Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 Tor Poznań - Walka pomiędzy Seatem a Porsche


Robert Kisiel za kierownicą SEAT-a Supercopa wywalczył tytuł Mistrza Polski w klasie H-3500 oraz trzecie miejsce w klasyfikacji Grand Prix Polski.

W dniach 13 i 14 października w Poznaniu rozegrano VII rundę Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Wysychający, ale jeszcze nadal mokry tor powodował, że wszyscy zawodnicy stając przed biegiem na polach startowych zastanawiali się nad prawidłowym wyborem opon. Większość kierowców, w tym także Robert Kisiel, postanowiła pojechać na oponach deszczowych. Kierowca Leona w pierwszym biegu uplasował się na piątym miejscu w klasyfikacji ogólnej i trzeciej w H-3500. Były to najlepsze wyniki odniesione przez SEAT-a w tym wyścigu. Maciej Marcinkiewicz znalazł się o jedną pozycję przed Kisielem. Kończący sezon tegorocznych zmagań w GPP drugi wyścig VII rundy WSMP był bardzo udany dla Kisiela, który ostatecznie po bardzo ładnym i wygranym pojedynku z Karoliną Czapką, zajął drugą lokatę. Pierwszy był Robert Lukas, a szósta pozycja Marcinkiewicza w tym biegu dała reprezentantowi SEAT Sport Polska upragnione trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu 2006.


„Było nerwowo przed pierwszym wyścigiem. Pogoda spowodowała, że mieliśmy loterię z oponami. Pojechaliśmy na deszczówkach, ale jak się okazało w czasie wyścigu można było używać opon na suchą nawierzchnię. Opona mi się skończyła w końcowej fazie wyścigu i gdyby meta była jedno okrążenie dalej to już bym nie dojechał. Straciłem trochę cennego czasu, dodatkowo sędziowie podyktowali falstart i dostałem karę drive through. W drugim biegu założyliśmy już slicki, tor był suchy, a ja pojechałem idealnie dzięki czemu zająłem drugą pozycję. To zagwarantowało mi trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Jest to duży sukces, bo o 100 koni słabszym SEAT-em udało mi się znaleźć w klasyfikacji razem z Porsche." powiedział Kisiel po rywalizacji w GPP.


Ostatecznie Mistrzem Polski został Maciej Stańco, drugą lokatę zajął Robert Lukas. Dla przypomnienia Robert Kisiel już podczas VI rundy w Kielcach zapewnił sobie tytuł Mistrza Polski w klasie H-3500.
Wyścig długodystansowy

Bardzo dramatyczny przebieg miała rywalizacja w trzygodzinnym wyścigu o Długodystansowe Mistrzostwo Polski. Podczas zmagań zawodników nie brakowało ciekawych sytuacji na torze. Ostatecznie wygrał Leon załogi: Jerzy Franek, Zbigniew Szwagierczak, który pokonał w przeciągu trzech godzin, dystans 98 okrążeń. Na trzecim stopniu podium znalazła się załoga: Łukasz Kotarba, Robert Lukas i Bartosz Bajerlein. „Znaleźliśmy się na podium klasyfikacji generalnej, co bardzo mnie cieszy. Mieliśmy drobne problemy z oponami, ale samochód spisywał się ogólnie dobrze. Moi zmiennicy stanęli na wysokości zadania, dzięki czemu mamy podium, a także awansowaliśmy na szóstą pozycję w klasyfikacji generalnej." powiedział Kotarba.


Pomimo, iż załoga Robert Kisiel, Jean-Claude Laruelle i Łukasz Komornicki nie została sklasyfikowana w zawodach warto wspomnieć o występie trzeciego z wymienionych zawodników. Przypomnijmy, iż Komornicki jest jednym z najlepszych w Polsce specjalistów od startów w rajdach terenowych, a w Poznaniu były reprezentant Orlen Team debiutował w oficjalnych zawodach na torze wyścigowym. „Miałem dużą frajdę z jazdy SEAT-em, który jest bardzo dobrym samochodem. Był to mój pierwszy występ na torze, zatem nie byłem jeszcze w pełni gotowy. Wyścigi to zupełnie inna dziedzina niż rajdy terenowe. W zasadzie po raz pierwszy startowałem na asfalcie, nigdy wcześniej nie jeździłem także na slickach. Jeżeli miałbym możliwość dłużej pojeździć, to wynik byłby z pewnością lepszy," powiedział Komornicki.

Podczas konferencji zaprezentowano SEAT-a Leona Supercopa od strony technicznej, a także podsumowano tegoroczne sukcesy auta i kierowców SEAT Sport Polska. Plany na sezon 2007 zakładają utworzenie polskiej edycji pucharu SEAT Leon Supercopa, ponieważ są już kolejni zawodnicy zainteresowani startami. Puchar odbywałby się ramach wyścigów o Grand Prix Polski, dzięki czemu zawodnicy rywalizowaliby także o punkty w klasyfikacji mistrzostw Polski.
Autor: rb
Źródło: autocentrum
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Latający Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawiło się po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki i niezawodność ...»»
Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdjęcia z imprezy
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdroża
Od 10 do 16 listopada odbędzie się kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wyścig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy członek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, miłośnik żeglarstwa zapłacił ponad sto tysięcy dolarów za ...»»


 

 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank