Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Prównanie Hondy Accord - benzyna czy diesel?


Honda Accord mocno już zadomowiła się na polskim rynku, zdobywając szerokie grono nabywców mimo niezbyt niskiej ceny. Trudno wymienić wszystkie zalety tej limuzyny, dużo łatwiej byłoby wyliczyć wady, choć tak naprawdę niełatwo je znaleźć. I oto prezentujemy Accorda 2006 z przyzwoitym silnikiem wysokoprężnym oraz w wersji benzynowej 2.4 Type-S.

W obu autach oczywiście ta sama linia nadwozia ostra i bardzo dynamiczna, wyraźnie zarysowany klin z wysokim tyłem, Accord wygląda na masywną a jednocześnie szybką maszynę. Na wielki plus należy zapisać, że projektanci nie ulegli różnym modom na futurystyczne samochody, stworzyli nadwozie dość klasyczne, a mimo to mile wyróżniające się spośród innych.


Wnętrze:

We wnętrzu panuje niemal niemiecki (o przepraszam - japoński) porządek, ergonomia ponad wszystko. Bardzo czytelne zegary podświetlone dyskretnym czerwonym światłem, pasującym do sportowego charakteru Accorda. Centralna konsola z radiem i sterowaniem dwustrefową klimatyzacją otrzymała kształt pięciokąta, tak jak wlot powietrza na masce. Bardzo wygodne fotele, nie za miękkie, z rewelacyjnym trzymaniem bocznym, sprawiają, że nawet ładnych kilka godzin za kierownicą nie męczy. Tylna kanapa wystarczająca dla trzech osób, choć wyraźnie wyprofilowana dla dwóch. Całość nie sprawia wrażenia efektownego, a już na pewno nie efekciarskiego, elegancko podporządkowane jest po prostu wygodzie podróżujących. Do tego bagażnik: bardzo duży i łatwo pakuje się do niego bagaże.


Silniki wysokoprężny:

Długo zastana-wiałem się nad tym, jak napisać ten test, aby czytający nie odniósł wrażenia, że jest to tekst sponsorowany (bo nie jest). I nie mam żadnego pomysłu, bo ten silnik szczerze zasługuje na wszelkie słowa uznania. Przede wszystkim jest to pierwszy diesel dla ludzi, którzy... diesla nie lubią. Otóż przebieg momentu obrotowego jest tu bardzo podobny do silnika benzynowego. Współczesne silniki wysokoprężne, zarówno te na pompowtryskiwaczach jak i z common railem, osiągają najwyższy moment w przedziale 1800 do 3000 obr/min. Wyżej tych silników nie ma sensu kręcić, powyżej 3000 obrotów lepiej zmienić bieg na wyższy, samochód łatwiej nabierze szybkości. Na przykład podczas wyprzedzania nie zawsze trzeba dokonywać redukcji biegu, najlepiej. Już 2000 obrotów sprawia załączenie się turbiny i bardzo przyzwoite przyspieszenie jak na diesla. W Accordzie i-CTDi sprawa wygląda inaczej. Ten silnik po prostu lubi wysokie obroty, pięknie wspina się na 4000 i dopiero powyżej 4500 obrotów na minutę traci trochę impet (powyżej 5000 nie polecamy kręcić, to w końcu diesel).


Silniki benzynowy:


Jeśli jednak chodzi o silnik benzynowy 2.4 DOHC i-VTEC. Jak przystało na benzynowa dużo bardziej dynamiczny. Kierowca prowadzący to auto nie musi się martwic że podczas wyprzedzania nie zdąży, jak i nikt mu z pod świateł nie zwieje. Silnik bardzo ładnie pracuje, wewnątrz auta praktycznie go nie słychać. Również bardzo ładnie się wkręca aż do odcięcia 7200 obr/min. To różni silnik benzynowy od tego samego diesla to bardzo agresywna praca silnika. Skrzynia bardzo szarpie przy ostrzejszej jeździe, co nie wpłynęło pozytywnie w naszych oczach.


Tegoroczny model Accorda 2006 w porównaniu do jego poprzednika posiada już jak przystało na ta klasę auta 6 stopniowa skrzynie biegów.
Wyprzedzanie Accordem to czysta przyjemność dla kierowców przyzwyczajonych do "benzyniaków", tu trzeba bieg zredukować i kręcić silnik niemal do oporu. Dla przykładu: gdy potrzebujemy sporego przyspieszenia przy prędkości 100-120 km/h powinniśmy zredukować bieg do... trzeciego, wtedy nie będziemy mieli problemu z wyprzedzeniem, raczej z wyhamowaniem osiągniętej prędkości.

Minusy:

Może wypadałoby napisać wreszcie o jakiś minusach... Jeden się znajdzie i to wcale nie taki drobny. Otóż Accord i-CTDi ma bardzo komfortowe zawieszenie, które z jednej strony świetnie wybiera nierówności, z drugiej zaś doskonale utrzymuje samochód na zadanym torze jazdy. Z jednym wyjątkiem: ostre hamowanie z dużych prędkości powoduje efekt "myszkowania" przednich kół po nawierzchni (koleiny?). Nie jest to dramat, da się ten efekt opanować, jednak wymaga to od kierowcy pewnego doświadczenia i przyzwyczajenia, jeśli nie będzie on przygotowany do poprzecznego uskoku kół, może to się skończyć niezbyt przyjemnie. Na szczęście mowa tu o naprawdę ostrym hamowaniu z prędkości grubo powyżej 100 km/h, więc często się to nie zdarza.

Podsumowanie:

A poza tym? Poza tym Honda Accord i-CTDi oraz 2.4 Type-S to naprawdę udane samochody. Bardzo szybkie, bardzo wygodne, na dodatek ekonomiczny i za bardzo rozsądną cenę w porównaniu z konkurencją. Doskonała limuzyna do krótkich, dynamicznych przejażdżek jak i dalekich wojaży, szczególnie do tych drugich.

Jeśli jednak miałbym bliżej określić, to Accord z silnikiem diesla to przede wszystkim propozycja dla ludzi poszukujących samochodu o spokojnym charakterze, gdzie jednak przy zapotrzebowaniu na moc na pewno nas nie zawiedzie, ze względu na załączanie się turbiny przy 2000 obr/min oraz kręcący się tak wysoko jak benzyna. Natomiast silnik benzynowy to już bardziej wyostrzony charakter pracy. Zdecydowanie bardziej dynamiczny, Az bym powiedział za nadto ze względu na szarpanie skrzyni przy wysokich obrotach. Jeśli chodzi o cała resztę to prezentowane modele posiadały to samo wyposażanie i ciężko było się do czego przyczepić.


>>> Więcej zdjęć z tego testu <<<
Autor: Piotr Dembowski
Fot.: Piotr Dembowski
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Prównanie Hondy Accord - benzyna czy diesel?
Honda Accord mocno już zadomowiła się na polskim rynku, zdobywając szerokie grono nabywców mimo niezbyt niskiej ceny. Trudno wymienić wszystkie zalety...»»
Prównanie Hondy Accord - benzyna czy diesel?
Honda Accord mocno już zadomowiła się na polskim rynku, zdobywając szerokie grono nabywców mimo niezbyt niskiej ceny. Trudno wymienić wszystkie zalety...»»
Prównanie Hondy Accord - benzyna czy diesel?
Honda Accord mocno już zadomowiła się na polskim rynku, zdobywając szerokie grono nabywców mimo niezbyt niskiej ceny. Trudno wymienić wszystkie zalety...»»
Prównanie Hondy Accord - benzyna czy diesel?
Honda Accord mocno już zadomowiła się na polskim rynku, zdobywając szerokie grono nabywców mimo niezbyt niskiej ceny. Trudno wymienić wszystkie zalety...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank