Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 XVI Międzynarodowa Konferencja "Wodór jako Ľródło energii"


Renault przedstawia postęp prowadzonych prac badawczych nad ogniwami paliwowymi.

Z okazji XVI Międzynarodowej Konferencji poświęconej wodorowi jako źródłu energii (odbywającej się w Lyonie w dniach 13 - 16 czerwca 2006), koncern Renault przedstawił stan zaawansowania swoich prac badawczych nad ogniwami paliwowymi. Przedstawione elementy obrazują przyjęte przez Renault rozwiązanie wykorzystania wodoru w motoryzacji w oparciu o urządzenie do reformacji. Technologia
ta pozwala na produkcję wodoru w samochodzie w ilości uzależnionej od potrzeb, eliminując tym samym problem składowania wodoru pod bardzo wysokim ciśnieniem lub w niskiej temperaturze. Rozwiązanie to, nad którym Renault pracuje od 2002 roku w ramach Aliansu z Nissanem oraz współpracy z Nuvera Fuel Cells, pozwala również uniezależnić się od terminu uruchomienia sieci dystrybucji wodoru.

Rozwiązanie opiera się na czterech elementach:
Urządzeniu do reformowania (tzw. reformerze), które zamienia paliwo płynne w reformowane, o dużej zawartości wodoru, umożliwiające pracę ogniwa paliwowego. Operacja obejmuje sześć etapów. Pierwszy
– kraking – polega na rozerwaniu długich łańcuchów węglowodorów na krótsze łańcuchy : wodoru, wody, węgla, itd. Pięć pozostałych etapów to procesy oczyszczania, mające na celu uzyskanie gazu dostosowanego do wymogów ogniwa paliwowego.
Ogniwo paliwowe wytwarza prąd poprzez reakcję łączenia wodoru i tlenu. Produktem tej elektrochemicznej reakcji jest wyłącznie woda, która jest przesyłana do obiegu zamkniętego w reformerze, który potrzebuje wody do pracy. Reformer również wytwarza wodę, która także jest odprowadzana
do obiegu zamkniętego.
Silnik elektryczny zasilany prądem wytwarzanym przez ogniwo paliwowe po jego uzyskaniu odpowiedniego napięcia w przetwornicy.
Zbiornik wielopaliwowy. Reformer może pracować zarówno na benzynę, jak i na olej napędowy czy etanol, zbiornik został więc dostosowany do różnych rodzajów paliwa. Rozwiązanie to zostało wybrane, aby ograniczyć wątpliwości związane z dostępnością paliw w przyszłości. Co więcej użytkownik ma możliwość wyboru paliwa w zależności od jego dostępności lub ceny.

9 lutego 2006, podczas prezentacji « Kontraktu Renault 2009 », grupa potwierdziła, że trwają prace nad przygotowaniem kompleksowej oferty alternatywnych technologii, do których należy ogniwo paliwowe.
W trakcie realizacji planu koncern Renault będzie testował we Francji pojazdy wyposażone w ogniwa paliwowe, oparte na zaawansowanych technologiach opracowanych w ramach Aliansu z Nissanem.
Źródło: Renault
Fot.: Renault
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
XVI Międzynarodowa Konferencja "Wodór jako Ľródło energii"
Renault przedstawia postęp prowadzonych prac badawczych nad ogniwami paliwowymi. Z okazji XVI Międzynarodowej Konferencji poświęconej wodorowi ja...»»
XVI Międzynarodowa Konferencja "Wodór jako Ľródło energii"
Renault przedstawia postęp prowadzonych prac badawczych nad ogniwami paliwowymi. Z okazji XVI Międzynarodowej Konferencji poświęconej wodorowi ja...»»
XVI Międzynarodowa Konferencja "Wodór jako Ľródło energii"
Renault przedstawia postęp prowadzonych prac badawczych nad ogniwami paliwowymi. Z okazji XVI Międzynarodowej Konferencji poświęconej wodorowi ja...»»
XVI Międzynarodowa Konferencja "Wodór jako Ľródło energii"
Renault przedstawia postęp prowadzonych prac badawczych nad ogniwami paliwowymi. Z okazji XVI Międzynarodowej Konferencji poświęconej wodorowi ja...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank