Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Systemy wspomagania kierowcy w Audi Q7


Bosch dostarcza do nowego modelu Audi Q7 nową, zoptymalizowaną wersję systemu ACC - ACCplus, a także innowacyjny, inteligentny system bezpieczeństwa PCW (Predictive Collision Warning).Boschowski system ACC (Adaptive Cruise Control) w wersji podstawowej rozpoznaje jadące z przodu pojazdy, ustala ich prędkość i utrzymuje bezpieczny odstęp poprzez automatyczną ingerencję w układ hamulcowy oraz system sterowania silnikiem. Jeśli w zasięgu pomiaru nie ma pojazdu jadącego wolniej, system przyspiesza do zadanej uprzednio prędkości. Najnowsza wersja systemu - ACCplus, która od tego roku jest seryjnie montowana w Audi Q7, działa również przy prędkości jazdy poniżej 30 km/h aż do całkowitego zatrzymania pojazdu, utrzymując bezpieczny odstęp od jadącego z przodu pojazdu i wyhamowując pojazd w ruchu typu Stop-and-Go, czyli np. w korkach. Jeśli kierowca będzie chciał jechać, a jadący z przodu pojazd ruszy ponownie, wystarczy krótkie naciśnięcie elementu obsługowego na kierownicy. Tym samym system ACCplus znacznie ułatwia jazdę w korku. Oczywiście, kierowca ma możliwość ingerencji w działanie automatycznego systemu i w każdej chwili może wyhamować lub przyspieszyć.

Nowy system bezpieczeństwa PCW (Predictive Collision Warning) Boscha należy do inteligentnych systemów PSS (Predictive Safety Systems), grupy produktów, których celem jest poprawa bezpieczeństwa kierowcy. Działanie systemu wygląda następująco: czujnik radarowy systemu ACC rozpoznaje zagrożenie kolizją, a system PCW ostrzega kierowcę, aby ten zdążył zareagować i zapobiegł wypadkowi. W tym celu system generuje krótki, ale wyczuwalny impuls hamowania. Dodatkowo, system PCW może także aktywować pozostałe systemy ochrony pasażerów pojazdu, np. elektryczne napinacze pasów. Przedtem jednak do akcji wkracza inny system z produktów PSS - PBA (Predictive Brake Assist). System zwiększa skuteczność hamowania poprzez wcześniejsze przysunięcie okładzin do tarcz hamulcowych i przygotowanie całego układu hamulcowego do ewentualnego hamowania awaryjnego. Cała procedura przygotowania układu odbywa się w sposób niezauważalny dla kierowcy i pomaga przyspieszyć reakcję hamulców o decydujące ułamki sekund. Funkcja PBA po raz pierwszy została seryjnie zamontowana w Audi A6 w 2005 r.
Źródło: Bosch
Fot.: Bosch
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Systemy wspomagania kierowcy w Audi Q7
Bosch dostarcza do nowego modelu Audi Q7 nową, zoptymalizowaną wersję systemu ACC - ACCplus, a także innowacyjny, inteligentny system bezpieczeństwa P...»»
Systemy wspomagania kierowcy w Audi Q7
Bosch dostarcza do nowego modelu Audi Q7 nową, zoptymalizowaną wersję systemu ACC - ACCplus, a także innowacyjny, inteligentny system bezpieczeństwa P...»»
Systemy wspomagania kierowcy w Audi Q7
Bosch dostarcza do nowego modelu Audi Q7 nową, zoptymalizowaną wersję systemu ACC - ACCplus, a także innowacyjny, inteligentny system bezpieczeństwa P...»»
Systemy wspomagania kierowcy w Audi Q7
Bosch dostarcza do nowego modelu Audi Q7 nową, zoptymalizowaną wersję systemu ACC - ACCplus, a także innowacyjny, inteligentny system bezpieczeństwa P...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank