Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Toyota Corolla 1.3 kombi - Test
Toyotą Corollą z silnikiem 1,3l przejechaliśmy 2000 kilometrów w różnych warunkach drogowych. Na autostradzie, w mieście, na leśnych szlakach auto na pewno mile zaskoczy niejednego kierowcę, zresztą tak jak nas.

Corolla na zewnątrz sprawia wrażenie auta małego. Zwężony dach oraz dosyć nisko osadzone podwozie wizualnie zmniejszają auto. Wsiadanie do pojazdu oraz wysiadanie nie sprawią kierowcy dużej trudności o ile jego wzrost nie odbiega od średniej 180 cm.
Jak na wersję kombi przystało Corolla została wyposażona w relingi dachowe ułatwiające przewożenie większych przedmiotów. Dostęp do przestrzeni bagażowej jest trochę utrudniony zbyt małym kątem otwarcia klapy bagażnika, osoby powyżej 175 cm przy załadunku bagażu będą musiały się schylać.

Dane testowanego modelu:
Rok produkcji: 1999
Silnik : 1,332 l
Rodzaj nadwozia: kombi
Przebieg: 72000 km
Test na odcinku: 2000 km


Wyposażenie: klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego, poduszka powietrzna dla kierowcy, centralny zamek.

Wnętrze Toyoty zaprojektowano z dużą dozą prostoty i estetyki. Delikatna zmiana kolorystyki pomiędzy górną częścią kokpitu a dolną nadaje temu wnętrzu indywidualny charakter. Użyte materiały i tworzywa sztuczne są miłe w dotyku i co najważniejsze dla nerwowych kierowców - nie powodują niechcianych trzasków i skrzypień podczas jazdy po nierównościach.

Wskaźniki przyrządów Corolli są czytelne w każdych warunkach. Na wieczór Toyota przygotowała podświetlenie w kolorze, który uznawany jest za najmniej rozpraszający, czyli zieleni. Jedynym mankamentem jest brak sygnalizacji o włączonych światłach mijania – uwaga zimą.

Siedzenia pierwszego rzędu zapewniają dobre trzymania boczne, nie pozwalając tym samym na przechyły ciała podczas ostrych zakrętów. Chociaż fotel kierowcy nie jest wyposażony w regulację wysokości oraz poduszkę lędźwiową to dłuższa podróż za kierownicą nie powoduje zmęczenia.

Przedział pasażerski nie zapewnia już tak wielkiego komfortu podróżowania. Minimalna ilość miejsca na nogi pasażerów oraz krótkie siedziska mogą spowodować częste przystanki w celu „rozprostowania kości”. Kanapa wyposażona jest w trzy zagłówki, dwa trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz jeden biodrowy. Z tyłu pasażerowie do dyspozycji mają własną popielniczkę, umiejscowioną w podłokietniku kierowcy.

Bagażnik Toyoty o pojemności 308 litrów nie wygląda imponująco. Przestrzeń bagażową możemy jednak powiększyć oraz kształtować dzięki asymetrycznie (40/60) składanym oparciom tylnych siedzeń. Podłoga bagażnika przykryta jest antypoślizgową matą zapobiegającą przesuwaniu bagażu podczas jazdy. Pod podłogą przygotowano miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe oraz drobne schowki na klucze.

Toyota wyposażona jest w wiele schowków i uchwytów, największy umiejscowiony naprzeciw pasażera bez problemu pomieści kilka książek lub damską torebkę. Auto posiada także dwa pojemniki na drobne monety, pokaźny schowek w podłokietniku oraz pod systemem sterowania wentylacją wzbogacony o uchwyt na okulary.

Jedynym nieprzystosowanym miejscem jest uchwyt na napoje po włożeniu, których możemy mieć problem z wrzuceniem trzeciego i piątego biegu nie potrącając ich. Dodatkowo mając napoje w uchwytach nie skorzystamy już z popielniczki.




Silnik

86 koni mechanicznych przy aucie ważącym 1075 kg jest mocą zupełnie wystarczającą. Toyota na naciśnięcie pedału gazu reaguje całkiem żwawo, chociaż pełne możliwości pokazuje dopiero powyżej 3500 obrotów. Utrzymując Toyotę w wysokim zakresie obrotów możemy bez trudu wyprzedzać nawet szybko jadące pojazdy bez obaw o powolne przyspieszanie. Przy prawie pełnym załadunku tj. bagaż plus 4 osoby z kierowcą włącznie auto nie wykazuje skłonności do ospałego przyspieszania, chociaż parę dodatkowych "koni" z pewnością by się przydało. Corolla nie jest autem paliwożernym. Podczas testu spaliło średnio 7,4 l/100km w ruchu miejskim i 5,3 l/100km poza miastem a na odcinku specjalnym 8,2 l/100km.

Właściwości jezdne

Testowany przez nas samochód musiał pokonać różne odcinki dróg, począwszy od równych autostrad, poprzez dziurawe ulice Warszawy a skończywszy na leśnych drogach przy różnych warunkach pogodowych. Toyota testowana była również na 20 kilometrowym, piaszczystym odcinku drogi z poprzecznymi koleinami (tzw. tarka). Test na wszystkich odcinkach pozwolił nam na zbadanie jak auto zachowuje się w praktyce przy normalnym użytkowaniu oraz ekstremalnych warunkach dla miejskiego samochodu.

Test autostrada:

Do 130 km/h auto prowadzi się dobrze, lekko znosi przeciążenia na małych łukach autostrady trzymając się jak przyklejona do nawierzchni. Przy prędkościach powyżej 145 km/h Toyota staję się wrażliwa na wszystkie minimalne nierówności drogi oraz zakręty.

Test poza miastem: kręte, nierówne drogi.

Tutaj prędkość utrzymywaliśmy na poziomie 60-110 km/h. Prowadząc Toyotę przy tych prędkościach możemy czuć się bezpiecznie, auto dobrze tłumi nierówności zachowując dużą przyczepność do drogi. Przy ostrych zakrętach, nawet, kiedy auto chciałoby pojechać w inną stronę operując gazem łatwo naprowadzimy ją na właściwy tor jazdy.

Test w mieście:

Dzięki wspomaganiu kierownicy oraz niewielkiemu promieniowi skrętu Toyotą można łatwo manewrować w ruchu miejskim. Dobre hamulce pomogą nam także uniknąć stłuczek z wyjeżdżającymi z podporządkowanej ulicy autami. Parkowanie nie sprawia większych problemów, nieduże rozmiary oraz dobra widoczność na pewno nam ułatwią życie w wielkim mieście.

Test na odcinku specjalnym:

20 kilometrów piaszczystej drogi z poprzecznymi koleinami - raj dla amortyzatorów. Do prędkości 30 km/h auto dobrze znosiło nierówności, ciche odgłosy tłumienia, brak jakichkolwiek oznak trzeszczenia tapicerki, prawidłowa reakcja na wszystkie ruchy kierownicą. Przy prędkości 40 km/h auto zaczęło tracić przyczepność. Opóźniona reakcja na zmianę toru jazdy, uniemożliwiająca nagłe ominięcie przeszkód.

Dane techniczne producenta

Toyota Corolla model 1.4 WAGON
Rodzaj nadwozia: Kombi, 5 miejscowe
Ilość drzwi: 5
Wymiary pojazdu w mm (Dł. x Szer. x Wys.): 4340 x 1690 x 1450
Masa własna pojazdu: 1075 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1615 kg
Rozstaw osi: 2465 mm
Rozstaw kół w mm (przednich / tylnych): 1460 / 1450
Rodzaj napędu: silnik umieszczony z przodu, napędzane koła przednie
Pojemność skokowa: 1332
Silnik / Typ: 4 cylindrowy, DOHC, 16V
Układ paliwowy: Wtrysk elektroniczny, wielopunktowy
Skrzynia biegów: 5-biegowa Manualna
Moc max (KM/obr./min): 86/5400
Max moment obr. (Nm/obr/min): 120/4200

Zbiornik paliwa: 50 l Przyśp. 0-100 km/h (s): 12,5
Predkość max (km/h): 175
Elastyczność (60-100km/h) na IV biegu: 13,4
IV bieg (60-100km/h) na V biegu: 17,5
Zużycie paliwa 90/100/miasto: 5,5 / 7,2 / 8,0
Promień skrętu (m): 4,8
Przestrzeń bagażowa (l): 308

Autor: Paweł Karpiński
Źródło: Redakcja
Fot.: Paweł Karpiński
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Toyota Corolla 1.3 kombi - Test
Toyotą Corollą z silnikiem 1,3l przejechaliśmy 2000 kilometrów w różnych warunkach drogowych. Na autostradzie, w mieście, na leśnych szlakach auto na ...»»
Toyota Corolla 1.3 kombi - Test
Toyotą Corollą z silnikiem 1,3l przejechaliśmy 2000 kilometrów w różnych warunkach drogowych. Na autostradzie, w mieście, na leśnych szlakach auto na ...»»
Toyota Corolla 1.3 kombi - Test
Toyotą Corollą z silnikiem 1,3l przejechaliśmy 2000 kilometrów w różnych warunkach drogowych. Na autostradzie, w mieście, na leśnych szlakach auto na ...»»
Toyota Corolla 1.3 kombi - Test
Toyotą Corollą z silnikiem 1,3l przejechaliśmy 2000 kilometrów w różnych warunkach drogowych. Na autostradzie, w mieście, na leśnych szlakach auto na ...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank