Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 Specjalne rozwi?zania BMW Sauber w GP W這ch!


06.09.2006 Monachium/Hinwil, 1 wrze郾ia 2006 r. Formu豉 1 na pe軟ych obrotach zbli瘸 si do europejskiego fina逝 Mistrzostw 安iata 2006. Na 瘸dnym innym torze nie je寮zi si tak du穎 na pe軟ym obci捫eniu silnika, co w Kr鏊ewskim Parku w Monzy, gdzie 10 wrze郾ia odb璠zie si 15. z 18 wy軼ig闚 tegorocznych Mistrzostw 安iata. Zesp馧 BMW Sauber startuje w zawodach o Grand Prix W這ch ze specjalnymi rozwi您aniami aerodynamicznymi.



Na po這穎nym w pobli簑 Mediolanu torze przeznaczonym do wysokich pr璠ko軼i zesp馧 odby trzydniowy program testowy, w kt鏎ym wzi瘭i udzia kierowcy g堯wni Nick Heidfeld i Robert Kubica oraz m這dy Sebastian Vettel. Vettel zasi康zie w pi徠ek ponownie w Monzy za kierownic trzeciego BMW Sauber F1.06.





Nick Heidfeld:

„Gramd Prix W這ch w Monzy jest dla mnie z r騜nych wzgl璠闚 niezwyk造m Grand Prix. Po pierwsze wy軼ig w Parku Kr鏊ewskim jest jednym z ostatnich prawdziwych odcink闚 przeznaczonych do wysokich pr璠ko軼i, na kt鏎ych odbywaj si jeszcze wy軼igi Formu造 1. Aby da Pa雟twu lepsze wyobra瞠nie o pr璠ko軼i, powiem, 瞠 przy 360 km/h w ci庵u jednej sekundy samoch鏚 pokonuje 100 metr闚. Op騧nienie o p馧 sekundy oznacza wi璚 przegapienie punktu hamowania dla danego zakr皻u. Po drugie W這chy to kraj Ferrari, dlatego kibice stwarzaj tam niezwyk陰 atmosfer. Po trzecie nigdzie nie je寮zi si tak ostro po tarkach, jak w Monzy, a po czwarte istnieje tam mo磧iwo嗆 wyprzedzania, co cieszy zar闚no kierowc闚, jak i widz闚.”





Robert Kubica:

„Sw鎩 trzeci wy軼ig w Formule 1 odb璠 na torze, kt鏎y dobrze znam i bardzo lubi. Jak zawsze b璠 podczas weekendu intensywnie pracowa z in篡nierami, ale tym razem dysponujemy te danymi z trzydniowych test闚 przeprowadzonych w zesz造m tygodniu oraz z naszego testu w czerwcu. Mieszka貫m we W這szech przez wiele lat, dlatego czuj si podczas tego Grand Prix jak w domu. W這si uwielbiaj sporty motorowe, dlatego w豉郾ie w tym kraju zacz掖em jako 13-latek uczy si zawodu.”





Sebastian Vettel:

„Bardzo si ciesz na sw鎩 drugi start podczas weekendu Grand Prix. Pocz徠kowo podczas testu tor w Monzy wcale mi si nie spodoba. Trudno mi by這 znale潭 punkty hamowania. Ale kiedy wreszcie mi si uda這, tor zacz掖 podoba mi si coraz bardziej. Niekt鏎e zakr皻y s wspania貫, nawet je瞠li nie jest 豉two wykona je prawid這wo z konfiguracj o niskim docisku. Musia貫m te przyzwyczai si do tak gwa速ownego je盥瞠nia po tarkach. Test przeprowadzony tak kr鏒ko przed weekendem Grand Prix u豉twia moj prac kierowcy testowego, poniewa dysponujemy aktualnymi danymi. Ale je瞠li chodzi o szczeg馧y i dostosowanie do aktualnych warunk闚 i pogody, moje zadanie b璠zie nadal bardzo wa積e.”





Mario Theissen, Dyrektor BMW Motorsport:

„Mamy nadziej, 瞠 w ostatnim europejskim wy軼igu naszego pierwszego sezonu uda nam si znowu zdoby punkty. Nasze wyniki podczas kwalifikacji w Stambule pokaza造, 瞠 zrobili鄉y post瘼y i cel ten jest realistyczny. Niestety nie mogli鄉y zrealizowa naszego potencja逝 podczas wy軼ig闚, ale b璠ziemy do tego d捫y w Monzy. Wystartujemy tam z tymi samymi kierowcami, co w Turcji. Nick wypad szczeg鏊nie dobrze podczas kwalifikacji w Stambule, Robert dobrze spisa si podczas swoich dw鏂h pierwszych wy軼ig闚 Formu造 1, a Sebastian bardzo dobrze zadebiutowa w Turcji.



Tor w Parku Kr鏊ewskim jest typowym torem dostosowanym do wysokich pr璠ko軼i, wymagaj帷y wiele zar闚no od kierowc闚, jak i od samochod闚. W przypadku silnik闚 V10 udzia jazdy z pe軟ym obci捫eniem wyni鏀 67%, a w przypadku s豉bszych V8 zarejestrowali鄉y w testach 77%.”





Willy Rampf, Dyrektor Techniczny:

„Monza to naprawd szybki tor, dlatego je寮zi si tam z odpowiednio niskim dociskiem. Oznacza to, 瞠 stworzyli鄉y na potrzeby tego toru specjalny pakiet aerodynamiczny, kt鏎y nie jest stosowany nigdzie indziej. Obejmuje on inny spojler przedni i tylny oraz liczne modyfikacje karoserii. Z silnikami V8 pr璠ko軼i maksymalne b璠 naturalnie nieco ni窺ze ni w przesz這軼i, ale mimo to b璠ziemy osi庵a ponad 340 km/h. Monza nale篡 do tor闚 o najwy窺zym obci捫eniu hamulc闚, przy czym najwi瘯sze op騧nienie wyst瘼uje podczas hamowania przed pierwsz szykan. Warto軼i op騧nienia przekraczaj tu 5 g. Poniewa na tym odcinku toru jest te kilka wyboj闚, niezb璠na jest wysoka stabilno嗆 hamowania. Warunkiem kr鏒kiego czasu okr捫e jest ponadto, aby piloci mogli agresywnie pokonywa »tarki« w szykanach. Jest to mo磧iwe tylko wtedy, gdy samoch鏚 dobrze absorbuje te obci捫enia, nie trac帷 r闚nowagi.”
毒鏚這: BMW
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Lataj帷y Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawi這 si po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite w豉sno軼i jezdne, dynamiczne silniki i niezawodno嗆 ...»»
Ponad 80 tysi璚y ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdj璚ia z imprezy
W niedziel, 3 czerwca, ponad 80 tysi璚y ludzi z zapartym tchem podziwia這 bolid Formu造 1, kt鏎ym Heikki Kovalainen przemkn掖 ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdro瘸
Od 10 do 16 listopada odb璠zie si kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wy軼ig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy cz這nek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, mi這郾ik 瞠glarstwa zap豉ci ponad sto tysi璚y dolar闚 za ...»»



 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank