluzywnych dodatków różni od oryginału jeszcze jeden bardzo znaczący element. Otóż na błotnikach zamiast klasycznych czarnych rumaków Ferrari, znalazły się stylizowane tarcze z Pegazami Hamanna...

Źródło: Motot@rget / Hamann
Fot.: Hamann
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Mandarynkowy sen...
Tym razem na warsztat Hamanna trafiło Ferrari F430. Przy projektowaniu zmodyfikowanych elementów nadwozia, inżynierowie postawili sobie jeden cel....»»
Mandarynkowy sen...
Tym razem na warsztat Hamanna trafiło Ferrari F430. Przy projektowaniu zmodyfikowanych elementów nadwozia, inżynierowie postawili sobie jeden cel....»»
Mandarynkowy sen...
Tym razem na warsztat Hamanna trafiło Ferrari F430. Przy projektowaniu zmodyfikowanych elementów nadwozia, inżynierowie postawili sobie jeden cel....»»
Mandarynkowy sen...
Tym razem na warsztat Hamanna trafiło Ferrari F430. Przy projektowaniu zmodyfikowanych elementów nadwozia, inżynierowie postawili sobie jeden cel....»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank