Start | Video new! | Newsy |  Testy CarAudio |  Tuning |  MotoSport |  Akcesoria |  Tapety |  Galeria |  Fotoreportaż | Aplikacje JAVA |
 VII i VIII runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski


W wyścigach górskich w Banovcach nad Bebravou polscy kierowcy startują od lat, wyścig stanowi bowiem również eliminacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Bardzo kręta trasa prowadząca na górę Jankov Vrsok (długość 3700m, przy różnicy poziomów 250m) jest wielkim wyzwaniem wymagającym zarówno znajomości sztuki jazdy wyścigowej, jak i odwagi.


Tradycyjnie w wyścigu startują kierowcy słowaccy, czescy, austriaccy. Polacy dotychczas sporadycznie wygrywali z lepiej przygotowanymi technicznie i doskonale znającymi trasę rywalami, dlatego też wyścig ten był znakomitym miejscem na doskonalenie techniki jazdy i podpatrywanie najróżniejszych rozwiązań technicznych, których tajemnice rywale nierzadko chętnie ujawniali. W ostatni weekend w Banovcach odbyły się dwie rundy GSMP. W zawodach startowali kierowcy LOTOS Team Race&Rally, Mariusz Stec walczący o utrzymanie tytułu mistrzowskiego i Krzysztof Orski w historycznym VW Golf GTi rywalizujący o punkty w stawce samochodów historycznych. Obaj podróżowali z "przygodami". Pierwszego dnia awaria wykluczyła start Krzysztofa Orskiego, a Mariusz Stec na trasie dogonił startującego wcześniej zawodnika i stracił kilka sekund. Nie zdecydował się na powtórny przejazd (zgodnie z regulaminem zawodnik ma prawo powtórzyć próbę, jeśli na trasie zdarzyły się utrudnienia) ponieważ gromadzące się chmury groziły deszczem, a na mokrej nawierzchni wynik musiałby być gorszy. W efekcie zajął trzecie miejsce. Deszcz spadł drugiego dnia i Mariusz Stec musiał wykazać się umiejętnością opanowania poślizgów. Silnik w jego samochodzie pracuje przy wyższych niż w samochodach rywali obrotach, co sprzyja zrywaniu przyczepności. Natomiast bezbłędnie pojechał Krzysztof Orski wygrywając w stawce grupy samochodów historycznych.

Zarówno w zawodach rozegranych w sobotę, jak i w niedzielę polscy zawodnicy zajmowali trzy miejsca na podium zwyciężając klasyfikacji generalnej. Ten sukces dowodzi, iż poziom krajowych rozgrywek jest już bardzo wysoki, a nieco zaskakująca kolejność na podium oznacza wyrównaną i najsilniejszą od lat konkurencję. W obu rozegranych rundach najszybszym kierowcą był Paweł Dytko (Mitsubishi Lancer Evo VI), drugie miejsce zajmował Łukasz Zieliński (Audi A4 ST), trzecie, broniący tytułu mistrzowskiego Mariusz Stec (Mitsubishi Lancer Evo VI). Liderem klasyfikacji pozostaje kierowca LOTOS Team Race&Rally Mariusz Stec (129 pkt) przed Pawłem Dytko (115 pkt) i Łukaszem Zielińskim (105 pkt).
Źródło: Lotos Team Race
Fot.: Lotos Team Race
  CIEKAWOSTKI Z INNYCH STRON 
Ladowanie ...
  INFORMACJE 

pod Patronatem:

Latający Fin, czyli historia Lancera Evolution
Auto o nazwie Mitsubishi Lancer pojawiło się po raz pierwszy na rynku w roku 1973. Znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki i niezawodność ...»»
Ponad 80 tysięcy ludzi na ING Renault F1 Roadshow, kolejne zdjęcia z imprezy
W niedzielę, 3 czerwca, ponad 80 tysięcy ludzi z zapartym tchem podziwiało bolid Formuły 1, którym Heikki Kovalainen przemknął ulicami miasta. Uczest...»»
Armin Schwarz i szalona jazda 700 konnym buggy przez pustynne bezdroża
Od 10 do 16 listopada odbędzie się kolejna edycja szalonego maratonu „Baja 1000”. Ten wyścig to 1400 mil szalonej jazdy przez pustynne be...»»
Nowy członek BMW ORACLE Racing Team
Podczas aukcji internetowej przeprowadzonej przez BMW w Woodcliff Lake w stanie Nowy Jork, miłośnik żeglarstwa zapłacił ponad sto tysięcy dolarów za ...»»


 

 (c) Motoflesz.pl  web stats stat24.com | Polityka Prywatności | Polecamy | Reklama | Dołącz do nas PageRank