Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 "RUF mich an!"


Firma Ruf jest znana nie tylko fanom Porsche jako "kuźnia", która od lat modyfikuje samochody tej marki (co nie jest zajęciem łatwym). Po kuracji Rufa, każdy model Porsche nabiera wigoru oraz indywidualnego wyrazu charakterystycznego dla tego bawarskiego tunera.

Najnowszą kreacją jest Ruf R Kompresor. Dyskretna stylizacja będąca dewizą firmy i wściekle zielony jadowity lakier nie zdradzają jego ponadprzeciętnych możliwości. Z przodu w oczy rzuca się mocno wyprofilowany zderzak z umiejętnie wkomponowanym weń spoilerem. Z tyłu samochód wygląda jeszcze bardziej zachowawczo i dyskretnie. Owszem również tutaj znajdziemy skrzydło dociskające wykonane z kevlaru (podobnie jak przedni spoiler), ale te elementy dostępne są również w seryjnej "911". Całość pakietu aerodynamicznego wieńczą lusterka o typowym dla Ruf'a designie.


Podobnie konserwatywnie postąpiono we wnętrzu. O tym, że nie znajdujemy się w "zwykłej" 911-ce informują nas zegary z zielonym tłem, oraz kierownica, dźwignia zmiany biegów i nakładki na pedały z logiem Ruf. Zamontowano także mocno wyprofilowane sportowe fotele dokładnie obejmujące ciało kierowcy i pasażera podczas szybkiej jazdy.


W trosce o jak najlepszą przyczepność na 19-to calowe obręcze kół o typowym dla niemieckiego tunera wzorze, nałożono szerokie walce Pirelli (255/35 ZR 19 z przodu i 305/30 ZR 19 z tyłu). Za sprawne hamowanie odpowiada wyczynowy układ hamulcowy z czterotłoczkowymi zaciskami i wentylowanymi tarczami hamulcowymi. Co ciekawe Ruf nie zdecydował się na zamontowanie popularnych w tego typu przeróbkach ceramicznych tarcz hamulcowych. Podkreślać to ma jak najbardziej "cywilny" charakter samochodu.


Sercem tego zielonego jadowitego gada z Bawarii jest przepięknie brzmiący sześciocylindrowy 24-zaworowy silnik typu boxer o pojemności 3.8 litra. Dzięki dwóm chłodzonym wodą intercoolerom i mechanicznemu doładowaniu typu kompresor osiąga on moc 435 KM przy 7000 tys./obr. i maksymalny moment obrotowy 470 Nm przy 5 tys./obr.


Prawdą jest, że obecnie na rynku dostępnych jest wiele czterodrzwiowych sedanów generujących o wiele większe moce, ale niewiele z nich potrafi tak dobrze jak Ruf ją efektywnie wykorzystać na drodze. Silnik tego monstrum oferuje znakomite przyspieszenie (4,1 sekund od 0-100 km/h, 13,5 sekund od 0-200 km/h), jednostajny przypływ mocy w całym zakresie obrotów i wysoka prędkość maksymalną wynoszącą 302 km/h. Kompresor działa jak mechaniczna sprężarka napędzana paskiem. Maksymalne ciśnienie doładowania jest niższe niż w konwencjonalnym Turbo i wynosi 0,5 bara. Silnik ze zmienionym oprogramowaniem posiada opracowany przez techników Rufa aluminiowy kolektor dolotowy z dwoma chłodnicami powietrza doładowującego, oraz sportowy katalizator i basowo brzmiący układ wydechowy.


Każdy egzemplarz składany jest ręcznie w siedzibie firmy Ruf Automobile Gmbh w Pfaffenhausen i każdy ma wyjątkową tabliczkę Vin z numerem i logo tunera. Silnik zanim zostanie sprzężony ze skrzynią biegów i zamontowany w samochodzie przechodzi ciężkie testy na dynamometrze a po zamontowaniu kierowcy testowi przejeżdżają każdym egzemplarzem kilkaset kilometrów by wyeliminować wszelkie niedoskonałości.


Oczywiście ma to swoją cenę. Każda przeróbka Rufa to przynajmniej kilka tysięcy euro, a przypadku kompletnego pojazdu cena znacznie przekracza barierę 100 tysięcy euro.
Źródło: motot@rget
Fot.: RUF
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
"RUF mich an!"
Firma Ruf jest znana nie tylko fanom Porsche jako "kuźnia", która od lat modyfikuje samochody tej marki (co nie jest zajęciem łatwym). Po kuracji Rufa...»»
"RUF mich an!"
Firma Ruf jest znana nie tylko fanom Porsche jako "kuźnia", która od lat modyfikuje samochody tej marki (co nie jest zajęciem łatwym). Po kuracji Rufa...»»
"RUF mich an!"
Firma Ruf jest znana nie tylko fanom Porsche jako "kuźnia", która od lat modyfikuje samochody tej marki (co nie jest zajęciem łatwym). Po kuracji Rufa...»»
"RUF mich an!"
Firma Ruf jest znana nie tylko fanom Porsche jako "kuźnia", która od lat modyfikuje samochody tej marki (co nie jest zajęciem łatwym). Po kuracji Rufa...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank