Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 GRÖNHOLM NA PODIUM W HISZPANII


Załoga zespołu BP-Ford World Rally Team Marcus Grönholm i Timo Rautiainen w samochodzie Ford Focus RS WRC zajęła miejsce na podium w czwartej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA – Rajdzie Katalonii. Finowie wystartowali do rajdu w miniony piątek w roli faworytów i wygrali 3 pierwsze odcinki specjalne, obejmując zdecydowane prowadzenie. Problemy z turbosprężarką na OS 5 spowodowały stratę czasu i zepchnęły Grönholma aż na 10 miejsce w klasyfikacji. W parku serwisowym na koniec pierwszego etapu mechanicy zespołu uporali się z awarią i w sobotę dwukrotny mistrz świata zaczął odrabiać straty. Grönholm dał prawdziwy popis umiejętności i wielkiej klasy. Zdołał odrobić dużą część strat i awansował na czwarte miejsce. W niedzielę Fin kontynuował swą szarżę. Wygrał wszystkie 4 OS-y trzeciego etapu i wyprzedził kolejnego rywala, awansując na podium. W ten sposób ukończył Rally de España na trzecim miejscu, zwyciężając łącznie 10 spośród 16 odcinków specjalnych w rajdzie.

Druga załoga zespołu BP-Ford Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen rozpoczęła w piątek rano bardzo szybkim tempem. Po 4 odcinkach specjalnych młody Fin zajmował doskonałe 4 miejsce, gdy na OS 5 spotkał go defekt identyczny, jak Grönholma. Strata czasowa spowodowała spadek na odległą 15 pozycję. W sobotę od rana Hirvonen, podobnie jak jego starszy rodak zaczął odrabiać straty. Ostatecznie doprowadził do mety swojego Forda Focus RS na dziewiątym miejscu, zdobywając cenne punkty dla zespołu. Dzięki temu Ford zdobył w Hiszpanii najwięcej punktów spośród wszystkich zespołów i zmniejszył swą stratę do lidera do zaledwie 2 oczek w klasyfikacji producentów. Marcus Grönholm utrzymał drugie miejsce wśród kierowców.

Baza rajdu rozgrywanego na nawierzchniach asfaltowych znajdowała się w mieście Salou, położonym na południowy zachód od Barcelony. Rajd przebiegał przy ładnej, słonecznej pogodzie, co oznaczało, że aura zaoszczędziła tym razem kierowcom i zespołom dodatkowych emocji związanych z doborem opon. Obydwie załogi zespołu BP-Ford używały podczas całego rajdu ogumienia firmy BF Goodrich o średniej twardości mieszanki, przeznaczonego na suchą nawierzchnię.

Dzięki pojedynkowi o trzecie miejsce Marcusa Grönholma z Francuzem Alexem Bengue, rajd do końca trzymał kibiców w niepewności. Kierowca Forda awansował na trzecie miejsce dopiero 2 odcinki specjalne przed metą. "Pojechałem dzisiaj rano naprawdę szybko, ale Bengue walczył jak lew," powiedział Grönholm. "Po rozwiązaniu naszych piątkowych problemów, samochód spisywał się wręcz perfekcyjnie. Gdy spadliśmy na 10 miejsce, nie sądziłem, że uda nam się powrócić na podium. Liczyłem co najwyżej na czwartą pozycję. W tych warunkach trzecie miejsce to bardzo dobry wynik. Gdyby nie pechowy defekt, miałem realne szanse na zwycięstwo. Wiedzieliśmy przed startem, że możemy zagrozić Loebowi w tym rajdzie, bo Ford Focus RS to niezwykle szybki samochód. Po Rajdzie Katalonii chyba nikt nie ma co do tego wątpliwości.”

Mikko Hirvonen, piętnasty po pierwszym dniu, awansował na dziewiąte miejsce w końcowej klasyfikacji. "Ford Focus RS spisuje się wspaniale na asfaltach, podobnie jak nasze opony BF Goodrich. To daje podstawy do optymizmu na przyszłość. Wiem, że stać mnie na miejsce na podium. W końcówce moim celem było osiągnięcie mety i zdobycie punktów dla zespołu BP-Ford, który dzięki temu zmniejszył stratę do lidera klasyfikacji mistrzostw. Gdyby nie piątkowe problemy, myślę, że walczyłbym o miejsce na podium, bo samochód prowadził się fantastycznie," powiedział Hirvonen.

„Trzecie miejsce to doskonały rezultat Marcusa Grönholma. Co nie mniej ważne, Ford Focus RS zademonstrował doskonałe osiągi," ocenił dyrektor zespołu Ford Team RS Jost Capito.

Podobnego zdania był dyrektor zespołu BP-Ford Malcolm Wilson. "Marcus był najszybszym kierowcą drugiego i trzeciego etapu. Nie licząc dwóch OS-ów w piątek, gdy jechał niesprawnym samochodem, na żadnym odcinku nie zajął miejsca gorszego, niż drugie! Był najszybszy na 10 spośród 16 OS-ów. Kombinacja samochodu, opon i kierowcy spisywała się perfekcyjnie. Także Mikko błysnął kilkoma doskonałymi wynikami i dowiózł do mety miejsce dające nam cenne punkty dla zespołu, dzięki którym mamy już tylko 2 oczka straty do lidera".

Załoga Matthew Wilson / Michael Orr z zespołu Stobart VK M-Sport, prowadząca samochód Ford Focus RS w specyfikacji 2005, ukończyła rajd na 15 miejscu, a ich koledzy z zespołu Finowie Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila w podobnym samochodzie zostali sklasyfikowani na 16 pozycji.

Z obozu naszych rywali

Sebastien Loeb (Citroen) odniósł swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji kierowców, powiększając przewagę do 9 punktów. Drugi na mecie Rajdu Katalonii był młody Hiszpan Dani Sordo (również Citroen), który po raz pierwszy w karierze zajął miejsce na podium w swym zaledwie czwartym występie za kierownicą samochodu WRC. Również kolejni kierowcy – czwarty w klasyfikacji Francuz Alex Bengue (Peugeot) i piąty Czech Jan Kopecky (Skoda) zanotowali swe najlepsze do tej pory osiągnięcia. Belg François Duval doprowadził swą Skodę do mety na szóstym miejscu, a dwaj kierowcy Subaru Petter Solberg i Stephane Sarrazin zamknęli punktowaną ósemkę.

Następny rajd

Uczestników Rajdowych Mistrzostw Świata czeka teraz kolejny rajd asfaltowy. Już za niespełna 2 tygodnie, w dniach 6 – 9 kwietnia kierowcy i zespoły ścigać się będą na śródziemnomorskiej wyspie Korsyce w Rajdzie Francji. Baza rajdu znajdować się będzie w stolicy wyspy, mieście Ajaccio.


Końcowa klasyfikacja Rajdu Katalonii

1. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 3 h 22 min 01.7 s
2. D Sordo/M Marti E Citroen Xsara 3 h 22 min 49.9 s
3. M Grönholm/T Rautiainen FIN Ford Focus RS 3 h 23 min 47.5 s
4. A Bengue/C Escudero F Peugeot 307 3 h 24 min 03.6 s
5. J Kopecky/F Schovanek CZ Skoda Fabia 3 h 24 min 58.9 s
6 F Duval/ P Pivato B Skoda Fabia 3 h 25 min 39.5 s
7. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 3 h 25 min 49.9 s
8. S Sarrazin/S Prévot F Subaru Impreza 3 h 26 min 38.1 s
9. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3 h 27 min 03.3 s
10 G Panizzi/H Panizzi F Skoda Fabia 3 h 27 min 06.1 s


Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (po rundzie 4 / 16)

Kierowcy Producenci

1. S Loeb 36 pkt 1. Kronos Citroen 44 pkt
2. M Grönholm 27 pkt 2. BP-Ford 42 pkt
3. D Sordo 14 pkt 3. Subaru 31 pkt
4. M Stohl 11 pkt 4. OMV - Peugeot Norway 21 pkt
5. P Solberg 10 pkt 5. Stobart VK M-Sport Ford 10 pkt
6= T Gardemeister 6 pkt 6. Red-Bull Skoda 8 pkt
6= D Carlsson 6 pkt
Źródło: Ford
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Latający Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawiło się po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki i niezawodność ...»»
Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdjęcia z imprezy
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdroża
Od 10 do 16 listopada odbędzie się kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wyścig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy członek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, miłośnik żeglarstwa zapłacił ponad sto tysięcy dolarów za ...»»


 

 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank