Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 Rajd Japonii


Sébastien Loeb i Daniel Elena zdobyli po raz drugi z rzędu tytuł rajdowych mistrzów świata! W Rajdzie Japonii załoga zespołu Citroëna zajęła na mecie drugie miejsce co wystarczyło, by zapewnić sobie tytuł mistrzowski na 3 rajdy przed końcem sezonu. Druga załoga zespołu François Duval i Sven Smeets również spisała się doskonale, zajmując 4 pozycję i zdobywając cenne punkty dla zespołu, który dzięki temu powiększył przewagę nad rywalami w klasyfikacji producentów.

Sébastien Loeb nie ukrywał, że jego celem jest zapewnienie sobie tytułu mistrzowskiego na wyspie Hokkaido. Aby to osiągnąć, musiał zająć w Rajdzie Japonii co najmniej trzecie miejsce. Od początku rajdu Sebastien był w ścisłej czołówce i kontrolował przebieg walki. Wygrał po drodze 3 odcinki specjalne. Na trudnych, wąskich i bardzo szybkich OS-ach nie popełnił przez 3 dni żadnego poważnego błędu, w przeciwieństwie do wielu rywali. François Duval, dzięki pewnej i spokojnej jeździe zdołał awansować podczas 3 etapu aż o 3 miejsca i ostatecznie zajął 4 pozycję.

Nic zatem dziwnego, że w ostatnim parku serwisowym w zespole Citroëna panowała wielka radość. Obydwie załogi dopełniły rytuału kagami-wari, otwierając naczynie tradycyjnej japońskiej wódki sake przy pomocy specjalnego drewnianego młotka. Dopiero potem odpowiadali na pytania dziennikarzy.

"To fantastyczne!" powtarzał Seb. "Zdobyliśmy tytuł na 3 rajdy przed końcem mistrzostw. W każdym rajdzie nasz Citroën Xsara przygotowany był wspaniale i był wyjątkowo niezawodny. Nasz sukces zawdzięczamy całemu zespołowi. Teraz naszym celem jest osiągnięcie podobnego wyniku w klasyfikacji producentów. Cały zespół na to zasłużył. W Japonii wystarczało mi 3 miejsce, ale osiągnąłem metę na 2 pozycji, co w sumie niewiele zmienia. Ze względu na sytuację z ostatniego rajdu, cieszę się z sukcesu Marcusa, Timo i Peugeota."

François Duval także miał powody do satysfakcji na mecie rajdu. "Odzyskałem w pełni wiarę we własne umiejętności. To był bardzo trudny rajd. Odcinki specjalne były bardzo szybkie i śliskie. Nasze myśli wciąż powracały do tego, co się stało 2 tygodnie temu, do Markko Martina i Michaela Parka. Nie było łatwo jechać normalnym tempem w takich okolicznościach. Bardzo się cieszę z sukcesu Seba i Daniela. W pełni zasłużyli na drugi z rzędu tytuł mistrzów świata. Są w stanie wygrać każdy rajd, na każdej nawierzchni. Ciężko zapracowali na ten tytuł. Teraz będą już jeździć bez presji, a my odzyskaliśmy wiarę i jeździmy coraz pewniej, dlatego końcówka sezonu zapowiada się bardzo obiecująco dla naszego zespołu…"

Pan Guy Fréquelin, szef zespołu najbardziej cieszył się z tego, że… "przez cały sezon Seb i Daniel mieli samochód, który pozwolił im wywalczyć tytuł mistrzowski. Jestem dumny z naszego zespołu. W miniony weekend Seb znów pokazał, że jest wspaniałym taktykiem. Wynik naszej drugiej załogi jest także godny odnotowania. François przeżył w tym roku trudne chwile, ale teraz wszystko jest w porządku. Swoje ostatnie wyniki zawdzięcza wrodzonemu talentowi. To bardzo dobrze, bo tytuł wśród kierowców to dla nas dopiero połowa sukcesu. Teraz musimy dokończyć dzieła i zdobyć tytuł mistrzowski w klasyfikacji producentów …"


Zwycięzcy OS-ów
Etap 1. OS1: Chris Atkinson (Subaru Impreza) – OS2: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) i Petter Solberg (Subaru Impreza) – OS3: Ch. Atkinson – OS4: P. Solberg – OS5: Gigi Galli (Mitsubishi Lancer) – OS6: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – OS7: S. Loeb – OS8: P. Solberg – OS9: Harri Rovanperä (Mitsubishi Lancer).
Etap 2. OS10: H. Rovanperä – OS11 i 12: M. Grönholm – OS13: P. Solberg – OS14 i 15: M. Grönholm – OS16: P. Solberg – OS17: M. Grönholm – OS18, 19 i 20: P. Solberg – OS21: H. Rovanperä.
Etap 3. OS22: M. Grönholm – OS23: Ch. Atkinson – OS24: S. Loeb i H. Rovanperä – OS25 i 26: M. Grönholm.

Statystyka zwycięstw na OS
M. Grönholm, 9 – P. Solberg, 8 - H. Rovanperä, 4 - Ch. Atkinson, 3 - S. Loeb, 3 - G. Galli, 1.

Kolejni liderzy
OS1: Ch. Atkinson – OS2: P. Solberg – OS3: Ch. Atkinson – OS4 – 24: P. Solberg – OS25 i 26: M. Grönholm.

Klasyfikacja końcowa Rajdu Japonii 2005
1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) 3 h 25 mn 32 s
2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 1 mn 22,1 s
3. Ch. Atkinson/G. Macneall (Subaru Impreza) + 2 mn 40 s
4. F. Duval/S. Smeets (Citroën Xsara) + 2 mn 59,4 s
5. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Mitsubishi Lancer) + 3 mn 59,8 s
6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 4 mn 32,3 s
7. R. Kresta/J. Tománek (Ford Focus) + 5 mn 32 s
8. D. Carlsson/M. Andersson (Peugeot 307) + 6 mn 39,1 s
9. A. Warmbold/M. Orr (Ford Focus) + 7 mn 39,3 s
10. A. Schwarz/K. Wicha (Škoda Fabia) + 12 mn 07,4 s …

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA po 13 rundzie – klasyfikacja producentów
1. Citroën, 150 pkt – 2. Peugeot, 127 – 3. Ford, 81 – 4. Subaru, 78 – 5. Mitsubishi, 58 – 6. Škoda, 12.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA po 13 rundzie – klasyfikacja kierowców
1. S. Loeb, 107 pkt (Rajdowy Mistrz Świata 2005*) – 2. M. Grönholm, 71 – 3. P. Solberg, 65 – 4. M. Märtin, 53 – 5. T. Gardemeister, 50 – 6. H. Rovanperä, 31 – 7. F. Duval, 29 – 8. R. Kresta, 18 – 9. M. Stohl, 16 – 10. C. Sainz, 11 – 11. G. Galli, 10 – 12. H. Solberg, 9 – 13. Ch. Atkinson, 8 – 14. M. Hirvonen, 8 – 15. G. Panizzi, 7 – 16. D. Carlsson, 4 – 17. A. Warmbold, 4 – 18. C. McRae, 2 – 19. S. Sarrazin, 1 – 20. M. Higgins, 1 – 21. J. Pykälistö, 1.
Fot.: Citroen
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Latający Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawiło się po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki i niezawodność ...»»
Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdjęcia z imprezy
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdroża
Od 10 do 16 listopada odbędzie się kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wyścig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy członek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, miłośnik żeglarstwa zapłacił ponad sto tysięcy dolarów za ...»»


 

 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank