Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 FORD FOCUS RS PRZED KORSYKAŃSKˇ PRÓBˇ


Zaledwie 2 tygodnie po Rajdzie Katalonii, zespół BP-Ford World Rally Team
będzie walczył w najbliższy weekend o kolejne punkty.  Rallye de France, bo
taką oficjalną nazwę nosi Rajd Korsyki (6 - 9 kwietnia 2006), odbywający się na
tej skalistej, śródziemnomorskiej wyspie, to jeden z najstarszych i najbardziej
klasycznych rajdów w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA.  Zespół
Forda, który w Hiszpanii zbliżył się do lidera klasyfikacji producentów na
dystans zaledwie 2 punktów liczy na to, że będzie to kolejna okazja do
zademonstrowania wielkiego potencjału nowego Forda Focus na nawierzchniach
asfaltowych.


Marcus Grönholm i Timo Rautiainen oraz ich koledzy z zespołu Mikko Hirvonen i
Jarmo Lehtinen wygrali w Katalonii aż 10 spośród 16 odcinków specjalnych. 
OS-y Korsyki są zupełnie inne, ale po 2 dotychczasowych występach w rajdach
asfaltowych w tym roku, zespół BP-Ford ma powody do optymizmu przed
jubileuszową, pięćdziesiątą edycją Rajdu Korsyki.


Wąskie, bardzo kręte, a przy tym długie odcinki specjalne po zachodniej
stronie wyspy wymagają od dwóch fińskich kierowców zespołu BP-Ford wyjątkowej
precyzji w prowadzeniu samochodu.  Dodatkową trudność sprawić może pogoda,
która na górzystej Korsyce lubi zaskakiwać.


Rajd zmienił datę, bowiem jeszcze w zeszłym roku odbył się w październiku,
ale pogoda na początku kwietnia jest równie zmienna i nieprzewidywalna, jak
jesienią.  Ulewny deszcz może niemal z minuty na minutę zamienić suchą
asfaltową nawierzchnię w rwący potok. Dlatego analiza prognozy pogody i precyzja
informacji o warunkach atmosferycznych na OS-ach ma w tym rajdzie wyjątkowe
znaczenie, szczególnie dla właściwego doboru opon. 


Francuska runda WRC, znana jako “rajd 10 000 zakrętów”, zmieniła się znacząco
w ostatnich latach, ze względu na wymogi bezpieczeństwa współczesnych
rajdów.  Mniej jest teraz niewiarygodnie krętych, wyjątkowo wąskich partii
dróg prowadzących po skalnych półkach, gdzie w razie opuszczenia drogi samochód
spadał w kilkusetmetrową przepaść.  Nierówne, dziurawe fragmenty dróg,
które były wyjątkowo mordercze dla opon zostały naprawione.  Pomimo to,
asfalt wciąż jest  szorstki i zapewnia dobrą przyczepność, ale też powoduje
szybsze, niż w innych rajdach zużycie opon.


38-letni Marcus Grönholm, obecnie drugi w klasyfikacji mistrzostw kierowców,
wystartuje w Rajdzie Korsyki po raz siódmy w swej karierze.  Jego
najlepszym rezultatem jest drugie miejsce w roku 2002 i nie trzeba dodawać, że
marzeniem Fina jest poprawa tego osiągnięcia w  nadchodzący weekend. 
Będzie to niezwykle trudne zadanie, bo Grönholma czeka pojedynek ze zwycięzcą
poprzedniej edycji rajdu, idolem francuskich kibiców Sébastienem Loebem, który
jest prawdziwym specjalistą od jazdy po asfaltach.


"Udowodniliśmy w Hiszpanii, że mamy szanse by walczyć z Loebem nawet na
asfaltach," powiedział Fin.  "Odczuwam dreszczyk emocji na myśl o
konfrontacji z nim na Korsyce, chociaż to jego “domowy” rajd i zna doskonale
trasy.  Muszę przyznać, że lepiej czuję się na OS-ach Korsyki, niż w
Hiszpanii.”


"Jak zawsze na Korsyce, trzeba bardzo uważać na pogodę.  Na wyspach
pogoda zawsze potrafi zmienić się bardzo szybko.  Łatwo jest popełnić błąd
i zostać na niewłaściwych oponach, gdy pogoda nagle się zmieni, a przecież
warunki atmosferyczne są w górach często zupełnie inne, niż w parku
serwisowym.  Jeden taki błąd może przekreślić cały wysiłek.  Ale
wierzę, że nasi ludzie nie zawiodą," dodał Grönholm.


Drugi kierowca zespołu Mikko Hirvonen startował na Korsyce dwukrotnie i tyleż
razy ukończył imprezę.  Młody Fin wierzy, że nowy Ford Focus RS pozwoli mu
walczyć o podium.  "Mam nadzieję, że uda nam się jechać takim tempem, jak
niedawno w Hiszpanii.  Ale rywale także będą zapewne równie szybcy, jak w
Katalonii.  OS-y na Korsyce są bardzo kręte. Trzeba będzie znaleźć inny
rytm, taki, który pozwoli jechać bardzo precyzyjnie i czysto.  Większości
zakrętów nie da się ciąć, bo wzdłuż dróg ciągną się często murki lub bariery,"
powiedział Hirvonen.



"Nawierzchnia dróg ma z reguły dobrą przyczepność, ale jeżeli tylko
pogoda nas nie zaskoczy, jestem pewien, że nasze opony BF Goodrich sprostają
zadaniu.  Niekiedy kierowca musi podczas rajdu zwracać uwagę na nadmierne
zużycie opon, ale w nowym Fordzie Focus nigdy nie miałem takich problemów. 
To zasługa zarówno samochodu, jak i ogumienia.  Jestem przekonany, że będę
mógł jechać tempem, na jakie mnie stać, nie myśląc o konieczności oszczędzania
opon.”


Najnowsze informacje
 * Zespół BP-Ford wybrał na
Rajd Korsyki opony o 2 wzorach bieżnika.  Ogumienie firmy BF Goodrich typu
g-Force Profiler na suchy asfalt dostępne jest w 3 twardościach mieszanki:
miękkiej, średniej i twardej.  Na mokrą nawierzchnię przeznaczone są opony
Profiler Humid, dostępne w wersji miękkiej i o średniej twardości.  W razie
obfitych opadów, kierowcy będą używać opon z dodatkowymi nacięciami podłużnymi,
aby zapobiec aquaplaningowi lub ewentualnie poprzecznymi, których zadaniem jest
poprawa hamowania i prowadzenia samochodu.


* W ubiegłym tygodniu zespół odbył 4-dniowe szutrowe testy na Sardynii,
których celem było dopracowanie optymalnych ustawień samochodów na Rajd
Argentyny.  Każdy spośród 2 kierowców zespołu spędził 2 dni za kierownicą.


* Zespół Stobart-VK-M-Sport Ford Rally Team zgłosił do Rajdu Korsyki dwa
samochody Ford Focus RS WRC w specyfikacji 2004 dla załóg Matthew Wilson /
Michael Orr oraz Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila.  Rajd Korsyki jest
także drugą rundą pucharu markowego Fiesta SportingTrophy International. 
Wystartuje w nim 8 samochodów Fiesta ST. 


Trasa rajdu
Trasa rajdu jest niemal identyczna w
porównaniu z ubiegłoroczną. Każdego dnia załogi będą miały do pokonania 2
odcinki specjalne pokonywane dwukrotnie.  Park serwisowy zlokalizowano na
terenie portu w mieście Ajaccio.  Uroczysty start odbędzie się w centrum
Ajaccio w czwartek wieczorem.  Na trasie zaplanowano łącznie 12 odcinków
specjalnych o łącznej długości 355 km, a całkowity dystans rajdu to 1044
km.  W ten sposób Rajd Korsyki jest jednym z najkrótszych i najbardziej
kompaktowych w całym kalendarzu WRC.

RAJD FRANCJI
RALLYE de FRANCE
5 RUNDA RAJDOWYCH MISTRZOSTW ŚWIATA FIA
6 – 9 kwietnia 2006



        Czwartek, 6 kwietnia: Uroczysty start

Start Ajaccio 18.20

Piątek, 7 kwietnia: Etap 1

Start Ajaccio 08.45
OS1 Ampaza - Col St Eustache 32.89 km 09.38
OS2 Aullene - Arbellara 27.78 km 10.31
Serv A Ajaccio (30 min) 13.11
OS3 Ampaza - Col St Eustache 32.89 km 14.34
OS4 Aullene - Arbellara 27.78 km 15.27
Serv B Ajaccio (45 min) 17.45
Meta Ajaccio 18.30

Total 121.34 km



Sobota, 8 kwietnia: Etap 2

Serv C Ajaccio (10 min) 08.25
OS5 Vico - Plage du Liamone 34.66 km 09.53
OS6 Ucciani - Bastelica 26.20 km 11.31
Serv D Ajaccio (30 min) 13.06
OS7 Vico - Plage du Liamone 34.66 km 14.54
OS8 Ucciani - Bastelica 26.20 km 16.32
Serv E Ajaccio (45 min) 17.45
Meta Ajaccio 18.30

Total 121.72 km



Niedziela, 9 kwietnia: Etap 3

Serv F Ajaccio (10 min) 07.10
OS9 Penitencier Coti Chiavari - Pietra Rossa 24.24 km 08.08
OS10 Pont de Calzola - Agosta 31.81 km 08.51
Serv G Ajaccio (30 min) 10.16
OS11 Penitencier Coti Chiavari - Pietra Rossa 24.24 km 11.34
OS12 Pont de Calzola - Agosta 31.81 km 12.17
Serv H Ajaccio (20 min) 13.20
Meta Ajaccio 13.50

Razem 112.10 km
Całkowita długość OS w rajdzie 355.16 km

Źródło: Ford
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Latający Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawiło się po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki i niezawodność ...»»
Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdjęcia z imprezy
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdroża
Od 10 do 16 listopada odbędzie się kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wyścig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy członek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, miłośnik żeglarstwa zapłacił ponad sto tysięcy dolarów za ...»»


 

 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank