Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Pracuj?c w ciemno?ciach


Aktuatory poziomowania reflektorów zapewniają prawidłowe pozycjonowanie reflektorów głównych - od roku 1983 Hella wyprodukowała 100 milionów sztuk takich siłowników.


6 kwietnia 2006 roku taśmę Zakładu 5 fabryki Helli w Recklinghausen opuścił stumilionowy aktuator poziomowania reflektorów głównych.

Ten elektryczny mikrosiłownik mieszczący się na obudowie lampy (lub w jej wnętrzu) odpowiada za wykonanie polecenia wydanego przez system automatyczny (w przypadku lamp ksenonowych) lub manualnie przez kierowcę pokrętłem - zmienia ustawienie lampy względem podłoża samochodu w zależności od obciążenia pojazdu. W porównaniu z pierwszą generacją z roku 1983 objętość i masa obecnej wersji aktuatora (3i) zostały zmniejszone o 2/3. Przy swej rocznej wydajności sięgającej 14 mln sztuk produkowanych w 4 fabrykach Grupy Helli, Hella osiąga światowy udział w rynku na poziomie 28%.


Historia sukcesu tego drobnego elementu, na pierwszy rzut oka tak niepozornego, a często po prostu niedostrzeganego, a który bez protestów wykonuje swą odpowiedzialną pracę w komorze silnikowej, zaczęła się w roku 1983. Kwestia oślepiania innych użytkowników dróg przez reflektory załadowanych samochodów przyspieszyła rozwój systemów manualnego ustawiania poziomowania lamp. Systemy te stały się wymogiem przepisowym w roku 1990, a przy reflektorach ksenonowych systemy automatyczne. Najważniejszy element tych systemów to mały siłownik lampy głównej. Hella skonstruowała różne techniczne rozwiązania dla potrzeb regulacji manualnych, ale w końcu sukces odniosły elektryczne aktuatory. Dziś są produkowane już w swej trzeciej generacji - z ulepszeniami (wersja 3i).

Klienci mają do wyboru dostosowane do ich potrzeb rozwiązania: istnieją aktuatory integrowane we wnętrzu obudowy lampy, ale także montowane poza nią (z nastawami zaprogramowanymi lub bez), dostosowane do instalacji 12- i 24-woltowych. Z rocznej produkcji około 85 proc. pochodzi z fabryki w Recklinghausen, pozostałe fabryki mieszczą się w Szanghaju, New Delhi i Daegu w Korei Południowej. Wśród klientów znajdziemy wszystkich największych producentów samochodów, ale również konkurentów i innych klientów. Czwarta generacja aktuatorów jest już opracowywana, jej seryjna produkcja spodziewana jest w roku 2008.
Źródło: Hella
Fot.: Hella
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Pracuj?c w ciemno?ciach
Aktuatory poziomowania reflektorów zapewniają prawidłowe pozycjonowanie reflektorów głównych - od roku 1983 Hella wyprodukowała 100 milionów sztuk tak...»»
Pracuj?c w ciemno?ciach
Aktuatory poziomowania reflektorów zapewniają prawidłowe pozycjonowanie reflektorów głównych - od roku 1983 Hella wyprodukowała 100 milionów sztuk tak...»»
Pracuj?c w ciemno?ciach
Aktuatory poziomowania reflektorów zapewniają prawidłowe pozycjonowanie reflektorów głównych - od roku 1983 Hella wyprodukowała 100 milionów sztuk tak...»»
Pracuj?c w ciemno?ciach
Aktuatory poziomowania reflektorów zapewniają prawidłowe pozycjonowanie reflektorów głównych - od roku 1983 Hella wyprodukowała 100 milionów sztuk tak...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank