Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Outlander Turbo
W Polsce rozpoczęła się właśnie sprzedaż najnowszego modelu Mitsubishi – Outlandera Turbo. To ekskluzywna wersja najbardziej popularnego auta typu SUV tej marki. Outlander Turbo to crossover o imponujących osiągach – do prędkości 100 km/h rozpędza się w 7,7 s. „Sercem” Outlandera Turbo jest 2-litrowy zmodernizowany silnik Lancera Evolution VIII o mocy 202 KM i maksymalnym momencie obrotowym 303 Nm. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości, permanentnemu napędowi na 4 koła, tarczowym hamulcom wszystkich kół i wielowahaczowemu zawieszeniu auto charakteryzuje się się bardzo dobrymi własnościami jezdnymi.
Outlander Turbo wyróżnia się dynamiczną sylwetką z charakterystycznym wlotem powietrza do chłodnicy i fotelami zapewniającymi świetne trzymanie na zakrętach. Wyjątkowy charakter auta podkreślają ekskluzywna tapicerka ze skóry i alcantary oraz aluminiowe 17”obręcze kół. W Polsce Outlander Turbo jest dostępny w atrakcyjnej cenie 115 990 zł.

Kiedy Outlander wszedł do sprzedaży w kwietniu 2003 roku, rozpoczął nową erę dla Mitsubishi Motors w Europie. Pierwszy nowy samochód Mitsubishi od 3 lat, dzięki śmiałej stylistyce, dobrym własnościom dynamicznym i wysokiej jakości ucieleśniał nowe hasło reklamowe marki: “Samochody, które inspirują”, przyczyniając się do wzmocnienia dobrego wizerunku aut Mitsubishi.

Ten supernowoczesny projekt auta typu crossover pozwolił Mitsubishi Motors rozszerzyć dotychczasową grupę odbiorców. De facto Outlander zdobył dla marki zupełnie nowy typ klientów a sprzedaż tego auta w 2003 roku przekroczyła plany o 29% (10 284 sztuki). W sumie od momentu rozpoczęcia sprzedaży tego modelu sprzedano już w Europie blisko 38 000 takich aut (16 296 samochodów w 2004 roku i 10 597 aut od stycznia do sierpnia 2005 roku).

Spodziewana sprzedaż Outlandera Turbo w Europie to 6000 samochodów, czyli 14% wolumenu sprzedaży Outlandera.






Silnik Lancera Evolution VIII

Prezentując Outlandera Turbo Mitsubishi Motors silniej podkreśla sportowy wymiar tego SUV-a. Samochód ten jest skierowany do europejskich entuzjastów, którzy doceniają dobre osiągi i doskonałą dynamikę, ale nie kosztem stylistyki i wszechstronności.

„Sercem” Outlandera Turbo jest odmiana silnika słynnego z flagowego modelu Mitsubishi Lancera Evolution VIII. Ta dwulitrowa jednostka o 4 cylindrach i 16 zaworach DOHC z turbodoładowaniem i intercoolerem (ECI-MULTI) osiąga 202 KM @ 5,500 obr./min i 303 Nm @ 3,500 obr./min.

Ta jednostka zapewni autu znakomite osiągi (0-100 km/h w 7,7 s i prędkość maksymalną 220 km/h), zachowując średnie spalanie na poziomie wersji 2.4 MIVEC: 10.1 l / 100 km.

Skrzynia biegów

Outlander Turbo jest wyposażony w tę samą niezawodną skrzynię biegów o 5 przełożeniach, co w modelu Outlander, ale przy zmienionym przełożeniu przekładni głównej (4.529 zamiast 4.352 jak w wersjach 2.0 i 2.4 MIVEC), co pomogło obniżyć poziom hałasu przy dużych prędkościach.

Napęd i zawieszenie

Napędzany na 4 koła samochód znakomicie spisuje się w każdych warunkach dzięki przemyślnemu niezależnemu zawieszeniu wszystkich kół (kolumny McPhersona z przodu, zawieszenie wielowahaczowe z tyłu), zapewniającemu wysoki komfort jazdy na nawet bardzo kiepskich nawierzchniach. Zalety tak wyrafinowanego systemu jak stały napęd na 4 koła ze sprzęgłem wiskotycznym można docenić podczas jazdy zimą, po pokrytych śniegiem i lodem nawierzchniach.

Wnętrze i wyposażenie

Wnętrze kabiny o długości 2400 mm mieści dwa rzędy foteli. Usytuowanie tylnej kanapy pozwala na wygodną podróż wysokim pasażerom. Można na niej również zamocować fotelik do przewożenia dzieci, bowiem wyposażona jest w uchwyty zgodnie ze standardami ISO-FIX.

Bogate wyposażenie Outlandera Turbo obejmuje relingi dachowe, 2 okna dachowe (przednie otwierane), automatyczna klimatyzację, 17’’ aluminiowe obręcze kół, przyciemniane szyby boczne i tylne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, wysuwane zmywacze reflektorów, reflektory przeciwmgielne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne z funkcją zabezpieczenia przed przycięciem, skórzane koło kierownicy, gałka dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, tapicerkę ze skóry z alcantarą, podgrzewane przednie fotele i aluminiowe nakładki na pedały.

Stylistyka - forma podąża za funkcją

Dynamiczna, miejscami agresywna stylizacja zarysowana szczególnie w przedniej części nadwozia i podkreślona między innymi przez masywne relingi dachowe nie jest przypadkowa i stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie młodszej generacji użytkowników. Blisko 40 procent klientów Mitsubishi korzystających z samochodów sportowo-rekreacyjnych nie przekroczyło bowiem 35 roku życia.

Niezależnie od “czynnika adrenalinowego” designerzy Mitsubishi Motors pragnęli utrzymać się w granicach dobrego smaku, modyfikując podstawową stylistykę tylko z przyczyn czysto funkcjonalnych. Stąd i tylko stąd obecność wlotu powietrza na masce, wlotów wokół lamp przeciwmgłowych, sportowej koncówki rury wydechowej, lakierowanych w kolorze karoserii zderzaków i nakładek progowych. Rezultat: efektowny samochód, szczególnie w wybranym do prezentacji kolorze “Magic Black”.

Podkreślając ten efekt wybrano subtelną tapicerkę ze skóry i alcantary ze srebrnymi szwami oraz karbonowe wykładziny tablicy rozdzielczej i konsoli. To elementy ekskluzywne tylko dla tego modelu.

Bezpieczeństwo

Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów odpowiadają w Outlanderze Turbo układ ABS i EBD, tarczowe hamulce wszystkich kół, precyzyjny układ kierowniczy, mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX, stały napęd na 4 koła oraz usztywnione zawieszenie. Outlander chroni swych pasażerów specjalnie wzmacnianymi strefami kontrolowanego zgniotu oraz czołowymi i bocznymi poduszkami bezpieczeństwa.

Autor:
Źródło: MMC
Fot.: MMC
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Outlander Turbo
W Polsce rozpoczęła się właśnie sprzedaż najnowszego modelu Mitsubishi – Outlandera Turbo. To ekskluzywna wersja najbardziej popularnego auta ty...»»
Outlander Turbo
W Polsce rozpoczęła się właśnie sprzedaż najnowszego modelu Mitsubishi – Outlandera Turbo. To ekskluzywna wersja najbardziej popularnego auta ty...»»
Outlander Turbo
W Polsce rozpoczęła się właśnie sprzedaż najnowszego modelu Mitsubishi – Outlandera Turbo. To ekskluzywna wersja najbardziej popularnego auta ty...»»
Outlander Turbo
W Polsce rozpoczęła się właśnie sprzedaż najnowszego modelu Mitsubishi – Outlandera Turbo. To ekskluzywna wersja najbardziej popularnego auta ty...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank