Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 ARGENTYŃSKA SZANSA FORDA


Po 2 rajdach asfaltowych w rejonie Morza Śródziemnego, uczestnicy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA przenoszą się za ocean. W najbliższy weekend zespół BP-Ford World Rally Team będzie walczył o kolejne punkty w Rajdzie Argentyny (27 – 30 kwietnia). Szósta runda tegorocznego serialu będzie drugim w tym roku rajdem szutrowym.

Nowy Ford Focus RS WRC zademonstrował już w marcowym Rajdzie Meksyku swoje możliwości i osiągi na szutrach. Obie załogi Fordów – Marcus Grönholm i Timo Rautiainen oraz Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen jechali w ścisłej czołówce i walczyli o prowadzenie. Zespół BP-Ford zajmuje teraz drugie miejsce w klasyfikacji producentów ze stratą tylko 3 punktów do lidera, a Grönholm jest drugi wśród kierowców. Trzy najbliższe rajdy, kończące pierwszą połowę sezonu odbywają się na nawierzchniach luźnych, a zespół BP-Ford i jego kierowcy nie ukrywają, że widzą w tym swoją szansę, bo doskonale czują się na szutrach.

Rajd Argentyny jest imprezą o zmiennym charakterze. Każdy z 3 etapów odbywa się w innym rejonie prowincji Cordoba, a drogi każdego z nich różnią się pod względem nawierzchni i charakterystyki. W wielu miejscach są miękkie i piaszczyste. Na takich fragmentach tworzą się głębokie koleiny, z którymi zmagają się kierowcy podczas drugich przejazdów, a sytuacja jest jeszcze gorsza, gdy spadnie deszcz. Klasyczne, kręte próby El Condor i Giulio Césare rozgrywane w niedzielę wśród spektakularnych, niemal księżycowych krajobrazów należą do najbardziej wymagających w całym serialu.

Rajd Argentyny słynie z licznych przejazdów przez rzeki i strumienie. W tym roku załogi będą miały do pokonania aż 27 takich przeszkód, zapewniających wyjątkowe widowisko gorącej latynoskiej publiczności, która wyjątkowo licznie gromadzi się wzdłuż tras OS-ów. Atmosfera Rajdu Argentyny, która udziela się wszystkim, to coś wyjątkowego i niepowtarzalnego.

38-letni Marcus Grönholm odnosił już sukcesy w Rajdzie Argentyny. Ma na swym koncie zwycięstwo w roku 2003, a dwukrotnie w swych 7 startach zajmował drugie miejsce. "Znam dobrze ten rajd," powiedział Fin. "Czekają nas teraz 3 rajdy szutrowe pod rząd i bardzo nam zależy na jak najlepszym wyniku w każdym z nich. Bardzo potrzebuję punktów, które pozwolą mi zmniejszyć stratę do Sébastiena Loeba w klasyfikacji kierowców i mam nadzieję, że uda mi się to w nadchodzących rajdach. Nasz Ford Focus RS pokazał w Meksyku, że jest na szutrach bardzo szybki. Jestem pewny, że w Argentynie będzie podobnie.

"To nie jest szczególnie trudny rajd. Argentyńskie OS-y nie należą do bardzo wymagających pod względem technicznym, ale każdy etap jest inny. Odcinki w pobliżu Santa Rosa de Calamuchita, które pokonujemy drugiego dnia są najszybsze i należą do moich ulubionych. One właśnie najbardziej mi odpowiadają.”

"Trochę niepokoją mnie czekające nas przejazdy przez wodę. Nigdy nie wiadomo do końca, jak szybko można je pokonać, więc z początku będę ostrożny. Wiele elementów układu chłodzenia jest umieszczonych pod maską w przedniej części samochodu, dlatego przy zbyt dużej szybkości woda może je uszkodzić. To może wydawać się niewiarygodne, ale przy szybkim wjeździe do wody, jest ona wtłaczana do komory silnika z ogromną siłą, dlatego trzeba bardzo uważać”.

Mikko Hirvonen startował w Rajdzie Argentyny dwukrotnie, a jego najlepszy wynik to czwarte miejsce w roku 2004. 25-letni Fin ocenia swoje szanse optymistycznie. "W Meksyku samochód spisywał się doskonale, zanim nie wypadłem z drogi i mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć podobne tempo w Argentynie,". "Najbliższe 3 rajdy kończące pierwszą połowę sezonu będą dla mnie bardzo ważne. Punkty zdobyte na Korsyce pozwoliły mi uwierzyć w siebie, ale co nie mniej ważne, dzięki nim awansowałem w klasyfikacji, a to oznacza dobrą pozycję startową do pierwszego etapu w Argentynie.
"Nasz Ford Focus RS prowadził się w Meksyku wspaniale. Sądzę, że szybkie OS-y szutrowe są jego mocną stroną. W Argentynie jest sporo szybkich partii z potężnymi hopami, ale są też wolniejsze fragmenty wymagające dużej precyzji. To rajd o zmiennym charakterze. Niedzielny, końcowy etap jest chyba najbardziej fascynujący w całym serialu. Odcinki specjalne prowadzą wśród księżycowych krajobrazów, a wzdłuż wąskich, krętych, kamienistych dróg są niemal wszędzie wyjątkowo twarde skały…".

Najnowsze informacje
* Zespół BP-Ford używa w rajdach szutrowych opon firmy BFGoodrich typu g-Force. W Rajdzie Argentyny zespoły mogą stosować tylko jeden wzór bieżnika. Ogumienie BFGoodrich zapewnia dużą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią dla osiągnięcia możliwie najlepszej przyczepności i prowadzenia samochodu. W razie potrzeby istnieje możliwość wykonania dodatkowych nacięć bieżnika, jeżeli na nawierzchni będzie warstwa luźnego szutru, piasku czy błota. Opony będą dostępne w 3 twardościach mieszanki – miękkie, średnie i twarde.

* Prywatny zespół Stobart-VK-M-Sport Ford Rally Team zgłosił 2 Fordy Focus RS WRC w specyfikacji 2004. Pierwszym z nich pojadą Brytyjczycy Matthew Wilson i Michael Orr, a za kierownicą drugiego zasiądzie Argentyńczyk Luis Perez Companc, którego pilotem będzie Jose Maria Volta. Rajd Argentyny jest czwartą rundą Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów. W tej klasyfikacji samochodem Ford Fiesta S1600 pojedzie Estończyk Jaan Mölder, a jego pilotem będzie Niemka Katrin Becker.

Trasa rajdu
Trasa rajdu jest zbliżona do zeszłorocznej. Załogi odwiedzą 3 doliny położone w prowincji Cordoba, a w każdej z nich znajdą odcinki specjalne o innym charakterze. Baza rajdu zmieniła lokalizację. Została przeniesiona z kompleksu Pro-Racing w rejonie Villa Carlos Paz, na tereny targowo-wystawiennicze Feriar w mieście Cordoba. Rajd rozpocznie się w czwartek wieczorem dwukrotnym przejazdem super OS-u na stadionie, a zakończy w niedzielę wczesnym popołudniem dwoma kolejnymi przejazdami tej próby. Na piątek zaplanowano najdłuższy etap o łącznym dystansie OS 159.73 km w dolinie Punilla. Drugiego dnia, w sobotę załogi będą rywalizować na drogach doliny Calamuchita, a w niedzielę pozostaną do pokonania już tylko 2 słynne, klasyczne OS-y El Condor i Mina Clavero - Giulio Césare w górach Traslasierra, o łącznej długości 41.30 km, gdzie załogi wspinają się na wysokość 2195 m n.p.m. Próby te należą do najtrudniejszych w całym rajdowym serialu, Na trasie Rajdu Argentyny zaplanowano łącznie 22 odcinki specjalne o łącznej długości 351.44 km, a całkowita długość rajdu to 1474.82 km.

RAJD ARGENTYNY
6 RUNDA RAJDOWYCH MISTRZOSTW ŚWIATA FIA
27 – 30 kwietnia 2006
Czwartek, 27 kwietnia: Etap 1 Córdoba - Córdoba
Start Córdoba 18.55
OS1 Córdoba Super Especial 1 2.20km 19.05
OS2 Córdoba Super Especial 2 2.20km 19.08
Meta Córdoba 19.28

Piątek, 28 kwietnia: Etap 1 (c.d.) Córdoba - Córdoba
Serv A Córdoba (10 min) 07.15
OS3 Ascochinga - La Cumbre 1 23.28km 08.33
OS4 Capilla del Monte - San Marcos 1 22.95km 09.36
OS5 San Marcos - Cuchi Corral 1 19.24km 10.13
OS6 Cabalango - Carlos Paz 1 14.53km 11.46
Serv B Córdoba (30 min) 12.56
OS7 La Falda - Villa Giardino 1 11.77km 14.44
OS8 Capilla del Monte - San Marcos 2 22.95km 15.29
OS9 San Marcos - Cuchi Corral 2 19.24km 16.06
OS10 La Cumbre - Agua de Oro 1 21.37km 16.59
Serv C Córdoba (45 min) 18.17
Meta Córdoba 19.02
Razem 159.73km
Sobota, 29 kwietnia: Etap 2 Córdoba - Córdoba
Serv D Córdoba (10 min) 06.39
OS11 La Falda - Villa Giardino 2 11.77km 08.07
OS12 La Cumbre - Agua de Oro 2 21.37km 08.48
OS13 Ascochinga - La Cumbre 2 23.28km 09.41
OS14 Cabalango - Carlos Paz 2 14.53km 11.24
Serv E Córdoba (30 min) 12.34
OS15 Santa Rosa - San Agustin 1 21.41km 14.42
OS16 Las Bajadas - Villa del Dique 16.35km 15.35
OS17 Amboy - Santa Mónica 20.29km 16.21
OS18 Santa Rosa - San Agustin 2 21.41km 17.26
Serv F Córdoba (45 min) 19.09
Meta Córdoba 19.54
Razem 150.41km
Niedziela, 30 kwietnia: Etap 3 Córdoba - Córdoba
Serv G Córdoba (10 min) 07.30
OS19 Mina Clavero - Giulio Cesare 20.08km 09.43
OS20 El Condor - Copina 16.82km 10.33
Serv H Córdoba (20 min) 11.46
OS21 Córdoba Super Especial 3 2.20km 13.05
OS22 Córdoba Super Especial 4 2.20km 13.08
Meta Córdoba Stadium 13.28
Razem 41.30km
Całkowita długość OS w rajdzie 351.44km
Źródło: Ford
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Latający Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawiło się po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki i niezawodność ...»»
Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdjęcia z imprezy
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdroża
Od 10 do 16 listopada odbędzie się kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wyścig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy członek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, miłośnik żeglarstwa zapłacił ponad sto tysięcy dolarów za ...»»


 

 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank