Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 MARCUS GRÖNHOLM I FORD FOCUS ZNÓW NA PODIUM


Załoga zespołu BP-Ford World Rally Team Marcus Grönholm i Timo Rautiainen ukończyła na drugim miejscu francuski Rajd Korsyki, który zakończył się w niedzielę po południu w mieście Ajaccio. W ten sposób Finowie po raz czwarty w 5 tegorocznych rajdach zajęli miejsce na podium. Fińska załoga wygrała łącznie na Korsyce trzy z dwunastu odcinków specjalnych i była najszybsza na trzecim, ostatnim etapie, który odbył się w niedzielę na drogach śródziemnomorskiej wyspy.

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen doprowadzili do mety bliźniaczego Forda Focus RS WRC w barwach BP Ultimate i Castrol na czwartym miejscu, które jest ich najlepszym wynikiem w tym roku. Punkty zdobyte przez obie załogi Forda Focus RS WRC pozwoliły zespołowi BP-Ford umocnić się na 2 pozycji w klasyfikacji producentów i znacznie powiększyć przewagę nad rywalami. Jednocześnie strata do lidera jest wciąż bardzo niewielka i wynosi zaledwie 3 punkty. Podobnie Marcus Grönholm umocnił się na drugim miejscu w klasyfikacji kierowców, a jego kolega z zespołu Mikko Hirvonen awansował na siódme miejsce.

Rallye de France – Tour de Corse, bo tak brzmi pełna i oficjalna nazwa imprezy, która była piątą rundą Rajdowych Mistrzostw Świata FIA odbył się w tym roku już po raz pięćdziesiąty. Francuski klasyk uważany jest za najtrudniejszy rajd asfaltowy w kalendarzu WRC. Dwanaście odcinków specjalnych o łącznej długości 355 km na niezwykle krętych, wąskich, górskich drogach to wyjątkowe wyzwanie nawet dla najlepszych kierowców świata. Wiele kłopotów sprawia zazwyczaj zespołom zmienna pogoda, ale tym razem rajd przebiegał z reguły przy ładnej, słonecznej aurze i obyło się bez niespodzianek.

Podczas pierwszego etapu Marcus Grönholm toczył wyrównany pojedynek z faworytem gospodarzy – Sébastienem Loebem. Ci dwaj kierowcy szybko zdobyli dużą przewagę nad rywalami i nadawali ton rywalizacji aż do mety. Grönholm wygrał jeden OS pierwszego etapu, pokonując francuskiego „króla asfaltów”. Potem jednak Loeb narzucił niezwykle szybkie tempo. Grönholm walczył jak lew i podczas ostatniego etapu dorzucił do swojego dorobku jeszcze dwa oesowe zwycięstwa, co pozwoliło mu ukończyć rajd na drugim miejscu z dużą przewagą nad rywalami.

"To dobry wynik. Być może nie jestem do końca zadowolony z drugiego miejsca, ale bardzo cieszy mnie 8 punktów, które zdobyliśmy na Korsyce," powiedział 38-letni Fin. "Prawdę mówiąc, nie miałem szans by pokonać Loeba. Myślę, że mam szanse wygrać z nim na asfalcie, ale nie wiem, kiedy przyjdzie ta chwila, ani na jakim rajdzie to się stanie. Trochę brakowało mi wyczucia nowego Forda Focus w tych specyficznych warunkach. To był nasz pierwszy start tym samochodem na Korsyce. Odbyliśmy trochę za mało testów na drogach o takiej charakterystyce. Dlatego dopiero podczas rajdu zdobywaliśmy doświadczenie. Najważniejsze, że zespół jest wciąż na drugim miejscu i ma tylko trzy punkty straty do lidera. To daje powody do optymizmu przed nadchodzącymi trzema rajdami szutrowymi."

Drugi kierowca zespołu Forda Mikko Hirvonen toczył w końcówce rajdu fantastyczny pojedynek o najniższy stopień podium z Hiszpanem Dani Sordo. 25-letni Fin, walczył aż do ostatniego odcinka specjalnego, ulegając w końcu nieznacznie rywalowi.

"Walka z Danim dała mi wiele satysfakcji," powiedział. "Trzecie miejsce byłoby wspaniałym wynikiem, ale cieszę się, że jestem na mecie i nie skończyłem rajdu w przepaści! Około 8.5 km po starcie ostatniego odcinka samochód poślizgnął się na żwirze na jednym z zakrętów. Byliśmy całkowicie poza drogą i już widziałem oczami wyobraźni jak koziołkujemy w głęboką przepaść! Na szczęście udało się wyjść z opresji i po tej przygodzie trochę „odpuściłem”, bo do tej chwili jechałem na maksimum, ale punkty dla zespołu były najważniejsze."

Dyrektor zespołu BP-Ford Malcolm Wilson był zadowolony z dorobku punktowego. "Walka trwa, a nadchodzące rajdy bardzo odpowiadają zarówno naszym kierowcom, jak i charakterystyce nowego Forda Focus. Bardzo się cieszę z punktów, które zdobył Mikko. W najbliższych rajdach szutrowych będzie miał duże szanse, aby poprawić swą pozycję. Obok Citroena, nasz Ford Focus był jedynym samochodem, który zdołał wygrać OS-y na Korsyce i to także powód do dużej satysfakcji," stwierdził szef zespołu.

Dyrektor zespołu Ford Team RS Jost Capito powiedział: "Trzy wygrane OS-y Marcusa i jeden Mikko to znak, że nasz samochód jest bardzo konkurencyjny na asfalcie. W Fordzie Focus RS drzemie wielki potencjał. Następny rajd asfaltowy czeka nas w sierpniu w Niemczech i jestem pewien, że tam samochód będzie jeszcze lepiej przygotowany."

Z obozu naszych rywali

Sébastien Loeb (Citroen) odniósł trzecie kolejne zwycięstwo, wygrywając po raz drugi z rzędu Rajd Korsyki. Przewaga Francuza nad Marcusem Grönholmem w klasyfikacji mistrzostw wynosi teraz 11 punktów. Młody Hiszpan Dani Sordo po raz drugi z rzędu zajął miejsce na podium, po sukcesie w Rajdzie Katalonii przed 2 tygodniami. Dzięki piątemu miejscu na Korsyce, Francuz Alex Bengue (Peugeot) awansował na szóstą pozycję w klasyfikacji mistrzostw. Ósme miejsce Stephane’a Sarrazin i jedenaste Pettera Solberga zapewniły punkty zespołowi Subaru. Fin Harri Rovanperä (Skoda), który w czasie rajdu obchodził 40 urodziny, był dwunasty w swoim debiucie w nowym dla niego zespole, a młody Austriak Andreas Aigner ukończył Rajd Korsyki na 16 miejscu. Dzięki tym kierowcom zespół Skody również zdobył punkty.

Następny rajd

Uczestników Rajdowych Mistrzostw Świata czeka teraz wyprawa za ocean. Zespół BP-Ford i jego rywale udają się do Argentyny, by w ostatni weekend kwietnia (27 – 30. 4. 2006) ścigać się na trasach szóstej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Rajd Argentyny z bazą w mieście Cordoba oznacza powrót mistrzostw na nawierzchnie szutrowe.

Końcowa klasyfikacja Rajdu Korsyki

1. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 3h 43min 05.4s
2. M Grönholm/T Rautiainen FIN Ford Focus RS 3h 43min 34.4s
3. D Sordo/M Marti E Citroen Xsara 3h 44min 54.1s
4. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3h 45min 04.6s
5. A Bengue/C Escudero F Peugeot 307 3h 45min 53.1s
6. X Pons/C Del Barrio E Citroen Xsara 3h 46min 15.6s
7. M Stohl/I Minor A Peugeot 307 3h 48min 06.7s
8. S Sarrazin/S Prévot F Subaru Impreza 3h 48min 27.3s
9. G Galli/G Bernacchini I Peugeot 307 3h 48min 47.9s
10 J Kopecky/F Schovanek CZ Skoda Fabia 3h 49min 16.8s

Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (po rundzie 5 / 16)

Kierowcy Producenci
1. S Loeb 46 pkt 1. Kronos Citroen 59 pkt
2. M Grönholm 35 pkt 2. BP-Ford 56 pkt
3. D Sordo 20 pkt 3. Subaru 38 pkt
4. M Stohl 13 pkt 4. OMV - Peugeot Norway 21 pkt
5. P Solberg 10 pkt 5. Red-Bull Skoda 11 pkt
6. A Bengue 9 pkt 6. Stobart VK M-Sport Ford 10 pkt
7. M Hirvonen 7 pkt
Źródło: FORD
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Latający Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawiło się po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki i niezawodność ...»»
Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdjęcia z imprezy
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdroża
Od 10 do 16 listopada odbędzie się kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wyścig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy członek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, miłośnik żeglarstwa zapłacił ponad sto tysięcy dolarów za ...»»


 

 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank