Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 WTCC Ultra - koncepcyjny samochód wyścigowy ze stajni GM


WTCC to gotowy do jazdy wyścigowy samochód koncepcyjny koncernu GM, który zadebiutował w Paryżu na targach samochodowych Mondial de l' Automobile.


Model WTCC wyposażono w silnik Diesla o pojemności skokowej 1991 cm3 osiągający moc 139 kW/190 KM. Podstawowa wersja tego czterocylindrowego silnika wyposażona jest we wtrysk bezpośredni, cztery zawory na cylinder i sprężarkę o zmiennej geometrii łopat.

WTCC Ultra wyposażony jest w zaawansowane, niezależne zawieszenie, wykorzystujące kolumny McPhersona na obu osiach. Przednie koła kontrolowane są wahaczami trójkątnymi, a z tyłu dwoma wahaczami trójkątnymi i jednym wzdłużnym, precyzyjnie łączącymi koła z układem jezdnym.

Przy konstruowaniu modelu WTCC Ultra korzystano z nowoczesnych i ultralekkich materiałów, obniżających masę całego pojazdu, takich jak włókna szklane i laminaty z włókna węglowego. Płaskie podwozie w pełni funkcjonalnego pojazdu koncepcyjnego, graficznie oddzielone od reszty samochodu ciemnym kolorem, jak również przedni i tylny spoiler wykonane są z włókna węglowego. Elementem polepszającym właściwości aerodynamiczne poza płaskim podwoziem i spoilerami jest tylny dyfuzor, tworzący dodatkową siłę docisku.

Ze względu na rozkład masy pozycja kierowcy jest maksymalnie odsunięta do tyłu i obniżona. Wszystkie panele z przełącznikami rozmieszczone są dokładnie tam, gdzie będą niezbędne kierującemu, począwszy od kierownicy i przełącznika sekwencyjnego wybierania biegów po regulowane pedały i konsolę z przełącznikami elektrycznymi. Wewnętrzne klamki przednich drzwi zostały cofnięte w stosunku do ich klasycznego położenia, aby były w zasięgu rąk kierowcy. Podobnie postąpiono z kołem kierownicy, na którym umieszczono dwa ekrany z ważnymi dla kierowcy informacjami.

W fotelach także można dostrzec elementy przypominające zewnętrzną stylistykę pojazdu, czego przykładem są złożone, splecione powierzchnie odzwierciedlające „złamane” linie nadwozia. Uderzająca forma ramy i tapicerki ma za zadanie zapewniać kierowcy podparcie i ochronę. Jest ona wykonana z kompozytów włókna szklanego i wyposażona w poduszki z pianki poliuretanowej.

Agresywna rzeźba ramy i poduszek tworzy ergonomiczne podparcie i wygodną pozycję jazdy kierowcy. Powierzchnie oparcia i siedziska przełamane są asymetrycznym wzorem z wybrzuszonych punktów, zapewniających lepsze trzymanie jadącego. Fotel gwarantuje ochronę głowy i szyi dzięki zachodzącym na boki elementom zagłówka, zaś w odpowiedniej pozycji kierowcę utrzymuje sześciopunktowa, wyścigowa uprząż. Upodobanie do detali widoczne jest również pod postacią wytłoczonego na pasie uprzęży logo Chevroleta.
Źródło: GM
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Latający Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawiło się po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki i niezawodność ...»»
Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdjęcia z imprezy
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdroża
Od 10 do 16 listopada odbędzie się kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wyścig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy członek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, miłośnik żeglarstwa zapłacił ponad sto tysięcy dolarów za ...»»


 

 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank