Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 Grand Prix Kanady - ZapowiedĽ


23 - 25 czerwca 2006 roku. Dziewiąta runda mistrzostw świata (z osiemnastu).

Następny wyścig Formuły 1 odwróci zainteresowanie części kibiców od mistrzostw świata w piłce nożnej. 25 czerwca na malowniczym torze zlokalizowanym na wyspie pośrodku rzeki Św. Wawrzyńca w Montrealu rozegrana zostanie Grand Prix Kanady. Magnesem dla kibiców będzie park tematyczny, BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park, który tym razem zostanie rozstawiony w centrum Montrealu. Kanadyjscy widzowie będą także zainteresowani występem swojego rodaka Jacques a Villeneuve a na torze imienia jego ojca, Gilles a Villeneuve a. BMW Sauber F1 Team ma nadzieję na zdobycie kolejnych punktów na tym szybkim torze. W ramach przygotowań zespół odbył trzydniowe testy na superszybkim torze Monza. Villeneuve, Nick Heidfeld i Robert Kubica zmieniali się za kółkiem BMW Saubera F1.06.

Nick Heidfeld:

"Wyścigi w Montrealu i Melbourne to moje ulubione Grand Prix. Niezależnie od toru lubię samo miasto Montreal, dlatego udaję się tam kilka dni wcześniej.

Ten tor ma własny charakter. To jeden z ostatnich bardzo szybkich obiektów. Są tu długie proste, przedzielone dość wolnymi zakrętami i szykanami. Najbardziej lubię drugą szykanę. Kiedy na torze jest już wystarczająco dużo gumy, by zapewnić odpowiednią przyczepność, a samochód spisuje się dobrze, można przejechać ją bardzo agresywnie, z wykorzystaniem tarek. Sam zakręt jest nachylony, a na wyjściu przejeżdżamy bardzo blisko bariery.

Nasz samochód spisuje sie teraz bardzo dobrze na szybkich sekcjach. Prawdziwą próbą naszej formy będzie jednak Montreal".


Jacques Villeneuve:

"Lubię przyjeżdżać do Montrealu, bardzo dobrze wspominam swoje rodzinne strony. Od czasów dzieciństwa zawsze spędzałem więcej czasu w Europie i miałem coraz mniej okazji do odwiedzenia Kanady. Przez to doroczna wizyta na Grand Prix Kanady jest dla mnie szczególnie miła. Mogę przy okazji spotkać się z przyjaciółmi i oczywiście z rodziną. Staram się dobrze wypocząć w rodzinnej atmosferze przed wyścigowym weekendem.

Mój domowy wyścig oznacza także zwiększone zainteresowanie ze strony fanów i mediów. Mam w rozkładzie weekendu wiele spotkań z prasą czy sponsorami. To część tego sportu, w dodatku w Montrealu to prawdziwa przyjemność. Tutaj naprawdę czuję wsparcie fanów. W maju mój klub w centrum Montrealu, Newtown, obchodził pięciolecie istnienia. Na pewno zajrzę tam podczas weekendu.

Największym wyzwaniem na torze są duże dohamowania - obecnie nie mamy wielu takich torów w kalendarzu. Obiekt jest praktycznie nieużywany w ciągu sezonu, dlatego nie wiemy, jakiego poziomu przyczepności można się spodziewać, nie wiemy czy nawierzchnia będzie równa - na co dzień jeżdżą tam zwykłe samochody. Tak jak w Melbourne, czekają nas tu zawsze niespodzianki. Problemem jest niska przyczepność, a układ toru - strefy hamowania, szykany i szanse na wyprzedzanie - sprawia, że kierowcy czasem się zapominają i stąd zdarzają się wypadki. Dlatego wyścigi tutaj potrafią być emocjonujące.

To specjalny weekend i obserwowanie, jak moja jazda cieszy kanadyjskich kibiców, daje mi szczególny powód do dumy. Widzowie są zresztą wspaniali dla wszystkich kierowców. Nieważne z jakiego kraju pochodzisz, i tak będą ci kibicować. Siedzą na torze przez cały weekend i cały czas trwa impreza. Można naprawdę poczuć tę pozytywną energię. Całe miasto żyje wyścigiem - tak jak w Monaco".


Robert Kubica:

"Montreal to kolejny nowy dla mnie tor. Wiele o nim słyszałem, ale pierwszą jazdę po nim odbędę dopiero podczas pierwszej piątkowej sesji treningowej. To zawsze wyzwanie dla mnie, bo muszę szybko nauczyć się nowego toru, zanim rozpocznę prace dla zespołu. Na szczęście w tym roku nauka zawsze szła szybko i mam nadzieję, że tak samo będzie z kanadyjskim wyzwaniem. Wiem, że tor wymaga mocnych hamowań, a moje praca z oponami będzie tu szczególnie ważna".


Mario Theissen, BMW Motorsport Director:

"Podczas ostatniego wyścigu nasz młody zespół wystąpił w roli czwartej siły na torze. To był wielki sukces i ogromna zachęta do dalszych wysiłków. W Montrealu chcemy kontynuować dobrą passę i pozytywnie zakończyć pierwszą część sezonu.

Grand Prix Kanady to jeden z najjaśniejszych punktów sezonu. Nie tylko ze względu na wymagania stawiane przed sprzętem i kierowcami, ale także przez szczególną atmosferę. Kanadyjczycy są wielkimi fanami Formuły 1, jest wśród nich wielu kibiców BMW. Kanada jest mocnym i bardzo ważnym rynkiem dla BMW. Region amerykański, czyli USA, Kanada, Meksyk, Argentyna i Ameryka Łacińska, to drugi pod względem sprzedaży rynek dla BMW Group, po Europie.


Tor jest położony w atrakcyjnym miejscu, na wyspie położonej na rzece Św. Wawrzyńca. Odbywały się tu Igrzyska Olimpijskie i wystawa World Expo. To spokojne miejsce z dużą liczbą drzew, które zresztą potrafią być niebezpieczne - liście mogą zatykać chłodnice w bolidach. Długie proste Circuit Gilles Villeneuve wymagać będą od silnika P86 najwyższego wysiłku. Szybszymi torami są tylko Monza i Indianapolis. Nick zgodnie z planem otrzyma nowy silnik, natomiast Jacques użyje tej samej jednostki, która tak dobrze służyła mu na Silverstone".

Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:

"Najważniejszą cechę toru w Montrealu są wysokie obciążenia hamulców. W kilku miejscach nie będzie to tak ważne jak w poprzednich latach, bo zmiana silników na V8 spowodowała spadek prędkości maksymalnej. Ale przed hamulcami i tak stoi niełatwe zadanie. Wymagać one będą szczególnie wydajnego chłodzenia oraz ostrożnego podejścia ze strony kierowców.

Pod względem aerodynamicznym tor wymaga średniego poziomu docisku. Mając to na uwadze, w Paul Ricard testowaliśmy nowe przednie skrzydło i najnowszą odmianę tylnego skrzydła. Kolejne testy przeprowadziliśmy na Monzy w tygodniu po Grand Prix Wielkiej Brytanii. Okazało się, że ze względu na mniejsze moce silników V8 nie potrzebujemy już tak dużego docisku, jak przed sezonem 2006.

W Montrealu dobrym miejscem do wyprzedzania jest nawrót po długiej prostej, z dużym dohamowaniem. Trzeba zachować ostrożność przed kombinacją prawy-lewy przy wyjściu na prostą startową i nie wjeżdżać tam zbyt głęboko na tarkę. Na torze brakuje szerokich poboczy. Do osiągnięcie dobrych rezultatów, samochód musi precyzyjnie reagować na polecenia kierowcy. Tor nie wybacza błędów, nawet tych najmniejszych. Kierowcy lubią tu przyjeżdżać - po pierwsze ze względu na duże wyzwanie, jakim jest ściganie się w Montrealu, po drugie ze względu na malownicze położenie toru na wyspie pośrodku rzeki Św. Wawrzyńca".


Fakty i liczby:


Tor/Data

Circuit Gilles Villeneuve/25 czerwca 2006

Czas startu (lokalny/GMT)

13:00/17:00 (19:00 w Polsce)

Okrążenie/Długość wyścigu

4,361 km/305,270 km (70 okrążeń)

Zwycięzca 2005

Kimi Räikkönen (West McLaren Mercedes),

1.32.09,290

Pole position 2005

Jenson Button (Lucky Strike BAR Honda),

1.15,217

Najszybsze okrążenie

2005

Kimi Räikkönen (West McLaren Mercedes),

1.14,384 (na 23. okrążeniu)

Rekord toru

Rubens Barichello (Scuderia Ferrari Marlboro),

1.13,622 (2004 r.)











Kierowcy

Nick Heidfeld

Jacques Villeneuve

Robert Kubica

Data urodzin

10.05.1977

09.04.1971

07.12.1984

Miejsce

urodzin

Mönchengladbach/

Niemcy

St-Jean-sur-Richelieu/

Quebec, Kanada

Kraków/

Polska

Narodowość

Niemiec

Kanadyjczyk

Polak

Zamieszkały

Stäfa, Szwajcaria

Villars, Szwajcaria

Kraków, Polska

Stan

cywilny

Dziewczyna Patricia Papen, córka Juni

Żonaty z Johanną

Kawaler

Wzrost

164 cm

171 cm

184 cm

Waga

59 kg

67 kg

73 kg

Debiut w F1

2000, Melbourne

1996, Melbourne

-

Starty w GP
106

160

-

udział w GP

108

161

-

Pole position

1

13

-

Wygrane

-

11

-

Miejsca
na podium

4

23

-

Najszybsze okrążenia

-

9

-

Najlepsze miejsce w mistrzostwach

8.

mistrz świata 1997 (Williams Renault)

-

Zdobyte punkty

66

235

-

Punkty w sezonie 2006

10

7

-


Kierowca

Nick Heidfeld

Jacques Villeneuve


Kwalifikacje

Wyścig

Pkt.

Kwalifikacje

Wyścig

Pkt.

GP Bahrajnu

10.

12.

-

11.

nie ukończył

-

GP Malezji

15.

nie ukończył

-

14.

7.

2

GP Australii

8.

4.

5

9.

6.

3

GP San Marino

15.

13.

-

12.

12.

-

GP Europy

15.

10.

-

9.

8.

1

GP Hiszpanii

10.

8.

1

14.

12.

-

GP Monaco

16.

7.

2

15.

14.

-

GP Wlk. Brytanii

9.

7.

2

10.

8.

1


Po ośmiu rundach (z osiemnastu) tegorocznych mistrzostw świata zespół BMW Sauber F1 Team zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów z 17. punktami na koncie.

BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park:

Park tematyczny, BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park, będzie zlokalizowany w ruchliwym centrum Montrealu, na parkingu przy Bell Center w okolicy bulwaru René-Lévesque oraz ulic De laGauchetière, De la Montagne i Drummond.

W czwartkowy poranek, 22 czerwca o godzinie 9:00, odbędzie się uroczyste otwarcie parku z udziałem VIP-ów i dziennikarzy. Oficjalny partner zespołu, firma Intel, zapewni komputerowe animacje oraz pokazy, uzupełniające stałą część wystawy poświęconej Formule 1. Na otwarciu obecny będzie Jacques Villeneuve, który wykona kilka popisowych piruetów za kierownicą bolidu F1. Poza nim w otwarciu wezmą udział: dyrektor BMW Motorsport Mario Theissen, Lindsay Duffield (prezes BMW Canada), Norman Legault (prezes GP Kanady i burmistrz miasta) oraz motocyklowy kaskader Chris Pfeiffer, który zademonstruje swoje umiejętności zaraz po pokazie Villeneuva a.

Podczas weekendowych pokazów bolid F1 będzie prowadzony przez mistrza świata samochodów turystycznych Andy ego Priaulx (Wielka Brytania). Jonathan Summerton (USA) poprowadzi wyścigówkę Formuły BMW, a Chris Pfeiffer będzie ujeżdżał swoje BMW F 800 S.

Wstęp do liczącego 5400 metrów kwadratowych parku jest wolny, w zależności od liczby wolnych miejsc. Park zostanie otwarty dla publiczności w czwartek o 12:00 i o 10:00 w piątek i sobotę. Zamknięcie codziennie o 22:00.

Historia:

W sezonie 2006 Grand Prix Kanady zostanie rozegrana po raz 38. Po raz 28. wyścig odbędzie się w Montrealu. Pierwsza GP Kanady odbyła się w 1967 r. w Mosport, gdzie rozegrano łącznie siedem wyścigów. Dwa razy ścigano się w Mont-Treblant, a od 1978 r. Formuła 1 gości w Montrealu. Tor nosi imię zwycięzcy inauguracyjnej GP Kanady na tym obiekcie, Gilles a Villeneuve a.

Miasto Montreal, które zaczerpnęło swoją nazwę od góry Mont Royal, założone zostało przez francuskich podróżników w 1642 r., jako Ville-Marie-de-Montréal. Montreal jest stolicą francuskojęzycznej prowincji Quebec i leży pomiędzy jedną z odnóg ujścia rzeki Ottawa i rzeką Św. Wawrzyńca. Liczy ponad milion mieszkańców. Zimy są tu ostre, a lato bardzo łagodne i dość ciepłe.

Kompleks na Wyspie Notre Dame, z tymczasowym torem wyścigowym, był miejscem organizacji wystawy World Expo w 1967 r. oraz Letnich Igrzysk Olimpijskich w 1976 r. Paddock Formuły 1 wybudowano wzdłuż toru regatowego.
Źródło: PROXIMUS
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Latający Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawiło się po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki i niezawodność ...»»
Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdjęcia z imprezy
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdroża
Od 10 do 16 listopada odbędzie się kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wyścig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy członek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, miłośnik żeglarstwa zapłacił ponad sto tysięcy dolarów za ...»»


 

 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank