Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 ŻYCIOWY WYNIK HIRVONENA NA SARDYNII


Załoga zespołu BP-Ford World Rally Team Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen uzyskała najlepszy wynik w swojej karierze, zajmując drugie miejsce w Rajdzie Sardynii. Dzięki rozważnej, dojrzałej jeździe podczas ostatniego, niedzielnego etapu siódmej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, Finowie dowieźli do mety znakomity wynik, poprawiając swoje najlepsze dotychczasowe osiągnięcie - trzecie miejsce na mecie ubiegłorocznego Rajdu Katalonii.

Rajd rozgrywany na śródziemnomorskiej wyspie przebiegał w upalnej temperaturze, która osiągała nawet 34 stopni w cieniu, na bardzo trudnych szutrowych odcinkach specjalnych o zmiennej charakterystyce. Pierwszy etap stał pod znakiem zdecydowanej dominacji zespołu BP-Ford World Rally Team. Marcus Gronholm jadący Fordem Focus RS WRC wygrał w piątek aż 4 z 6 odcinków specjalnych i prowadził zdecydowanie przed Sebastianem Loebem i swoim kolegą z zespołu Mikko Hirvonenem. Na drugim sobotnim odcinku specjalnym dwukrotny mistrz świata, Marcus Gronholm uderzył w głaz i wskutek awarii musiał wycofać się z rajdu. Całe nadzieje zespołu skupiły się wtedy na młodym Hirvonenie, który awansował na drugą pozycję i utrzymał ją do końca sobotniego etapu. Szef zespołu, Malcolm Wilson, nie krył rozczarowania z powodu wypadku Gronholma, ale i zadowolenia z doskonałej postawy Mikko Hirvonena. Do ostatniego etapu młody Fin przystąpił ze sporą, 39-sekundową przewagą nad zajmującym trzecią pozycję Hiszpanem Danielem Sordo. Ostatecznie kierowca Forda Focus dowiózł do mety drugą pozycję, powiększając przewagę nad Hiszpanem do 46.3 sekundy na mecie rajdu.

Ten wynik pozwolił awansować Finowi na 6 miejsce w klasyfikacji kierowców, a zespół BP-Ford umocnił się na 2 pozycji wśród producentów. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen utrzymali drugie miejsce po 7 rajdach, pomimo niepowodzenia na Sardynii. O trudach włoskiej rundy WRC najlepiej świadczy fakt, że z 79 załóg, które wystartowały, zaledwie 28 pokonało pełny dystans rajdu.

„Wszystko poszło po mojej myśli w ten weekend. To fantastyczne uczucie ukończyć rajd na drugim miejscu”, powiedział Hirvonen. „Pozostał mi już tylko jeden krok, aby stanąć na najwyższym stopniu podium. To był długi i trudny weekend. Przez całą niedzielę obawiałem się, że coś stanie się nie po naszej myśli. Drogi były bardziej nierówne, niż można się było tego spodziewać po zapoznaniu z trasą, ale ogólnie rajd podobał mi się.”

„Sardynia to dla mnie szczęśliwa wyspa. W ten weekend zdobyłem sporo nowych doświadczeń. Nauczyłem się, jak jechać w tak trudnych warunkach bez nadmiernego ryzyka, a mimo to osiągnąć dobry wynik. Kiedyś, gdy starałem się zająć miejsce na podium, musiałem „cisnąć” mocno cały czas, a teraz mogłem jechać z prędkością, przy której w samochodzie panował pełny spokój,” dodał Hirvonen.

Szef zespołu BP-Ford, Malcolm Wilson był zachwycony występem Hirvonena oraz osiągami Forda Focus RS. „Marcus wygrał pięć z siedmiu odcinków specjalnych dopóki jechał, pokazując, jak szybki jest Ford Focus RS. Mikko zademonstrował pełnię swych umiejętności. Nikt nie może narzekać, jeżeli kończy rajd tuż za Loebem. Jest on coraz trudniejszy do pokonania z każdym startem, tym niemniej patrzę z optymizmem w przyszłość, ponieważ nasi kierowcy, podobnie jak i cały zespół robią szybkie postępy".

Jost Capito, szef zespołu Ford TeamRS powiedział: „Jestem bardzo szczęśliwy z osiągnięcia przez Mikko tak dobrego wyniku, a w szczególności z dojrzałości, jaką zademonstrował ten 25-latek. Nieukończenie rajdu przez Marcusa było dla nas rozczarowaniem, ale tempo, jakim jechał nowym Fordem Focus RS WRC jest bardzo obiecujące w świetle kolejnych startów w WRC”

Irlandczycy Gareth MacHale i Paul Nagle zajęli 11 miejsce w Rajdzie Sardynii jadąc prywatnym Fordem Focus RS. Na mecie wyprzedzili o jedno miejsce jadącą takim samym samochodem w specyfikacji z 2004 roku argentyńską załogę Luis Perez Companc i Jose-Maria Volta. Matthew Wilson i Michael Orr zajęli 34 miejsce jadąc Fordem Focus RS zgłoszonym przez Stobart VK M-Sport. Po licznych problemach z zawieszeniem oraz elektronicznym sterowaniem przepustnicy, które kosztowały ich 45 minut straty podczas pierwszego dnia rajdu.

Z obozu naszych rywali

Sébastien Loeb (Citroen) odniósł swoje piąte z kolei zwycięstwo, zwiększając przewagę nad rywalami w klasyfikacji kierowców. Dzięki temu wynikowi, partner Loeba w załodze Daniel Elena został pilotem o największej liczbie wygranych rajdów (25) w historii WRC. Hiszpan Dani Sordo (Citroen) zajął trzecie miejsce i po raz pierwszy stanął na podium w rajdzie szutrowym, natomiast czwarta pozycja to życiowy rezultat jego rodaka Xavi Ponsa (Citroen). Petter Solberg (Subaru) jechał po pewne punkty, gdy uszkodzenie układu kierowniczego na ostatnim odcinku specjalnym kosztowało go ponad 3 minuty straty. Norweg ukończył rajd bez punktów, na 9 miejscu. Jego kolega z zespołu Subaru Chris Atkinson był na dobrej drodze do piątego miejsca, gdy również na ostatnim OS-ie uszkodził samochód. Nie dojechał do mety, ale dzięki systemowi SupeRally został sklasyfikowany na 10 miejscu. Z systemu SupeRally skorzystał także Harri Rovanperä (Skoda). Fin nie ukończył pierwszego etapu z powodu uszkodzonego drążka kierowniczego, ale ostatecznie zdobył 1 punkt w klasyfikacji producentów.

Następny rajd

Sezon WRC zbliża się do półmetka, który wyznacza grecki Rajd Akropolu. Impreza, której bazą będzie stadion olimpijski w Atenach, odbędzie się w dniach 1 - 4 czerwca. Odcinki specjalne będą prowadzić po drogach, które nie gościły rajdowych załóg od wielu lat.

Końcowa klasyfikacja Rajdu Sardynii

1. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 3h 54min 18.9s
2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3h 57min 00.3s
3. D Sordo/M Marti E Citroen Xsara 3h 57min 46.6s
4. X Pons/C Del Barrio E Citroen Xsara 3h 59min 47.2s
5. J Välimäki/J Kalliolepo FIN Mitsubishi Lancer 4h 01min 27.7s
6. K Sohlberg/T Tuominen FIN Subaru Impreza 4h 01min 55.8s
7. M Stohl/I Minor A Peugeot 307 4h 02min 37.3s
8. F Duval/ P Pivato B Skoda Fabia 4h 04min 04.7s
9. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 4h 04min 38.8s
10 C Atkinson/G MacNeall AUS Subaru Impreza 4h 05min 22.8s
Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (po rundzie 7/16)

Kierowcy Zespoły
1. S Loeb 66 pkt 1. Kronos Citroen 85 pkt
2. M Grönholm 35 pkt 2. BP-Ford 65 pkt
3. D Sordo 30 pkt 3. Subaru 58 pkt
4. M Stohl 20 pkt 4. OMV - Peugeot Norway 36 pkt
5. P Solberg 18 pkt 5. Stobart VK M-Sport Ford 15 pkt
6. M Hirvonen 15 pkt 6. Red-Bull Skoda 14 pkt
Źródło: Ford
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Latający Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawiło się po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki i niezawodność ...»»
Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdjęcia z imprezy
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdroża
Od 10 do 16 listopada odbędzie się kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wyścig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy członek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, miłośnik żeglarstwa zapłacił ponad sto tysięcy dolarów za ...»»


 

 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank