Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |

 Zaskakujący Seat w dwóch kolorach...


Nareszcie Seaty się zmieniają i to chyba na lepsze. Cechą charakterystyczną trzeciej generacji Toledo jest kontrowersyjny wygląd tylnej partii nadwozia, gdzie dominuje wypukły bagażnik. I opinie o stylistyce tego auta też są kontrowersyjne - od kręcenia nosem po pełną aprobatę. Zwolennicy tego pojazdu twierdzą na przykład, że... samochodu z tak brzydkim tyłem nikt nie ukradnie. Toledo dostępne jest tylko w 2 drzwiowym nadwoziu oraz w czterech jednostkach napędowych. Benzyna 1.6 102KM, 2.0 FSI 150KM oraz 1.9TDi 105KM, 2.o TDI 140KM).


Wygląd:

Z przodu rewelacja! Widać ze do projektu nareszcie dotknęła się osoba, która wie jak robić ładne samochody, to nikt inny jak Waltera de Silva (dawny projektant Alfa-Romeo). Piękne reflektory w kształcie łez (w wersji testowanej, Bi-xenon), duży zderzak, łączony z grillem. Wielu miało zastrzeżenia do wyglądu bagażnika nowego Toledo. Jak dla mnie, to większej różnicy nie robi, wierzcie mi, że widziałem dużo większe dziwadła gdzie Toledo przy nich to piękność.
Jest jednak inne ale… mogą sobie projektować jak chcą, ale na miłość boską niech nie zapominają przy tym o bezpieczeństwie! Przez tylnią szybę, która jest umiejscowiona bardzo wysoko w dodatku jeszcze krótką w tylnim lusterku nic nie widać. Żeby jeszcze była kamera do parkowania to ok., albo, chociaż czujniki parkowania, które pomimo bogatego wyposażenia wersji testowej Bi-Color ich po prostu brakowało. Zaparkować tym samochodem tyłem idealnie pod krawężnik to naprawdę sztuka.

Całe auto nazwałbym Bi-sexualne, wszystko tutaj mamy „Bi”. Bi-xenony, Bi-color, czyli nic innego jak bardzo fajny, dwukolorowy lakier (stalowo-bordowy). Widać że auto jest nietuzinkowe i do razu wyróżnia się z tłumu. A co najważniejsze nie szpeci.


Wnętrze:

Po zajrzeniu do środka, spotkamy się z dość niecodziennym kształtem deski rozdzielczej. Stanowi ona jakby jedna bryłę. Chyba takie było założenie projektantów. Zrobili Brylaste auto to i wnętrze nie może być inne. Jest inaczej, myślę, że nie tragicznie a co najważniejsze czytelne i intuicyjne. Podobne zresztą wnętrze jak i nadwozia znajdziemy w innych modelach seata. Zegary z prędkościomierzem budowane na sportowo. Każdy zegar w oddzielnym dla siebie tunelu. Trochę dziwnie umiejscowiony wyświetlacz informujący o podstawowych funkcjach samochodu po prawej stronie, producenci samochodów przyzwyczaili nas do centralnie umieszczonego zegara oraz czerwone podświetlanie cyberblatów… po prostu o gustach się nie rozmawia i basta.
Jednak zaleta tego podświetlania jest to, iż wieczorem nie razi kierowcy. I tak powinno być, prowadzący samochód jest skupiony na jeździe i nad tym, aby obserwować drogę, a zegary świecą się na tyle, aby szybko na nie zerknąć i odczytać potrzebne informacje. Często spotkamy cyferblaty podświetlane na jaskrawo niebieski kolor, które świecą w kokpicie jak choinka na Boże Narodzenie. Fajnym gadżetem są 2 diodki umiejscowione pod lusterkiem, które dodatkowo oświetlają centralną deskę, są niewidoczne a jednak praktyczne.

Warto jeszcze wspomnieć o wykończeniu wnętrza. Deska dobrze spasowana, nic nie trzeszczy i nie stuka. W wersji testowej bardzo ładnie obłożona karbonową okleiną, co dodaje sportowego nastroju podczas jazdy. Podłokietnik, który jak myślę chyba nim tak naprawdę miał nie być, ponieważ jest tak nisko, że ciężko z niego korzystać jako praktyczną podpórka pod łokieć.
Na pochwałę zasługują świetne fotele a zwłaszcza kierowcy, który jak na tą klasę samochodu są głębokie i idealnie trzymają na boki. Z tyłu standardowo, w każdym bądź razie miejsca na nogi jest wystarczająco jak na dorosłą osobę. Krótko mówiąc: najnowsze nietypowe wcielenie Toledo jest przestronne i komfortowe dla wszystkich pasażerów.


Silnik:

Jak podaje producent w swoich broszurach silnik ten posiada 140KM i bardzo wysoki moment obrotowy 320Nm, lecz tak nie jest. Testowy egzemplarz został przebadany na hamowni i to bez żadnego dodatkowego tubingu osiągnął moc 150KM oraz 328Nm. Co jest wynikiem rewelacyjnym jak na silnik diesla, które już prześcigają niektóre jednostki benzynowe. Taka moc w takim aucie, które jest jakby nie patrzeć autem rodzinnym o prawie ważącym 1,5 tony, rozpędzającym się do pierwszej setki w 9,6 sekundy i prędkości, maxymalnej ponad 205km/h. Wyniki wręcz naprawdę godne podziwu. A to wszystko tak naprawdę czuć dopiero na drodze. Bardzo dobra elastyczność niezależnie od biegu (do wyboru mieliśmy 6), jest dobrym wynikiem. Wyprzedzanie Seatem to jedynie formalność i czysta przyjemność (redukujesz, wciskasz gaz i po wszystkim).
Podczas długich tras podczas rodzinnych wypadów na wakacje nie będziesz musiał się martwić o zasób mocy. Jeśli zakupisz wersje z Bi-xeonen, tak jak w naszym testowym egzemplarzu bezpieczeństwo podniesie się jeszcze bardziej. Reflektory doskonale się ustawiają, widać wszystko, podczas mgły nawet nie są potrzebne reflektory przeciw mgielne, bi-xenon idealnie się przez nie przebija.




Zawieszenie:

Powiem przyzwoite. Jak na warunki rodzinne bardzo dobre. Fakt, że przy większych prędkościach dobrze składa się w zakręt, choć jego brylastą sylwetkę podczas bocznych wiatrów daje się odczuć. Szeroki rozstaw kół, do tego szersze opony a na tylnym zawieszeniu zastosowano wielowachaczową oś Multilink. Takie rozwiązanie również sprzyja komfortowi.
Na osłodę tych niewygód pozostaje świadomość, że bezpieczną podróż będzie umilać bogate wyposażenie - w standardzie w zasadzie brakuje tylko ESP. A do tego w 500-litrowym bagażniku zmieści się sporo walizek.

Skrzynia pracuje bardzo przyzwoicie. Biegi wchodzą miękko i precyzyjnie, drążek dobrze umiejscowiony.


Podsumowanie:

Nareszcie jakieś zmiany w Seacie. Połączenie Seata z Audi Group dało mu na pewno wiele pozytywnych rzeczy. Już na pierwszy rzut oka nie widząc Toledo możemy dostrzec kluczyk identyczny jak w Audi. Jest wiele takich podobizn. Z ważniejszych to zdecydowanie jednostka napędowa konstruowana wraz z Audi. Jak widać po wynikach z hamowni, chłopaki odwalili kawał dobrej roboty.
Jeśli chodzi o wygląd to jedynym zastrzeżeniem jest tylnia szyb, widoczność w nim to po prostu jedno wielkie nieporozumienie. W standardzie powinny być czujniki parkowania.

Jeśli chcesz, aby Twoja rodzina podróżowała bezpiecznie i zabrała dużo bagaży ze sobą, które na pewno tutaj zmieszczą się bez większego problemu, a Ty lubisz wyróżniać się z tłumu to musisz kupić Seata. Przed zakupem przemyśl wybór kolorystyki wnętrza. Testowany egzemplarz jak pisałem wcześniej został wyposażony w dominującą czerń + elementy karbonu. Strasznie na nim widać kurz i bród. Także jak masz na tyle parkę rozrabiaków a lubisz czystość i nie chcesz sprzątać po każdej przejażdżce to radziłbym się zastanowić.

Untitled Document
Dane techniczne producenta Seat Toledo 2.0 TDI 140KM Stylance BiColor
Silnikdiesel Comonn-Rail
Typ zasilania paliwemWtrysk bezpośredni na pompowtryskiwaczach, turbodoładowany, intercooler
Pojemnosc1968ccm (turbo diesel)
Moc maksymalna140KM/103KW przy 4000obr./min
Maks. moment obrotowy320Nm przy 1750-2500obr./min
Skrzynia biegówmanualna, 6-biegowa
Napedprzedni
Hamulcetarczowe went./tarczow; przód/tył
Bagaznik /po zlozeniu siedzen500/1440
Zbiornik paliwa55 l
Wymiary (dl./szer./wys.) mm4458/1768/1572
Rozstaw osi mm2575
Masa wlasna / dopuszczalna kg1454-2054
Gwarancja mechaniczna2 lata
Cena wersji podstawowej 100990zł
Cena wersji testowej109230zł
Spalanie: miasto/trasa/srednie 7.6/4.7/5.8 (srednie testu: 7,7 przy 1668km)
Predkosc maksymalna (producent) 201 km/h
Rzeczywista predkosc max (GPS) 204 km/h
Przeklamania licznikazawyzenie 5-8 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s

Ocena MOTOFLESZ.pl
Max 7 punktów
Design nadwozia/podwozia
Przestrzen przód/tyl/bagaz.
Widocznosc
Ergonomia deski
Funkcjonalnosc
Jakosc
Uklad jezdny/komfort
Uklad kierowniczy
Skrzynia biegów
Zawieszenie - prowadzenie
Zawieszenie - komfort
Silnik - kultura pracy
Silnik - moc/osiagi
Uklad hamulcowy
Komfort
Skrzynia biegów - praca lewarka
Skrzynia biegów - przelozenia
Poziom halasu
Bezpieczenstwo
Cena
Wyposazenie
Zuzycie paliwa
Emocje/zadowolenie z jazdy


Autor: Piotr Dembowski
Fot.: Piotr Dembowski
 
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. Trafiła do nas nowa generacja Honda Civic 4D 1.8 w benzynie. Producent tworząc czterodrzwiową wersję stworzył ...»»
Wielozadaniowy - Ford Fiest 1.4 TDCi GoldX
Ford Fiesta to jeden z najdłużej utrzymujących się modeli na rynku marki Ford. Pierwsza generacja auta pojawiła się w 1976 roku. Od tego czasu Ford Fi...»»
Honda FR-V czyli rodzinny sześciopak
Tym razem do naszego testu otrzymaliśmy Hondę FR-V z silnikiem wysokoprężnym 2.2 i-CTDi. Krótko mówiąc Honda FR-V jako 6 osobowy ciekawy Vanik z siln...»»
Pseudo 4x4, czyli nadwozie SUV w wykonaniu Hyundaia Santa Fe
Koreańscy producenci bardzo szybko nauczyli się robić dobre auta rekreacyjne. Santa Fe jest tego dobrym przykładem. Koreańska motoryzacja kroczy s...»»
  TUNING 
Tsunami we włosach!
Co to za auto? Nominalnie ma tylko o je...»»
  AUDIO 
Tak jak w kinie, czyli Audi A6L z pakietem multimedialnym
Targi w Szanghaju były okazją do zaprez...»»
  TESTY 
Test Hondy Civic 1.8 sedan
Czas na kolejny test w naszej redakcji. ...»»
  PREZENTACJE 
Prezentacja nowego Sprintera
Sprinter jest flagowym pojazdem w gamie ...»»

 

baner reklamowy

 


 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank