Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Półaktywne zawieszenie MagneRide w nowym Audi TT


Oczekiwane na europejskich drogach nowe Audi TT coupe będzie mieć styl, osiągi i klasę, do której przyzwyczailiśmy się od momentu wprowadzenia tego modelu na rynek. W nowej wersji tego sportowego auta kierowcy zauważą jednak zmiany - łatwiejsze prowadzenie, lepsze izolowanie od nierówności drogi, zwiększony komfort jazdy oraz możliwość wyboru przez kierowcę poziomu tłumienia drgań za pomocą zamontowanego na desce rozdzielczej dwupozycyjnego przełącznika.Audi zastosował w swoim nowym modelu TT opracowane przez Delphi Corp. półaktywne zawieszenie MagneRide - nowatorskie rozwiązanie bazujące na płynie magnetyczno-reologicznym dającym zmienne, „bezstopniowe” tłumienie drgań w czasie rzeczywistym. System MagneRide, który w Audi TT nazwano Magnetic Ride, reaguje w czasie rzeczywistym na warunki drogowe w oparciu o dane z czujników monitorujących ruchy karoserii i kół.

Działanie zastosowanego w Audi systemu Magnetic Ride oparte jest na zasadzie magnetyczno-reologicznej. W polu magnetycznym drobne cząstki żelaza umieszczone w płynie do amortyzatorów ustawiają się zgodnie z kierunkiem strumienia magnetycznego. Cewkę elektromagnetyczną zintegrowano z tłokiem amortyzatora w taki sposób, aby po jej uruchomieniu strumień magnetyczny miał kierunek dokładnie poprzeczny do otworów wlotowych w tłoku. Kiedy tłok przesunie się, ustawione cząsteczki żelaza stwarzają opór dla przepływu płynu.

Im większa energia i silniejsze pole magnetyczne, tym większy opór i siła tłumienia. Energia zależy od dynamiki jazdy i drgań pochodzących z drogi. W praktyce oznacza to, że można znaleźć optymalną siłę tłumienia drgań dla każdej sytuacji na drodze. Siła tłumienia daje - według życzenia producenta - albo jazdę bardziej komfortową, albo bardziej sportową.

Audi stosuje magnetyczno-reologiczne amortyzatory dla obu typów jazdy: komfortowej i sportowej. W trybie podstawowym zawieszenie daje większy komfort, a po naciśnięciu guzika i przejściu w tryb sportowy samochodem można jechać bardziej agresywnie.

Z powodu niższej siły tłumienia w ustawieniu podstawowym wykorzystywany jest cały ruch sprężyny, co zapewnia doskonały komfort na długich trasach i nierównych nawierzchniach.

W trybie sportowym amortyzatory stają się twardsze i dają lepszą kontrolę nad pojazdem. Doskonale zmniejszają także tendencję do wywrotki na zakrętach.

Ponieważ nowy amortyzator z Delphi nie wymaga ruchu żadnej części mechanicznej, jego reakcja jest natychmiastowa. Siła amortyzacji drgań zależy tylko od energii działającej na płyn magnetyczno-reologiczny i może być regulowania nawet co jedną tysięczną sekundy. Energia zmienia się bezstopniowo, więc ilość ustawień siły tłumienia jest nieograniczona. Oznacza to, że amortyzatory magnetyczno-reologiczne reagują na drgania z drogi niemalże w czasie rzeczywistym i z dużą czułością. Pętla sterowania z algorytmami Skyhook (elektroniczny system regulacji tłumienia amortyzatorów) zapewnia największy możliwy do osiągnięcia styk koła z nierówną nawierzchnią i minimalizuje przenoszenie drgań na karoserię. Dzięki temu Audi TT z zawieszeniem Magnetic Ride posiada maksymalną dynamikę jazdy w połączeniu z dużym komfortem.

Jednorurowy amortyzator magnetyczno-reologiczny z Delphi zajmuje mniej więcej tyle samo miejsca, co amortyzator konwencjonalny lub kolumna MacPhersona. Na życzenie Delphi może dostarczyć kompletny układ zawieszenia półaktywnego, z amortyzatorami i kolumnami, czujnikami i jednostką sterującą.

Dla Audi dodatkową korzyścią jest niskie zużycie energii przez układ. Amortyzator potrzebuje średnio 5 W mocy elektrycznej (maksimum 25 W).
Źródło: Delphi
Fot.: Delphi, Audi
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Półaktywne zawieszenie MagneRide w nowym Audi TT
Oczekiwane na europejskich drogach nowe Audi TT coupe będzie mieć styl, osiągi i klasę, do której przyzwyczailiśmy się od momentu wprowadzenia tego mo...»»
Półaktywne zawieszenie MagneRide w nowym Audi TT
Oczekiwane na europejskich drogach nowe Audi TT coupe będzie mieć styl, osiągi i klasę, do której przyzwyczailiśmy się od momentu wprowadzenia tego mo...»»
Półaktywne zawieszenie MagneRide w nowym Audi TT
Oczekiwane na europejskich drogach nowe Audi TT coupe będzie mieć styl, osiągi i klasę, do której przyzwyczailiśmy się od momentu wprowadzenia tego mo...»»
Półaktywne zawieszenie MagneRide w nowym Audi TT
Oczekiwane na europejskich drogach nowe Audi TT coupe będzie mieć styl, osiągi i klasę, do której przyzwyczailiśmy się od momentu wprowadzenia tego mo...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank